.

Beantwoord

Wat kost bellen op een cruiseship?

  • 20 August 2014
  • 2 reacties
  • 880 Bekeken

Badge
Hallo, Ik ga 9 maanden werken op een cruiseschip. vanaf noorwegen naar amerika.
Wat kan ik het beste doen met internetten en evt. bellen. Kan ik dat met mijn Simyo abonnement?
Heb ik dan internet ontvangst via satelyten?
icon

Beste antwoord door Scotsman 20 August 2014, 14:36

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Leuk zo'n cruise baan!

Zolang je binnen het bereik bent van netwerken op het vaste land is er niets bijzonders aan de hand, je bent dan gewoon aan het "roamen". De kosten van bellen, gebeld worden en internet hangen van het land af, en met name de zone: https://www.simyo.nl/tarieven/sim-only?tag=Buitenland%20tarieven
Zorg wel dat bellen in en naar het buitenland aanstaat, en ook mobiel internet in het buitenland (op Mijn Simyo).

Aan boord van het schip is de situatie anders. Vaak is er een mobiel netwerk aan boord maar de bel- en internet kosten zullen een veelvoud bedragen van wat je op het vaste land betaalt. Voor de tarieven kun je het beste bij de cruise maatschappij informeren. Mijn ervaring met de veerboot naar Newcastle is dat met een mobiel abonnement vaak wel verbinding met het scheepsnetwerk mogelijk is, maar niet altijd. Ik ben eerlijk gezegd vergeten of het nu mijn Simyo sim was die niet werkte, of mijn UK sim. De telecommunicatie vanaf het schip zal inderdaad via een satelliet gaan, maar daar merk je als klant verder niets van.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Karlijn21,

Aan de reactie van Scotsman heb ik heel weinig toe te voegen, behalve dat ik vermoed dat personeel op een schip vaak gewoon gratis WiFi heeft 🙂. Misschien is het een idee om bellen via je telefoon achterwege te laten en te bellen met Skype of andere voice apps? Dit kan je op den duur behoorlijk wat geld schelen!

Heb je iets aan het antwoord van Scotsman gehad? 😃

Reageer