.

Beantwoord

Wel bereik, maar alleen voor emergency calls.

  • 18 June 2013
  • 8 reacties
  • 6449 Bekeken

Hallo,
Ik verblijf op dit moment in Canada en gebruik af en toe mijn nederlandse simkaart van Simyo in mijn telefoon. Vooral voor het ontvangen van smsjes van de bank, wel belangrijk dus.
Vorige week aangekomen en toen had ik even hetzelfde probleem, omdat ik bellen in het buitenland nog niet aan had staan. Dat heb ik inmiddels veranderd, en toen kon ik ook een aantal sms versturen en ontvangen vorige week.
Maar, vandaag opnieuw de simkaart in dezelfde telefoon gestopt, maar nu werkt het weer niet? Ik heb al mijn telefoon aan/uit gezet een aantal keren, en ook via mijn simyo de optie een keer aan een uit gezet. Tot nu toe geen verschil. Weer dezelfde pop-up: niet aangemeld bij netwerk, emergency calls only.

Ik hoor graag wat ik nog kan proberen of waar het aan ligt?

groet, Tessa
icon

Beste antwoord door Charlene 19 June 2013, 10:46

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Ik heb geen flauw idde, maar probeer voor de zekerheid even je batterij eruit, en deze na 10 min weer terug plaatsen.

Werkt dit niet, graag even weer een reactie dan zal de klantenservice even moeten kijken.
Badge +8
Hallo,
Ik verblijf op dit moment in Canada en gebruik af en toe mijn nederlandse simkaart van Simyo in mijn telefoon. Vooral voor het ontvangen van smsjes van de bank, wel belangrijk dus.
Vorige week aangekomen en toen had ik even hetzelfde probleem, omdat ik bellen in het buitenland nog niet aan had staan. Dat heb ik inmiddels veranderd, en toen kon ik ook een aantal sms versturen en ontvangen vorige week.
Maar, vandaag opnieuw de simkaart in dezelfde telefoon gestopt, maar nu werkt het weer niet? Ik heb al mijn telefoon aan/uit gezet een aantal keren, en ook via mijn simyo de optie een keer aan een uit gezet. Tot nu toe geen verschil. Weer dezelfde pop-up: niet aangemeld bij netwerk, emergency calls only.

Ik hoor graag wat ik nog kan proberen of waar het aan ligt?

groet, Tessa

Ik heb geen flauw idde, maar probeer voor de zekerheid even je batterij eruit, en deze na 10 min weer terug plaatsen.
Werkt dit niet, graag even weer een reactie dan zal de klantenservice even moeten kijken.


Hoi Tessa,

Heb je de tip van Martijn® al geprobeerd? De optie staat inderdaad aan, dus dat heb je goed gedaan.
Ik zou je willen vragen om je toestel handmatig naar een netwerk te laten zoeken. Wanneer je een netwerk kiest, hoor ik graag wat voor melding je krijgt.

Laat je het even weten?

Groetjes,
Charlene
Goedemorgen,

Ik heb de batterij er een tijdje uitgehad. En netwerk geprobeerd handmatig te kiezen: "unable to connect, try again later." 

Ik kan me herinneren dat ik vorige week via netwerk van Rogers bereik had, en op de plek waar ik nu zit heeft Rogers geen dekking blijkbaar.. Ik kan alleen Bell of Telus kiezen. Kan het daaraan liggen, heeft Simyo alleen een afspraak met Rogers? 
(Ik ben vrijdag weer terug in de grotere stad, wellicht lukt het dan dus wel?)

Groet, Tessa
Reputatie 5
Badge +10
Hoi tkalkhoven,

Ik heb contact gehad met de technische dienst. Je zou je ook gewoon op het netwerk van Bell of Telus moeten kunnen aanmelden. Krijg je dan ook de melding "unable to connect, try again later"?

Ik heb voor de zekerheid de optie 'bellen in en naar het buitenland' uit/aan gezet.

Kan je even laten weten wat het resultaat nu is?

Groetjes,

Alex
(Excuus voor de vertraging, ik zie dat mijn vorige bericht niet geplaatst was..)

Ik heb ondertussen alle netwerken (Bell, Telus, Roger) diverse keren geprobeerd, aan en uitzetten telefoon, simkaart eruit, erin, netwerk handmatig kiezen. Wachten tussendoor. Niks helpt.
En ik heb toch echt 2 sms verstuurd met dit nummer, 2 weken geleden, dus het heeft gewerkt?

Nog andere ideeen?
Reputatie 5
Badge +10
Hoi tkalkhoven,

Dit is natuurlijk erg vervelend. Je hebt al erg veel geprobeerd om het op te lossen zie ik. Is het mogelijk om de simkaart in een ander toestel te proberen? De aansluiting staat helemaal goed in ons systeem namelijk.

Groetjes,

Alex
Hallo Alex, 

Ik was hard bezig met een baan in de zomer, maar heb nu weer tijd om dit probleem op te pakken. Ik heb ook de gelegenheid gehad om de simkaart in een andere telefoon uit te proberen. Nog steeds krijg ik de melding: "Your Simcard does not allow a connection to this network" (In Vancouver, met TELUS, BELL en Rogers)

Nog een ander idee? Want ik zou op dit moment toch echt weer mijn nederlandse nummer willen gebruiken. (ING tancodes enzo....!) 

Groet, Tessa
Reputatie 5
Badge +10
Hoi tkalkhoven,

Ben je nu nog steeds in Canada? Ik zou graag even telefonisch met je in contact willen komen. Dan kan ik samen met de technische dienst proberen na te gaan wat er mis gaat. Kan je me daarom een privé bericht sturen met een alternatief nummer?

Groetjes,

Alex

Reageer