Skip to main content
Hallo ik heb een iphone 3gs en geen internet in het buitenland.  Hij geeft aan geen mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk. Welke instellingen zou ik hier voor nodig hebben?
Beste Bertje,



Had hetzelfde probleem. In de instellingen/mobiel netwerk /mobiel datanetwerk moet je de APN instelling onder MOBIELE DATA aanpassen:



APN : internet

GEBRUIKERSNAAM: KPN

WACHTWOORD: gprs



Je moet dan wel de optie "internet in het buitenland" hebben aangezet in je account MIJN SIMYO



Succes
Bedankt internet lukt nu, alleen wifi via de camping pakt die nog niet.

Is hier misschien ook nog een oplossing voor?
Hallo bertjep.



Dat kan te maken hebben met....

Aantal gebruikers, afstand tot router, bij huizen; muren/verdiepingen.

Wees wel altijd een beetje op je hoede met gratis wifi, hackers e.d. is altijd iets om rekening mee te houden.......

Vaak is bij wifi-bereik een extra router een oplossing, een wifi range extender heeft bij mij (persoonlijk) minder de voorkeur.



Groet,

Friesian..



Alles duidelijk? 🆒
Hoi Bertjep en Antonnovic, welkom op het Simyo forum :)



Fijn dat jullie er zo al uitgekomen zijn ;)

Houd de reactie van Friesian ook even in acht en vertrouw een gratis WiFi netwerk niet zómaar.



En mocht je terugkomen vanuit het buitenland en je komt niet automatisch meer op het Nederlandse 3G netwerk, verander dan je APN naar portalmmm.nl en haal de gebruikersnaam en wachtwoord weg.
Wifi lukt nog steeds niet alleen degene met een iphone 3gs bij de andere bv htc lukt het wel.

Wat kan ik nog meer proberen. Er zijn maar een bepaald aantal codes beschikbaar zodat de serverniet overbezet raakt en we gaan al bij de receptie zitten.

Ik hoor het graag weer als iemand nog een idee heeft.
Hoi bertjep,



Helaas heeft je WiFi verbinding heel weinig met de Simyo internet service te maken 😞 Als je mij doorgeeft welk type telefoon je hebt, zoek ik op internet even een instructie voor je 🙂 Dit scheelt in het buitenland een hoop zoekwerk voor je!

Reageer