Skip to main content
Ik ga een weekend naar Madrid (zone1) en wil daar graag gebruik maken van het internet. (Geen WiFi in het hotel)

Ik heb nu een simonly abonnement zonder internet.

Wat is het slimst (en goedkoopst) om drie dagen te kunnen internetten in het buitenland?
Bij Simyo betaal je € 0,25 per MB om te internetten in het buitenland! Dat is dus vrij duur! Er zijn geen bundels voor in het buitenland, dus als je verwacht meer te doen dan enkele keer de mail te checken, dan is dit niet aan te raden.



Dan hou je 2 opties over:



Wifi in het buitenland, deel 1: Er zijn vele manieren om in het buitenland aan wifi te komen! Het hotel is misschien geen optie, maar misschien een restaurant in de buurt wel. Ga in de buurt uit eten bij een restaurant met wifi en vaak heb je daar een lange tijd plezier van...



Wifi in het buitenland, deel 2: Mocht je vast internet van KPN hebben, dan zou je zelfs in Madrid een Fon-hotspot tegen kunnen komen! Helaas is daar geen provider, die het aanbied via de modems van klanten, dus om te kijken of er een in de buurt is moet je even op de kaart zoeken.



2G/3G/4G in het buitenland: Het goedkoopste is een lokale prepaid simkaart te kopen en daarmee te internetten. Je hebt dan echter wel een probleempje als je nergens een apparaat heb om hem in te stoppen. Je eigen mobiel wil je meestal laten roamen (niet data-roamen), zodat je bereikbaar bent via je Simyo telefoonnummer. Dus heb je of een van de volgende apparaten nodig:

  • tweede simkaart-slot in je mobiel (dual sim mobiel)
  • een MiFi
  • een 3G/4G tablet(met hotspot functie)
  • router+3g/4g dongle
  • een oude smartphone met hotspot mogelijkheid! Ja ja, je vorige mobiel zou hier best nog van pas kunnen komen!

Als je beschikt over een van de bovenstaande apparaten, dan kun je op internet zoeken naar opties en prijzen. Pagina zoals deze helpen een hoop! Het is hierbij wel belangrijk om je huiswerk te doen! Provider/soort product opzoeken, winkel opzoeken etc etc!



Zo'n prepaid simkaart lijkt mij voor slechts 3 dagen veel moeite, maar waarschijnlijk wel het goedkoopste!
Hoi Senna1010, welkom op het Simyo forum 🙂.



Zo te zien heb je al een fantastisch mooi antwoord gekregen van Groentjuh, waarbij hij alle mogelijkheden voor je uitlegt. Ik heb hier niets aan toe te voegen, dus ik wil je namens Simyo een hele fijne vakantie wensen alvast 🙂!



Groetjes, Tiury



Bedankt voor je reactie, Groentjuh! 🙂

Reageer