.

Beantwoord

Wat kost bellen naar een buitenlands nummer dat zich in Nederland bevindt?

  • 11 September 2019
  • 2 reacties
  • 1940 Bekeken

Hoi.
Als ik met mijn Nederlandse mobiel in Frankrijk ben, moeten Fransen, die mij willen bellen dan extra betalen?

Of, zelfde vraag eigenlijk, als ik in Nederland ben en naar een Frans mobiel nummer wil bellen dat zich in Nederland bevindt, moet ik dan extra betalen, of gaat dat gewoon uit mijn bundel?

Ik zie heel veel vragen over gebeld worden in het buitenland en de kosten voor de ontvanger, maar het gaat mij nu dus om de kosten voor de beller.

Dank alvast, groet Mijke
icon

Beste antwoord door Groentjuh 11 September 2019, 20:24

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi.
Als ik met mijn Nederlandse mobiel in Frankrijk ben, moeten Fransen, die mij willen bellen dan extra betalen?

In dat geval bellen en betalen Fransen voor het bellen met een Nederlands nummer. Dat kost dan het bellen van Frankrijk naar Nederland.

Of, zelfde vraag eigenlijk, als ik in Nederland ben en naar een Frans mobiel nummer wil bellen dat zich in Nederland bevindt, moet ik dan extra betalen, of gaat dat gewoon uit mijn bundel?

In dat geval bel jij naar een Frans nummer en bel je dus van Nederland naar Frankrijk. Bij Simyo valt het bellen vanuit Nederland naar het buitenland buiten de bundel en kost volgens deze pagina kost dat op dit moment € 0,23 euro per minuut.

Aanvullend hierop:
In principe betaald de ontvanger de kosten voor de verbinding terug van Frankrijk naar Nederland. In zone 1 landen is dit afgeschaft, maar daarbuiten kost het geld om gebeld te worden. Dan betaal je als ontvanger dus voor de verbinding vanuit Nederland naar het land waar je dan bent! De gene, die je belt, betaald altijd de kosten voor het bellen naar het land van het nummer.

Ik ga het niet proberen verwarrend te maken met als jij in niet in Nederland bent, maar in een zone 1 land en een nummer belt van een (ander of hetzelfde) zone 1 land, dat dat dan ineens wel weer binnen de bundel valt... Daar is iets genaamd "Roam-like-home" voor te danken. Maar dat is complex en niet jouw vraag!
Reputatie 6
Badge +6
Hoi MijkeDo,

Groentjuh was me al voor met het geven van het juiste antwoord (waarvoor dank)!

Heb je hier verder nog vragen over? Of misschien nog ergens anders over?

Groetjes,
Bas

Reageer