Skip to main content
Ik ga met mijn vriend een paar maanden werken in de Dordogne, Frankrijk.

Op een terrein van 8 ha. en ieder met de eigen werkzaamheden zullen we elkaar dan ook moeten kunnen bereiken.

Nu hebben wij ieder een andere provider maar ik heb als extra ook een prepaid Simyo simkaart.

Nu wil ik weten wat wij bij Simyo aan kosten kunnen verwachten als wij met elkaar bellen via mijn Simyo prepaid simkaart.

Vraag 1: Wat zijn dus de kosten voor bellen binnen Frankrijk?

Als mijn vriend ook een Simyo simkaart aanschaft kunnen wij onderling gratis bellen in Nederland.

Vraag 2: Hoe zit het met onderling bellen in Frankrijk?

Als wij naar onze kinderen willen bellen hoe zit het dan met de kosten.

Vraag 3: voor bellen vanuit Frankrijk naar Nederland?

Vraag 4: voor bellen vanuit Frankrijk naar elders op de wereld?

Ik hoop dat er met nog 3,5 week te gaan voor vertrek, genoeg tijd is om hier uit te komen en eventuele simkaarten aan te schaffen en te activeren.
Hoi Schoenklomp.



Om te beginnen, welkom op het forum.



Een aantal van je vragen worden hiermee beantwoord. Rechtstreeks kopie deel van mailtje van Simyo......



** Wat worden de nieuwe tarieven voor bellen en sms’en in de EU?



Vanaf 30 April 2016 per minuut



Bellen 0.10 +0.06

Gebeld worden 0.01







* In deze tabel staan afgeronde tarieven. Op simyo.nl/tarieven/buitenland vind je de precieze tarieven.



Wat worden de nieuwe tarieven voor bellen en sms’en in de EU in 2017?

Vanaf medio 2017 kost verbruik in de EU hetzelfde als in Nederland. Je betaalt dan voor je gesprek of sms’je hetzelfde als dat je in Nederland zou doen.



Tijdelijke tarieven voor bellen en sms’en in de EU vanaf 30 april 2016

Van 30 april 2016 tot en met medio 2017 geldt er een tijdelijke regeling. Simyo rekent dan de Nederlandse kosten, zoals hierboven uitgelegd + een EU-toeslag (1 eurocent tot 6 eurocent per minuut/sms).



Ga voor extra info een naar https://www.simyo.nl/tarieven/buitenland



_________________________________________________________________



Maar het allerbelangrijkste is......

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/hoe-werkt-bellen-in-en-naar-het-buitenland-bi-101?c=45

Lees de info in deze link òòk goed door.



Een moderator zal zich naar verwachting morgen ook melden....

Fijne tijd gewenst voor jullie beiden op de 8 ha..:) En denk erom, er zit goud in de grond. 🆒





Suuk 6

Friesian
Hallo Friesian,

Dank voor je antwoord.

Ik weet dat Frankrijk onder Zone 1 valt en hoe te handelen met (data) roaming.

Ik heb de info onder buitenland ook al door gespit maar kwam daar dus niet de antwoorden tegen op mijn vragen.

Wel de info mbt als jezelf in het buitenland bent en naar NL belt. Ook dat er vanwege technische redenen nu alleen de EU toeslag in rekening wordt gebracht. Alleen tot wanneer dit zo blijft, is mij ook niet duidelijk. Dus wat als dat verholpen is, terwijl ik in Frankrijk ben, en er dan kosten bij komen?

Maar zoals jij al zei, er zal morgen wellicht ook iemand van Simyo met een reactie komen.

Dus daar wacht ik dan met gepast ongeduld op.



Oh ennuhh ..... wat goud betreft: in de grond waar wij zitten zullen we vast veel stenen tegen komen, zijnde brokken rotsen ;)Het goud dat wij zullen zien zal dat van de zon zijn 🆒
Het verhaal van mij geldt tot medio 2017, simyo weet zelf nog niet precies wanneer. In je opening ging het over bellen dus heb ik me daartoe beperkt.



Wat het goud betreft...stukkie boeren eeuwenoude geschiedenis.

🙂
Hoi Schoenklomp,



Goed van je dat je precies wilt weten wat alles kost.



Zoals Friesian al aangaf is bijna alles wel te vinden op onze tarieven pagina. Het klopt dat je tot nu toe alleen de EU toeslag betaalt en er geen minuten uit je bundel gaan. Wanneer dit verandert weten wij nog niet, maar uiteraard zullen we dit ruim van te voren, minimaal een maand, aangeven.



Heb je hier nog vragen over?



@Friesian, bedankt voor je hulp!



Groetjes,

Caspar

Reageer