.

Beantwoord

Wat doet de instelling "Bellen in en naar het buitenland" in Mijn Simyo?


Reputatie 3
Badge +1
  • Actief Simyaan
  • 274 reacties
Wat is het nut van deze instelling ("Bellen in en naar het buitenland") in Mijn Simyo?

Vallen EU landen ook onder buitenland?

SMS ontvangen is altijd gratis, toch? Kan dat nog wel als ik hier nee kies?
icon

Beste antwoord door Thomas 22 May 2018, 14:07

Bekijk originele reactie

55 reacties

Ja EU landen vallen gewoon onder het buitenland.

En waar kan je NEE kiezen?
Reputatie 3
Badge +1
En waar kan je NEE kiezen?
https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen
Ik kan geen NEE kiezen voor het ontvangen van SMS in het buitenland.
Die optie heb ik niet.

Kijk ik zie het al, bericht is aangepast ;)

Als je dit uitzet kan je dus niet gebeld of gesmst worden en zelf ook niet bellen en smsen.
Reputatie 6
Badge +4
Hi XTF,

Zo te zien ben je er met behulp van Ray al helemaal uitgekomen wat deze instelling doet. Hij zorgt er dus voor dat je kunt verbinden met een mobiel netwerk in het buitenland (binnen en buiten de EU). Ook zorgt deze optie ervoor dat je wel of niet kunt bellen naar buitenlandse nummers.

Mocht je nog andere vragen hebben dan weet je ons te vinden!

Bedankt Ray!

Groetjes,
Thomas
Reputatie 3
Badge +1
Hi Thomas,

Ik heb nog geen echt antwoord op mijn vraag: "Wat is het nut van deze instelling?"
Waarom zou ik niet gebeld willen kunnen worden binnen de EU als dat hetzelfde kost als in NL?
Waarom zou ik geen SMS willen kunnen ontvangen als dat altijd gratis is?
De nut van de instelling is dat als je in het buitenland bent, dus ook de EU, berichtjes of inkomende gesprekken kunt blijven ontvangen of kan bellen. Idem voor internet. Het is en blijft immers buitenland. Aan de instellingen is niks veranderd. De EU maatregel heeft enkel te maken met tarieven.
Soms gaat het over een hoger niveau. Je sim krijgt op netwerkniveau toegang tot een gastnetwerk.
Reputatie 6
Badge +4
Hi Thomas,

Ik heb nog geen echt antwoord op mijn vraag: "Wat is het nut van deze instelling?"
Waarom zou ik niet gebeld willen kunnen worden binnen de EU als dat hetzelfde kost als in NL?
Waarom zou ik geen SMS willen kunnen ontvangen als dat altijd gratis is?


Ah bedoel je het op die manier! Het nut van de instelling is dat het je de keuze geeft om wel of niet te kunnen bellen en sms'en naar en gebeld of ge-sms't worden in het buitenland of niet. Als je binnen de EU reist dan gaat het bellen en sms'en in het buitenland uit je bundel. Buiten de EU is dat niet het geval, dan gelden er weer andere tarieven.

Aan het bellen naar het buitenland zijn trouwens wel kosten verbonden, dit is immers geen roaming.

Als je hier meer over wilt weten kun je het beste even onze tarievenpagina bekijken.

Heb je nog andere vragen?

Groetjes,
Thomas
Reputatie 3
Badge +1
Waarom zou ik niet gebeld willen kunnen worden binnen de EU als dat hetzelfde kost als in NL?
Waarom zou ik geen SMS willen kunnen ontvangen als dat altijd gratis is?
Omdat de instelling niet om de kosten gaat maar om de mogelijkheid om te kunnen bellen of smsen in het buitenland, ook in de EU.
Reputatie 3
Badge +1
Omdat de instelling niet om de kosten gaat maar om de mogelijkheid om te kunnen bellen of smsen in het buitenland, ook in de EU.

