Skip to main content
Vraag

zeer hoge kosten (47euro!) voor 9MB!

• August 1, 2025
  • 2 reacties
  • 64 Bekeken

Vandaag naar Bosnië Herzegovina geweest. Tijdens rijden is er een website actief en rekent voor 9 MB RUIM 47 euro. Om 14:09 auto geparkeerd op bestemming en geen waarschuwings sms gelezen. Geen internet gebruikt oid. Idioot hoge rekening voor niets. Simyo zou sowieso eerst om toestemming moeten vragen. Zeer teleurgesteld in Simyo!

2 reacties

Friesian
  • Forum Expert
  • August 1, 2025

Beste ​@Nobbie  

Vervelend dit... 

Maar zoals je kunt lezen via deze pagina valt Bosnië  Herzegovina  in zone 2 en is dus al het verbruik buiten de bundel. Internet is al €5,- per MB.

Buiten de EU (zone 1) betaal je €5,- per MB zonder buitenland bundel. 

Als het goed is heb je wel een SMS gehad bij bezoek buitenland. 

Een moderator, een medewerker zal zich ook nog bij je melden. Ondanks dit wens ik je toch een prettig verblijf in het buitenland. 

Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • August 1, 2025

Hi ​@Nobbie,

Bedankt voor je bericht. Het spijt me om te horen dat je kosten hebt gemaakt buiten je bundel. Bosnië Herzegovina wordt beschouwd als zone 2 zoals ​@Friesian al in zijn bericht aangeeft, en valt daarom niet binnen je bundel. De kosten in Bosnië Herzegovina zijn €5,- per MB. In de grensbericht sms die wij sturen geven wij altijd aan welke tarieven gelden in het land dat je bezoekt. Ik zie dat je deze sms op 31 juli om 13:14 hebt ontvangen, heb je deze sms gezien?

Het is belangrijk om te weten dat zolang de internetverbinding op de simkaart actief is, er altijd kans is op dataverbruik zowel bewust als onbewust. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren door updates of door apps die op de achtergrond actief blijven.  Om dit te voorkomen, kun je de optie 'Roaming' uitzetten. Daarnaast geldt de databundel alleen binnen zone 1. Ik wil echter graag een kijkje nemen naar je aansluiting om te zien of ik je op een andere manier kan helpen.

Zou je me een privébericht  kunnen sturen met je persoonlijke gegevens?

Tot slot wil ik je verwijzen naar onze website waarin we informeren over roaming en de bijbehorende kosten, hier kun je meer lezen over alles wat met roaming te maken heeft.

Bedankt ​@Friesian voor je hulp!

Groet,
Seren