.

Beantwoord

Wat kost bellen vanuit Nederland naar Engeland en Zwitserland?


Badge
Beste gebruikers,

Ik vroeg me af of ik vanuit Nederland naar Engeland en Zwitserland kan bellen en sms'en zonder extra kosten. Dus zijn die belminuten buiten mijn bundel? Ik heb namelijk Sim Only.
Andersom, als ik gebeld wordt vanuit Engeland en Zwitserland, als ik word gebeld komen daar extra kosten bij?

Bedankt alvast!
icon

Beste antwoord door Ray 30 June 2018, 20:50

Bekijk originele reactie

11 reacties

Bellen naar EU landen vanuit Nederland kost 23 cent per minuut. Je bent niet aan het roamen.

Gebeld worden kost je niks.

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/verbruik-binnen-de-eu-uit-je-sim-only-bundels-2558?c=371
Badge
Bellen naar EU landen vanuit Nederland kost 23 cent per minuut. Je bent niet aan het roamen.

Gebeld worden kost je niks.

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/verbruik-binnen-de-eu-uit-je-sim-only-bundels-2558?c=371

Als je roamt kost het dan ook 23 cent per minuut?
Nee dat hangt ervan af waar je bent buiten Nederland. Binnen zone 1 is het vanuit je bundel. Daar buiten, in de andere zones, gelden andere (hoge) tarieven.
Badge
Nee dat hangt ervan af waar je bent buiten Nederland. Binnen zone 1 is het vanuit je bundel. Daar buiten gelden andere (hoge) tarieven.


Als ik het goed begrijp, kan je dus niet roamen in Nederland of aanzetten.
Badge
Bellen naar EU landen vanuit Nederland kost 23 cent per minuut. Je bent niet aan het roamen.

Gebeld worden kost je niks.

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/verbruik-binnen-de-eu-uit-je-sim-only-bundels-2558?c=371



Engeland en Zwitserland vallen binnen Zone 1
Roamen is gebruik maken van een ander netwerk dan je eigen. Dus nee, in Nederland roam je niet alleen in het buitenland.

Ja beide landen zitten in zone 1.

Lees je de links ook, daar staat alles wat je wilt weten.
Reputatie 5
Badge +5
Hi ChocoladeTaart123,

Wat heb je toch een heerlijke forumnaam, ik krijg er honger van! Goed dat je hier je vraag stelt.

Ik zie dat Ray je al een eind op weg heeft geholpen met de antwoorden op je vraag. In Nederland maak je gebruik van het KPN-netwerk, je bent dan niet aan het roamen. Roaming houdt in dat je gebruik maakt van een ander netwerk in het buitenland. Bellen vanuit Nederland naar het buitenland valt niet binnen je bundel, hiervoor betaal je voor Zwitserland en Engeland 23 cent per minuut. Een overzicht van alle landen vind je hier. Gebeld worden vanuit het buitenland binnen Nederland of andere landen in de EU is gratis.

Op deze pagina lees je alles over de kosten van bellen in en naar het buitenland binnen de EU.

Heb je hier nog vragen over?

@ Ray, wederom bedankt voor al je antwoorden!

Groetjes,
Els
@Els

Factuur is onderweg 😂
@Ray

Kun je niet veel beter staken? Dan krijg je net als de buschauffeur 7% loonsverhoging.😀
@Friesian Er is een kans dat er ook daadwerkelijk gestaakt gaat worden in mijn branche. 😁
Reputatie 6
Badge +4
@ Ray en Friesian, dit neigt een beetje naar off-topic. Met al die stakingen wordt het wellicht eens tijd voor een stakingen-topic in Gewoon Gezellig? 🙂

Reageer