Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Abonnementskosten 20 x hoger dan normaal

  • 22 augustus 2012
  • 11 reacties
  • 1014 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 8 reacties
Mijn simyo zelden abonnement, factuur juli, zijn veel hoger dan normaal terwijl ik niets gewijzigd heb. Graag een reactie.
icon

Beste antwoord door Alex 24 augustus 2012, 17:27

Welkom op het forum joep,



Ik zie dat je sinds 10/4 een internet bundel vaak hebt. Ik zie echter niet dat deze internet bundel is stop gezet. Wanneer je een internet bundel hebt opgezegd, ontvang je hier een bevestiging van. Zou je deze naar [email]klantenservice@simyo.nl[/email] kunnen mailen en mij het ticketnummer van de email per privé bericht kunnen sturen? Als we een opzegbevestiging hebben, kunnen we hier uiteraard wat aan doen.



Groetjes,



Alex
Bekijk originele reactie

11 reacties

Badge
Ik heb zelf de rekening bestudeerd en zie dat er vanaf mei t/m augustus de internet bundel "vaak" a 16,99 in rekening is gebracht. In april heb ik enige dagen deze bundel gehad omdat mijn vaste Wifi verbinding het liet afweten. Na enige dagen heb ik de bundel "vaak" bij simyo weer opgezegd. Facturering van deze bundel in april is dus correct. De nafacturering van deze internetbundel vanaf mei t/m augustus dus niet, dit graag crediteren.

Gezien de na facturering is de bundel denk ik aan blijven staan maar dat is niet mijn schuld. Het viel mij wel op dat er geen verbruik was, terwijl ik elke maand toch wel een voor een paar cent internet gebruik had.

Groeten
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum joep,

Ik zie dat je sinds 10/4 een internet bundel vaak hebt. Ik zie echter niet dat deze internet bundel is stop gezet. Wanneer je een internet bundel hebt opgezegd, ontvang je hier een bevestiging van. Zou je deze naar [email]klantenservice@simyo.nl[/email] kunnen mailen en mij het ticketnummer van de email per privé bericht kunnen sturen? Als we een opzegbevestiging hebben, kunnen we hier uiteraard wat aan doen.

Groetjes,

Alex
Badge
Alex,

Ik heb een dergelijke e-mail niet kunnen vinden maar weet zeker dat ik de bundel heb opgezegd. Dat klopt ook precies met de facturering in de maanden daarna. Nu komt er plotseling een naberekening en zelfs een vooruitbetaling van augustus!!!, zeer vreemd allemaal. Ik neem aan dat jullie de bundel zelf hebben gestopt per 31/8?

Ik ga met deze werkwijze niet akkoord maar wil natuurlijk het werkelijke verbruik wel betalen.

Joep
Badge
Inmiddels toch de bevestingsmail van de opzegging van simyo gevonden en opgestuurd naar klantenservice simyo. Hopelijk daarmee alles opgelost!

Joep
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Joep,

Ik heb je email ontvangen. Ik echter dat je vanaf april 2012 vrijwel iedere dag gebruik bent blijven maken van je internet bundel. Ik kan deze kosten daarom niet meer laten vergoeden.

Groetjes,

Alex
Badge
Hoi Alex,

Ik ben het er niet mee eens, het is nu wel duidelijk dat ik vanaf april niet op een bundel internet "vaak" geabbonneerd ben geweest. Het is dan ook onterecht dat jullie nog steeds van mening zijn om de bundel in rekening te brengen! Ik maak inderdaad elke maand een weinig gebruik van internet dat door Simyo as extra verbruik in rekening gebracht, dit is meestal een € 0,30 per maand.

Er is maar 1 oplossing en dat is de in juli in rekening gebrachte bundels over mei t/m augustus te crediteren, daarnaast door Simyo het werkelijke verbruik alsnog in rekening te brengen. Ik heb maart en juli wat verbruik betreft vergeleken en het verschil in kb tussen deze maanden is niet zo groot.

