.

Beantwoord

Zijn mijn bundels geldig in Melilla (Spanje)?

  • 11 August 2018
  • 4 reacties
  • 436 Bekeken

Ik wil graag weten of het mogelijk is om gebruik te maken van mijn bundel in Melilla. Het is een Spaanse nederzetting dus nog onderdeel van de EU, maar ligt op het continent Afrika. Omdat ze hier Spaanse providers en het officieel Spanje is zou het volgensmij wel kunnen, maar het lukt mij niet om het uit te vogelen.

Alvast bedankt,

Ravio
icon

Beste antwoord door Thomas 11 August 2018, 16:50

Bekijk originele reactie

4 reacties

Ben je daar nu @Ravio ? Geen welkomst sms gehad met welke zone je zit en tarieven?


Dat het bij Spanje hoort betekent helaas niet automatisch dat ze dan ook in Zone 1 zitten. Maar omdat ik ze helemaal niet op dit overzicht zie staan kan ik enkel adviseren om de reactie van een moderator af te wachten. Dat kan dit weekend zijn en anders maandag.
Reputatie 6
Badge +4
Hoi Ravio,

Superleuk je op het Simyo Forum te zien, welkom! 🙂

Met (ex-)koloniën is het soms erg lastig uit te zoeken hoe het nou zit. In de meeste gevallen geldt dat als een land officieel grondgebied is van een EU lidstaat, je bundels daar kunt gebruiken. Om het zeker te weten krijg je zoals Ray al aangeeft een welkomst-sms (ook wel grensbericht) te krijgen met informatie over de lokale tarieven. Ik zie dat je op 6 augustus zo'n sms gehad hebt waarin staat:

"Welkom in Spanje. Je bundels zijn hier geldig! Buiten je bundel bel je voor 23 cent p/min, 7 cent p/sms en 15 cent p/MB. Gebeld worden is gratis. Geen verbinding in het buitenland? Controleer dan je netwerkinstellingen op Mijn Simyo of via onze app en start je toestel even opnieuw op. In geval van nood bel gratis 112. Meer tariefinformatie? Bel +31612001330. Vragen? Alle Info: http://bit.ly/SimyoRoaming. Geen tariefberichten meer ontvangen bij de grens? Sms INFO UIT naar 1330. Groet, Simyo".

Je bundels zijn in Melila dus geldig, dat scheelt weer! :)

Laat je het weten als je nog vragen hebt?

Ray lekker bezig! Dank voor het meedenken! :D

Groetjes,
Thomas
Dankjewel voor de reacties. Het grensbericht was van toen ik in Malaga was geland, maar ik heb nog geen bericht gekregen dat ik Marokko in ging dus dat was een handige indicatie. Het lukte me eerst niet om data aan te doen, omdat de APN fout ingesteld was. Na dit te hebben ingesteld lukte alles zoals het hoort.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Ravio,

Fijn om te lezen dat alles nu werkt zoals het hoort!

Houd er rekening mee dat als je verbinding maakt met een netwerk in Marokko, je geen gebruik kunt maken van je bundels. Dat land valt namelijk niet in zone 1, waardoor je kosten buiten je bundel betaalt voor internet en bellen.

Laat je het weten als je nog vragen hebt? Fijne vakantie!

Groetjes,
Els

Reageer