Skip to main content

.

Beantwoord

Wat moet ik doen bij geen service in buitenland (eSIM)?

Hallo, 

ik reis nu al 2 maanden in het buitenland (Azië). Ik heb tot het heden nog geen moment gehad dat mijn e-sim service had. 

las dat je eens in de 3 maanden een sms moet sturen om je nummerbehoud te garanderen. Maar zonder service kan ik niks versturen. Hoe kan ik mijn nummer behoud garanderen en dat ik ook verificatie codes weer kan ontvangen op mijn NL nummer? Help? 

Beste antwoord door Scotsman

Jolindebruijn schreef:

Hallo, 

ik reis nu al 2 maanden in het buitenland (Azië). Ik heb tot het heden nog geen moment gehad dat mijn e-sim service had. 

las dat je eens in de 3 maanden een sms moet sturen om je nummerbehoud te garanderen. Maar zonder service kan ik niks versturen. Hoe kan ik mijn nummer behoud garanderen en dat ik ook verificatie codes weer kan ontvangen op mijn NL nummer? Help? 

Nummerbehoud is iets anders, dat speelt hier niet. Het probleem is dat de eSIM helemaal niets doet. Deed hij het wel in Nederland? Wat je kunt proberen is ergens een WiFi netwerk opzoeken, en de Mijn Simyo app installeren (als je die nog niet hebt), en vervolgens na inloggen checken of de “Bellen in en naar het buitenland” optie aan staat. Je kunt eventueel ook “Internetten in buitenland” aan zetten, maar wees daar voorzichtig mee want in Aziatische landen is het gebruik van mobiel internet een kostbare aangelegenheid!

Bekijk originele reactie

5 reacties

Scotsman
Forum|alt.badge.img+9
  • Forum expert
  • 4195 reacties
  • antwoord
  • 23 maart 2025
Jolindebruijn schreef:

Hallo, 

Nummerbehoud is iets anders, dat speelt hier niet. Het probleem is dat de eSIM helemaal niets doet. Deed hij het wel in Nederland? Wat je kunt proberen is ergens een WiFi netwerk opzoeken, en de Mijn Simyo app installeren (als je die nog niet hebt), en vervolgens na inloggen checken of de “Bellen in en naar het buitenland” optie aan staat. Je kunt eventueel ook “Internetten in buitenland” aan zetten, maar wees daar voorzichtig mee want in Aziatische landen is het gebruik van mobiel internet een kostbare aangelegenheid!

Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • 1726 reacties
  • 24 maart 2025

Hoi ​@Jolindebruijn,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend om te horen dat je geen verbinding hebt. ​@Scotsman heeft je in zijn bericht geïnformeerd, en wat hij zegt klopt ook. Ik zie dat je een prepaid aansluiting hebt en het klopt inderdaad dat je één keer in de 6 maanden een bericht moet sturen, bellen of internet moet verbruiken om je simkaart actief te houden. Het beste wat je op dit moment kunt doen is proberen handmatig een netwerk te selecteren. Ik hoor graag van je of dit heeft geholpen. Zo niet, dan kijk ik met je mee naar de vervolgstappen.

Bedankt ​@Scotsman voor je hulp! 

Groetjes,
Seren

• auteur
  • Beginner
  • 2 reacties
  • 25 maart 2025

Hello,

bedankt voor de reactie!

beide opties heb ik geprobeerd, maar helaas geen succes :(

update: voor reden x doet hij het nu wel weer! Fijne dag verder! 

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • 2371 reacties
  • 25 maart 2025

Hoi ​@Jolindebruijn,

Fijn dat het inmiddels werkt! Wat bleek uiteindelijk de oplossing?

Groetjes,
Amy

• auteur
  • Beginner
  • 2 reacties
  • 25 maart 2025

@Amy; combinatie van beide voorstel. 

in de app buitenland aan en uit zetten, netwerk selecteren, en telefoon resetten. Duurde 3 uur na resetten en toen werkte het! 

Reageer