Dus ik zie graag een juiste corectie tegemoet.

Joep
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Joep,

Je internet bundel Vaak is vanaf 10/4/12 actief. Na die tijd zijn er geen extra kosten in rekening gebracht voor internet verbruik. We hadden de bundel kosten uiteraard kunnen vergoeden. We kunnen echter geen kosten vergoeden als je veelvuldig gebruik maakt van internet op je mobiel via je internet bundel. Je maakt immers gebruik van een dienst. Als we jou geboden voorstel aanhouden zouden we al het internet verbruik van de afgelopen maanden voor het buiten de bundel tarief in rekening moeten brengen. Als we dit doen moet je alleen al voor de maand augustus 119 euro aan internet kosten betalen. Je betaalt immers 1 euro per mb als je geen internet bundel hebt. Mocht je je internet bundel alsnog willen opzeggen, raad ik je aan om dit via je persoonlijke pagine te doen. Als je wilt dat ik voor je controleer of de bundel dan inderdaad is beëindigd, hoor ik het graag van je.

Groetjes,

Alex
Badge
Hoi Alex,

Hoe zet ik een internetbundel uit op mijn persoonlijke pagina waar ik geen abbonnement voor heb maar die blijkbaar wel doorloopt!

Joep
Reputatie 5
Badge +10
Hoi joep,

We hebben de optie om te kunnen internetten nu uitgeschakeld. Daarnaast is de technische dienst aan het kijken hoe het heeft kunnen gebeuren dat de internet bundel toch actief is gebleven. Zij hebben uw aansluiting als voorbeeld nodig om dit in de toekomst te voorkomen. Er zullen per heden geen internet kosten in rekening gebracht worden. Doordat we nu de optie om te internetten op ons netwerk hebben uitgeschakeld, kun je ook niet meer buiten de bundel internetten. Mocht je dit toch willen (je internet dan wel tegen een buiten de bundel tarief) verneem ik dit graag.

Off-topic. Wil je alsjeblieft een beetje letten op het gebruik van leestekens. Je bericht komt ook zonder leestekens goed over.

Groetjes,

Alex
Badge
Alex,

Kun je internetten buiten de bundel weer aanzetten. Ik hou regelmatig in de gaten of de internetverbruikskosten de spuigaten uit lopen en kan dan overwegen om een internetbundel aan te schaffen.

Mijn uitroepleestekens zijn inderdaad nogal buitensporig in de communicatie met Symio. Sorry daarvoor, maar ik was best wel gefrusteerd, je krijgt niemand telefonisch aan de lijn en je probleem wordt blijkbaar niet begrepen. Pas als ik directe simpele vragen stel, komt het blijkbaar over. Ik heb de indruk dat de klantenservice het te druk heeft met alle vragen.

Verder ben ik met de afwikkeling van de fout van Symio niet tevreden. Symio maakt een fout, de klant de dupe, de klant heeft dankzij herhaaldelijk checken van het internetverbruikgebruik steeds besloten dat een aanschaf van een bundel niet nodig was. Helaas komt er achteraf in juli plotseling een rekening voor 4 maanden een internetbundel waar geen overeenkomst van was. 

Maar ik ben het hele gedoe zat en zal het verder maar laten zitten.

Joep
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Joep,

De optie 'internet op je mobiel/mms' staat inmiddels weer aan. Ik kan me voorstellen dat het vervelend is wanneer je lang hebt moeten wachten op je antwoord. Ik denk dat je als klant wel blij mag zijn met de oplossing die we je bieden. De oplossing die je zelf aanbood, had er immers voor gezorgd dat je voor meer dan 150 euro aan internet kosten had moeten betalen. Je internet gebruik valt na de opzegging tot op heden iedere maand hoger uit dan de vaste internet bundel kosten. Als Simyo geen fout had gemaakt, had je beduidend meer kosten gehad. Je betaalt nu immers voor 4 maanden internet € 67,96.

Groetjes,

Alex

Reageer