.

Beantwoord

Zijn er internetbundels voor in het buitenland?


  • Startend Simyaan
  • 0 reacties
Kan ik via simyo ook een internetbundel voor het buitenland kopen?
icon

Beste antwoord door Scotsman 16 May 2014, 22:31

Bekijk originele reactie

14 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Kort maar krachtig: nee. Internetbundels zijn er alleen voor binnen Nederland. Er wordt hier regelmatig gevraagd of er buitenlandbundels zijn (ook voor bellen), maar het schijnt er voorlopig niet in te zitten ondanks dat er wel degelijk een markt voor is. Wie weet komt het er ooit van.
Reputatie 2
Badge +6
Hoi cnive,

Welkom op het forum :)

Scotsman heeft je het correcte antwoord gegeven, waarvoor dank :)

We bieden op dit moment geen bundels aan waarmee klanten voordelig in en naar het buitenland kunnen bellen. Ook internetbundels voor in het buitenland bieden wij niet aan. Het ziet ernaar uit dat daar niet heel snel verandering in zal komen :(

Als je echt heel goedkoop uit wilt zijn in het buitenland kun je het beste in het buitenland een prepaid simkaartje kopen

Mocht je nog meer info willen weten, laat het dan weten. We helpen je graag verder! 🙂
In onze vakantie hadden vrienden van ons voor 10 euro een maandbundel met 200Mb om prepaid te gebruiken in het buitenland. Wanneer 80% verbruikt is krijg je een sms als waarschuwing en kun je eventueel een nieuwe bundel nemen. Dit wordt aangeboden door KPN en is heel eenvoudig in te stellen door een sms te sturen en de bundel aan te zetten. Omdat Simyo ook gebruik maakt van het KPN netwerk, vroeg ik mij af of Simyo hierover geen afspraken zou kunnen maken met KPN dat  klanten van Simyo ook van die dienst gebruik kunnen maken?
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Ymi Dekker, welkom op het Simyo forum :)

Op zich is het geen gekke gedachte van je. Alleen is Simyo geen KPN en hebben we daarom ons eigen aanbod en hebben we geen bundels van KPN.
We zijn 2 verschillende bedrijven met dezelfde eigenaar.
Ter vergelijking; Audi is van de Volkswagen groep, maar rijdt niet als je er een Volkswagen motor in doet. Snap je 'm?

We hebben trouwens pas sinds een jaar internet in het buitenland is ons dienstenpakket zitten, dus die bundels komen misschien nog wel eens, maar voor nu zijn daar geen plannen voor.
Ik begrijp dit niet helemaal. In een eerder mailtje verwijst simyo naar kpn voor internetten in het buitenland. Volgens de kpn kun je tijdens de vakantie gebruik maken van een KPN bundel. Gisteren over gebeld. Kan via de klantenservice van Kpn worden aangevraagd.
Kpn geeft dus anders informatie.

Hoe zit dit nu echt?
Volgens mij valt dit juist onder de aangepaste regels die per 1 juli zijn ingegaan. Het is binnen die regels mogelijk om voor het buitenland een andere roaming aanbieder te kiezen. Dus hoewel Simyo wellicht dit niet aanbiedt, moet het wel degelijk mogelijk zijn om dit bij een andere partij af te nemen, Nederlandse of buitenlandse. Kan me voorstellen dat de verwijzing naar KPN daar betrekking op heeft. Zie bijvoorbeeld http://www.kpn.com/zakelijk/mobiel/mobiel-bellen/extra-diensten/roaming-bundels/wijziging-per-1-juli-2014.htm
Tweakers heeft er ook een artikel over: http://tweakers.net/nieuws/96200/mobiele-internetters-krijgen-roamingprovider-keuze-en-tariefsverlaging-in-eu.html
Reputatie 5
Badge +11
Hoi MoniqueMeijer en localhost, welkom op het forum van Simyo :)

Het is inderdaad zoals localhost aangeeft; de verwijzing naar KPN heeft betrekking op Local Break Out. Dit kun je doen (mits het ergens aangeboden wordt) omdat je gebruik maakt van een aansluiting op het netwerk van KPN.
Het is een mogelijk tot internetten met een buitenlandse provider gebruik makend van een bundel die díe provider aanbiedt. Mogelijk gemaakt in opdracht van de EU.

Alleen als je klant bent van KPN kun je gebruik maken van de bundels van KPN. Het zelfde geldt voor Telfort en Hi.
We kunnen iet onderling uitruilen met onze bundels. En dat is maar goed ook, anders zouden we allemaal hetzelfde zijn.

MoniqueMeijer, heb je via de Simyo klantenservice gehoord dat dit voor Simyo klanten via de KPN klantenservice aangevraagd kan worden? Als dat zo is, kun je me dan per privébericht het telefoonnummer geven waarmee je onze klantenservice gebeld hebt?
Die informatie klopt namelijk niet en dat betekent dat er extra gecoached moet worden.
Verwarrend allemaal. Ik snap er weinig van. Maar goed, geen internet in het buitenland dus. Alleen de dure tarieven van Simyo.

Ik heb met kpn gebeld niet met Simyo.
Vreemd, want nu snap ik het ook niet meer. In mijn beleving moet het wel degelijk mogelijk zijn om in het buitenland voor een andere aanbieder te kiezen. Vodafone o.a. speelt daarop in met hun buitenland app: http://tweakers.net/nieuws/97237/my-vodafone-app-laat-aanbod-buitenlandse-providers-zien.html
Reputatie 7
Badge +9
Bij Local Break Out spelen twee partijen een rol: je nationale provider en het buitenlandse netwerk. Je provider kan wel allerlei voorzieningen treffen om Local Break Out mogelijk te maken of te vergemakkelijken (zoals Vodafone kennelijk heeft gedaan middels een update van hun app), maar zolang er geen provider in het buitenland is die bereid is bundels te verkopen aan bezoekers die op hun netwerk willen roamen gaat het feest niet door.
Badge
Klopt Vodafone speelt daarop in en KPN / Simyo ook alleen het is zo nieuw de "local breakout optie" dat zowel Vodafone (via de app) of KPN nog geen partners hebben in het buitenland.

Kortom dat zal nog tijd nodig hebben, lees de reacties maar op tweakers de lijst met partner netwerken in de Vodafone app is nog leeg.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi MoniqueMeijer en localhost,

Zoals wopper en Scotsman aangeven: de mogelijkheid is er, maar er is nog niemand die de LBO bundels aanbiedt. Ik ben zelf heel erg enthousiast over het idee en ik hoop dat andere providers het voordeel gaan zien. Voor nu is het helaas nog afwachten.
Mooi technisch verhaal. Voor een consument als ik is het een stuk eenvoudiger. Bij Vodafone (mijn vrouw) zet je een alles-in-1-op-reis-bundel aan in je app en betaal je 2 euro per dag - als je er gebruik van maakt.. Kun je 20 min bellen en 35 Mb data verbruiken. Of Vodafone nu wel of geen partners heeft voor LBO blijkbaar. Zoiets zou Simyo ook moeten kunnen regelen.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi WvtG, welkom op het Simyo forum :)

Op zich zou het heel mooi zijn om net als Vodafone zo'n €2 dagbundel aan te bieden. Alleen zijn wij een budget provider en is Vodafone dat zeker niet.
Ook zou het wat apart zijn als je als providers het beste van elkaar gaat kopiëren en aanbieden. Dat is de verscheidenheid weg en zijn alle providers hetzelfde, op de kleur na.

Behalve dit is €2 per dag voor 20 minuten en 35 MB een stuk duurder dan een lokale aanbieding.

Reageer