.

Beantwoord

Waarom is mijn aansluiting wegens administratieve redenen afgesloten?

  • 29 April 2014
  • 1 reactie
  • 295 Bekeken

Goedemorgen, ik kwam er zojuist achter sat mijn aansluiting wegens administratieve redenen is afgesloten. Dit terwijl ik wel mijn factuur heb voldaan! Ik schrik hier erg van aangezien ik voor mijn werk moet kunnen telefoneren en gebruik moet kunnen maken van internet. Kunt u nij alstublieft helpen?
icon

Beste antwoord door Ernst 30 April 2014, 10:27

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 5
Badge +11
Hoi Daphneteddy,

Jouw aansluiting is uit voorzorg automatisch geblokkeerd wegens hoogverbruik.
Dit komt omdat je op 28 april met jouw aansluiting meer dan €75 aan gebruikskosten hebt gemaakt. Simyo heeft op 19 april een SMS gestuurd met het bericht dat jouw internetbundel volledig verbruikt was.
Daarna heb je nog steeds erg veel data verbruikt. 1018 MB om precies te zijn. Ook is je belbundel sinds 22 april volledig verbruikt en heb je sindsdien al €38,72 aan bel en SMS kosten gemaakt. Op de 28e ging dat zo hard dat je aansluiting dus ik geblokkeerd om te voorkomen dat je factuur nóg hoger zou worden :(
Hierover heb je inmiddels ook een mail gekregen met extra informatie.

Ik wil je adviseren om je dataverbruik echt in de gaten te houden. Je hebt nu de grootste bundel van 2500 MB, maar bent daar al ruim 1000 MB overheen. Houd de SMS berichten die we sturen over je bundelverbruik in de gaten, check regelmatig Mijn Simyo of de Mijn Simyo app. Ook kun je vaan met nieuwere modellen smartphones per app het dataverbruik monitoren, anders kun je een app als Onavo Count installeren misschien.
Ook raad ik je aan om je belbundel te verhogen. Als je dat nu doet gaat dat 1 juni in, dus let extra op komende maand.

Je geeft zelf al aan dat je geschrokken bent, en dat je je telefoon wel echt nodig hebt voor je werk.
Omdat ik ook wel begrijp dat je niet niet expres doet ga ik je eenmalig tegemoet komen. Ik verreken je buiten bundel dataverbruik van 1018 MB met een bundel van 1500 MB; €12,50
Jouw verbruikskosten vallen dan niet meer onder hoogverbruik, dus geef ik je aansluiting ook weer vrij.

Let wel op!
Je bundels voor april blijven op. Morgen gaan je bundels voor mei in, dus alles wat je verbruikt vandaag gaat ook tegen het buiten bundel tarief. Bellen en SMS'en is €0,31 per SMS/minuut, internet is €0,15 per MB.


Kun je me laten weten of je dit een goede oplossing vind voor nu?

Reageer