.

Beantwoord

Wat moet ik doen om mijn aansluiting in Bali te gebruiken?

  • 2 July 2017
  • 3 reacties
  • 1105 Bekeken

Binnenkort ga ik 2 wkn op vakantie naar Bali. Wat moet ik doen met mijn instellingen / bundel etc zodat ik daar kan bellen en internetten?
Wat zijn de kosten hiervan? Bvd
icon

Beste antwoord door Ray 2 July 2017, 14:47

Bekijk originele reactie

3 reacties

Hoi,

Hoi, Bali = Indonesië en die zit in Zone 3. > https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/zone-indeling-102?c=145

De tarieven in Zone 3 vallen allemaal buiten de bundel. Zo is internetten € 5,- per MB en kosten het bellen en gebeld worden € 2,542 per minuut. Een smsje kost € 0,508.

Al deze tarieven zijn na te lezen:>https://www.simyo.nl/templates/assets/pdf/tarieven/tarieven_abonnementen_buitenland_current.pdf

Het advies daarom is gebruik te maken van Wifi of een lokaal simkaartje kopen. Wil je toch gebruiken maken van je Simkaart van Simyo dan zul je op je MijnSimyo je buiten land instellingen aan moeten zetten. Heb je prepaid dan kun je niet in het buitenland met je Simyo simkaart internetten, enkel wifi.

Je buitenland instellingen zet je aan op je MijnSimyo - instellingen - netwerkinstellingen.

Veel plezier op Bali
Omdat je vraagt naar bellen en internet, ga ik uit van sim only.
Bali valt in zone 3.
Bij simyo, instellingen, netwerkinstellingen...bellen in en naar het buitenland aan. Internet in buitenland aan.
(Data) roaming aan op je toestel.

☆☆ MAAR ☆☆

Tarieven vanuit Indonesië naar Nederland
Prijs per
Gebeld worden € 2,542 Minuut
Voicemail ontvangen Gratis Minuut
Voicemail afluisteren € 2,542 Minuut
Sms'en € 0,508 Sms
Bellen naar Nederland € 2,542 Minuut
Tarieven binnen en vanuit Indonesië
Prijs per
Bellen naar zone 1 € 2,542 Minuut
Bellen naar zone 2 € 2,542 Minuut
Bellen naar zone 3 € 2,542 Minuut
Bellen naar zone 4 € 4,576 Minuut
Sms'en naar zone 1 € 0,508 Sms
Sms'en naar zone 2, 3 of 4 € 0,508 Sms
Internetten € 5,00 MB

Omdat de kosten daar behoorlijk hoog zijn, bijvoorbeeld 5 euro per MB, hakt er dat hard in.
Ik raad je dan ook aan te kiezen voor Wi-Fi en/of een locale sim.


Een goed verblijf gewenst !

**edit
Ray is me voor in de tijd dat ik dit schrijf en de info opzoek.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Dorothée,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat leuk dat je naar Bali toe gaat 🙂 Ik zie dat jij een Sim Only aansluiting hebt. Dat betekent dat je overal in het buitenland kunt bellen, sms'en en kunt internetten. Je kunt deze opties aanzetten door in te loggen op Mijn Simyo en dan te surfen naar Instellingen > Netwerkinstellingen. Deze opties heb jij al aanstaan, zie ik. Binnen zone 1 kun je sinds kort je Sim Only bundels gebruiken, net zoals je dat in Nederland doet. Helaas valt Indonesië daar niet onder, omdat Indonesië in zone 3 zit.

De tarieven in Indonesië kun je hier terugvinden. Ik raad je sterk af om te internetten met je Simyo aansluiting in Indonesië, omdat het tarief € 5,- per MB is. Die kosten kunnen heel hoog oplopen!

Is het een idee om niet via mobiele data te internetten? Je kunt dan voornamelijk op wifi-netwerken zitten. Ook kan het een optie voor je zijn om een lokale simkaart aan te schaffen daar. Het nadeel is dat je dan even een ander telefoonnummer hebt en dat je moet schakelen met simkaarten. Het voordeel is dat de kosten niet zo hoog zullen zijn 🙂

Laat je me weten waar je voor kiest?

@ Ray en Friesian, dank voor de volledige reacties! 😃 Echt super.

Groetjes,
Jihane

Reageer