.

Beantwoord

Bundel opeens op en erg hoge kosten buiten bundel, wat kan ik doen?

  • 30 November 2022
  • 1 reactie
  • 85 Bekeken

Ik heb gister opeens een SMS gekregen dat ik erg hoge kosten gemaakt zou hebben in korte tijd, en dat mijn simkaart daardoor geblokeerd is. Ik heb in mijn Simyo account gekeken en ik zie daar kosten van wel €207 staan. Ik heb geen idee waar deze kosten vandaan komen, en wat ik hiermee moet. Er staan heleboel regels van €8,79 in mijn account, ik snap niet goed waar dit vandaan zou komen op de tijdstippen die daar staan.
Kunnen jullie me hiermee helpen, aangezien zo'n groot bedrag nogal onverwacht komt.

icon

Beste antwoord door Roeqajja 1 December 2022, 16:13

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Nathanja,

Bedankt voor je bericht. Wat lastig dat je kosten hebt gemaakt buiten je bundel! Ik kan me voorstellen dat je hiervan geschrokken bent. 

Je simkaart wordt geblokkeerd uit voorzorg zodra je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt, zodat de kosten niet hogerop kunnen lopen. Zodra je internetbundel (bijna) op is, sturen wij 2 waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je bundel. Deze sms’jes worden real time vanuit het netwerk verstuurd. Ik raad aan om in het vervolg goed op deze sms’jes te letten! Hierin vermelden wij dat je €0,15 cent per MB betaald zodra je internetbundel op is en dat je het best verder via wifi kunt internetten of MB's bijkopen via Mijn Simyo. 

De €8,79 is het maximale wat wij registreren per regel in Mijn Simyo. Mocht je dus een heleboel MB's hebben verbruikt in één keer, dan registreren wij dit in meerdere regels. Vandaar dat je dit bedrag dus meerdere keren terugziet.

Wij kunnen niet zien waar je MB's aan zijn verbruikt vanwege de privacywetging, maar dit kun je soms wel terugvinden in je telefoon zelf. Afhankelijk van welk toestel je hebt. Op onze website hebben wij eventueel een blog met databesparingstips, misschien komt dit van pas in de toekomst.

Uit je bericht begrijp ik dat je de kosten niet bewust hebt gemaakt. Ik kan begrijpen dat het een keer mis kan gaan en wil daarom graag met je meekijken wat er mogelijk is. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Dan pak ik je aansluiting erbij en overleg ik meteen even met de financiële afdeling of wij je éénmalig tegemoet kunnen komen.

Groetjes,
Roeqajja

Reageer