Ik heb simyo pre-paid overgezet naar Simyo Only. Maar ik krijg geen werkende internetaansluiting in het buitenland. Ik heb Huawei Honor H60-L12. Wat is de juiste APN instelling voor deze toestel? Bedankt!
Bladzijde 1 / 1
We hebben een checklist, loop deze even door.
Prepaid bellen, staat bellen en gebeld worden in het buitenland aan op Mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen
Staat roaming AAN op je toestel.
Heb je al geprobeerd naar netwerken te laten zoeken, start daarna je toestel even opnieuw op.
Heb je prepaid - geen internet in het buitenland.
Sim-Only:
Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?
Staat data-roaming AAN op je toestel?
Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :
APN - portalmmm.nl
Gebruikersnaam - KPN
Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs)
Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.
Als je in de gelegenheid bent om jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te doen en die andere simkaart in jouw toestel (kruisproef) kan je detecteren of het probleem aan de (instellingen van) de simkaart ligt of aan het toestel.
Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.
Hou je ons op de hoogte?
Prepaid bellen, staat bellen en gebeld worden in het buitenland aan op Mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen
Staat roaming AAN op je toestel.
Heb je al geprobeerd naar netwerken te laten zoeken, start daarna je toestel even opnieuw op.
Heb je prepaid - geen internet in het buitenland.
Sim-Only:
Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?
Staat data-roaming AAN op je toestel?
Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :
APN - portalmmm.nl
Gebruikersnaam - KPN
Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs)
Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.
Als je in de gelegenheid bent om jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te doen en die andere simkaart in jouw toestel (kruisproef) kan je detecteren of het probleem aan de (instellingen van) de simkaart ligt of aan het toestel.
Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.
Hou je ons op de hoogte?
Hoi Ning,
Welkom op het Simyo Forum! Wat leuk om te zien dat je onlangs lid bent geworden van de Simyo-familie! :)
Natuurlijk snap ik dat je in het buitenland ook gewoon online wilt zijn. Ik zie dat je instellingen op Mijn Simyo al helemaal goed staan. De optie voor 'internet in het buitenland' staat aan.
Helaas hebben we voor jouw type telefoon nog geen Toestelhulp-pagina, vandaar dat je daar de stappen voor je APN niet kunt vinden. De juiste APN voor internet in het buitenland is:
APN: internet
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: gprs
Werkt dit niet direct? Dan kun je nog proberen om het wachtwoord wel in hoofdletters te typen, sommige telefoons hebben die voorkeur.
Laat je het weten als het is gelukt?
Groetjes,
Els
Welkom op het Simyo Forum! Wat leuk om te zien dat je onlangs lid bent geworden van de Simyo-familie! :)
Natuurlijk snap ik dat je in het buitenland ook gewoon online wilt zijn. Ik zie dat je instellingen op Mijn Simyo al helemaal goed staan. De optie voor 'internet in het buitenland' staat aan.
Helaas hebben we voor jouw type telefoon nog geen Toestelhulp-pagina, vandaar dat je daar de stappen voor je APN niet kunt vinden. De juiste APN voor internet in het buitenland is:
APN: internet
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: gprs
Werkt dit niet direct? Dan kun je nog proberen om het wachtwoord wel in hoofdletters te typen, sommige telefoons hebben die voorkeur.
Laat je het weten als het is gelukt?
Groetjes,
Els
Ha, PaulH we waren precies tegelijk! 😃 Dank je wel voor de checklist!
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.