.

Beantwoord

Wat moet ik doen om te kunnen internetten in het buitenland?

  • 30 September 2014
  • 6 reacties
  • 559 Bekeken

Goedenavond,
Ik zag wat ingewikkelde posts langskomen over internetten in het buitenland. Hoe zit het nou precies? Ik heb Internettten in het buitenland aangezet op Mijn Simyo. Is dat voldoende of moet ik nog extra dingen instellen?
Groet van Frank
icon

Beste antwoord door Tiury 1 October 2014, 13:47

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi Frank2014, leuk om je op het Simyo forum te zien! ;)

Om je vraag vindbaar te maken voor andere forumleden, heb ik je topic verplaatst naar het "buitenland" subforum.

Goed dat je vooraf je tripje naar het buitenland even navraagt hoe het nou precies zit 🙂. Over het algemeen is een simkaart helemaal klaar om in het buitenland op internet te komen.

Dit heb ik voor de zekerheid even nagekeken met onze IT-afdeling en dit is bij jou ook het geval sinds je de optie internet in het buitenland hebt aangezet :)

Net als in veel gevallen die je in de ingewikkelde posts tegenkomt, staan de mobiele internet instellingen niet goed, waardoor de buitenlandse provider de gegevensverbinding niet accepteert 🙂 Hierbij is het belangrijk om te checken of je Roaming en je gegevensverbinding aan staan.

Wat voor telefoon heb je? Dan stuur ik je de juiste instellingen toe voor in het buitenland, dan weten we zeker dat alles goed staat!

LET OP: Internet in het buitenland is een stukje duurder dan in Nederland en valt altijd buiten je bundel. Check hier de tarieven.
Dag Tiury,
Dank voor je snelle reactie. Ik heb een iPhone 4s. Mobiele data, 3G, data roaming en EU-internet staan aan.
Hoor graag van je, groet,
Frank
Reputatie 5
Badge +11
Hi Frank2014,

Het enige dat je nu nog even dient te checken is wat er staat bij Instellingen > Mobiel netwerk > Mobiel datanetwerk.
Er zal bij Mobiele data enkel bij APN portalmmm.nl moeten staan en bij Gebruikersnaam en wachtwoord niets.
(Alhoewel bij mijn eigen 4S er Gebruikersnaam KPN en wachtwoord gprs staat en ik ook kan internetten in het buitenland 😕)

Nu heb ik mijn eigen iPhone uit voorzichtigheid niet geüpdatet naar iOS8, is dat de reden dat ik nergens EU-Internet zie staan?
Waar zie jij dit staan?
Reputatie 7
Badge +9

Nu heb ik mijn eigen iPhone uit voorzichtigheid niet geüpdatet naar iOS8, is dat de reden dat ik nergens EU-Internet zie staan?
Waar zie jij dit staan?


Na installatie van iOS8 is er (op mijn Engelstalige iPhone) een extra instelling "EU Internet" onder Settings > Mobile verschenen, vlak onder Data Roaming. Het is een schuifje dat aktief wordt wanneer je Data Roaming aan hebt gezet.
Ha Ernst,
Het ziet er inderdaad zo uit als je beschrijft bij Mobiele data
EU-internet staat onder Dataroaming met zo'n mooi groen schuifje aan de rechterkant ten teken dat hij aan staat...
En dan staat er nog onder: "De EU-internetvoorziening is alleen van toepassing op gegevensverkeer via internet en de persoonlijke hotspot."
Nu ben je weer volledig up to date, ook al heb je niet geüddatet...

Dank van Frank
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Frank2014 en Scotsman,

Bedankt voor de update 😉! Hier kunnen we nog wat van leren!

@Frank2014 Wil je ons laten weten of alles naar behoren werkt en je gewoon op internet kunt in het buitenland? 😃

Reageer