.

Beantwoord

Wat zijn treats of threats?

  • 24 May 2014
  • 1 reactie
  • 1295 Bekeken

Badge
Mijn vraag is de volgende. Op dit moment zit ik in bangkok waar ik in mijn hotel geprobeerd heb gebruik te maken van de free wifi. Volgens mij lukte dit niet. De volgende middag stapte ik bij een reisbureau binnen en zag dat ik een sms binnengekregen had. Beantwoorden lukte niet, mede omdat de accu leeg was. ,s avonds in het hotel hevb ik mijn telefoon opgeladen en zag dat ik 75 !!! Smsjes binnengekregen had en die bleven ook elke minuut verder binenkomen. Het zijn berichten met urgentie, geel gekleurd met maar 1 woord en niet te openen. Het zijn aziarische woorden. Als je ze wilt verwijderen, vraagt het toestel of ik de  treats wil verwijderen. Omdat ik niet weet wat dit is en geen hoge factuur wil krijgen, heb ik het toestel uitgeschakeld en de simkaart verwijderd. Weet iemand hier raad mee?  Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Ernst 26 May 2014, 12:27

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 5
Badge +11
Hoi Fjasper,

Om je enigszins gerust te stellen: je hebt op dit moment nog geen hoge factuur :)
Jouw toestel bedoelt 'threats', bedreigingen. 'Treats' zouden wel okee zijn namelijk ;)
De bedreigingen kunnen ongevraagde smsjes zijn met daarin een virus, net zoals je dat kunt krijgen in je e-mail. Die smsjes kun je dus maar beter direct verwijderen.

Om je echt goed te kunnen adviseren zou ik moeten weten welke telefoon je hebt, maar als je een Android toestel hebt, kun je de app CM Security installeren.

Houdt je ons op de hoogte?

Reageer