Is er een andere reden om Nee te kiezen?
Als je buiten de EU bent misschien. Want dan kunnen kosten oplopen. In dit geval gaat het dan ern klein beetje op de kosten. Maar hoofdzaak is de mogelijkheid om je verbinding in het buitenland te gebruiken. En dat doe je dus met dat schuifje.
Ja, in mijn geval gebeurt het soms heel vaak dat ik geheel zonder erg per ongeluk expres de telefoon uit heb staan. Geen idee hoe dat kan gebeuren maar het is wel lekker (rustig)☺ Ik kan me voorstellen dat je bijvoorbeeld op vakantie niet bereikbaar wilt zijn voor jan en alleman.
Ja, in mijn geval gebeurt het soms heel vaak dat ik geheel zonder erg per ongeluk expres de telefoon uit heb staan. Geen idee hoe dat kan gebeuren maar het is wel lekker (rustig)☺

En dat heeft met de optie "bellen of gebeld worden in het buitenland" want? Ik snap hem niet.
Ray ik heb nog wat toegevoegd.
Reputatie 6
Badge +4
Hallo XTF,

Is er een andere reden om Nee te kiezen?


Persoonlijk denk ik dat bovenstaande redenen de meest voor de hand liggende zijn. 😉

Mocht je nog vragen hebben dan weet je waar we te vinden zijn.

Groetjes,
Thomas
Reputatie 3
Badge +1
De instelling zegt niks over SMS terwijl dat wel beinvloed wordt, misschien handig dit te verbeteren?

En aangezien bellen in de EU gewoon uit de bundel gaat is een instelling die alleen voor buiten de EU geldt wellicht handiger?
Reputatie 6
Badge +4
Hallo XTF,

De instelling zegt niks over SMS terwijl dat wel beinvloed wordt, misschien handig dit te verbeteren?

En aangezien bellen in de EU gewoon uit de bundel gaat is een instelling die alleen voor buiten de EU geldt wellicht handiger?


Ik vermoed dat de formulering bewust zo is opgesteld trouwens, omdat bellen en sms'en van hetzelfde netwerk gebruik maken. Ik snap je aanvulling echter en zal je suggestie dan ook voorleggen aan mijn collega's. Dankje! 😉

Het splitsen van de instellingen voor bellen en sms'en binnen en buiten de EU ben ik bang. Wij kunnen namelijk je aansluiting niet zó instellen dat je bijvoorbeeld wel binnen de EU maar niet buiten de EU kunt bellen en sms'en. Vooralsnog zal deze optie hetzelfde blijven daarom.

Groetjes,
Thomas
Reputatie 3
Badge +1
Hoi Thomas,

Waarom kan dat niet?
Reputatie 6
Badge +4
Hey XTF,

Je bent er snel bij zeg! ;)

Hoi Thomas,

Waarom kan dat niet?


Op dit moment kunnen we geen onderscheid maken tussen gebruik binnen de EU en buiten de EU. In het netwerk zit een schakel die je aansluiting geschikt maakt voor gebruik enkel in het binnenland of in het binnen- en buitenland. Het is een complex, tijdrovend en kostbaar proces om extra schakels te bouwen voor bijvoorbeeld binnenland en de EU lidstaten. Met de huidige netwerkinstellingen in Mijn Simyo kun je al heel simpel en snel zelf kiezen óf je in het buitenland je aansluiting wilt gebruiken. De toegevoegde waarde voor een extra schakel tussen EU en buiten de EU weegt dan ook niet op tegen de kosten. Daarom hebben we de keuze gemaakt om in plaats daarvan het aan- en uitzetten van deze optie via Mijn Simyo makkelijk te maken en houden.

Groetjes,
Thomas
Even een vraag XTF. Denk je dat een simkaart onderscheid kan maken tussen wel of niet EU? Volgens mij niet, een simkaart kan dat niet....

Denk maar eens aan Cyprus als voorbeeld. Grieks deel, Turks deel.
Reputatie 3
Badge +1
@Friesian Ik weet het niet, is het relevant?

Conceptueel kan het.

De tarieven verschillen, dus praktisch kan het ook..
@Friesian Ik weet het niet, is het relevant?

De tarieven verschillen, dus praktisch kan het ook..

Inderdaad hen praktisch........maar relevant, wat denk je zelf? Denk even mee.🙂

Een voorbeeld stel je voor je bent een willekeurige klant ligt te genieten in een hangmat vlakbij een strand.
Je hebt verbinding met je telefoon met een buitenlandse mast
Land 1) alles buiten bundel €5,- per MB o.a.
Land 2) alles binnen bundel verbruik EU.

Vertraging kan bij Simyo tot 36 uur bedragen wat betreft gegevens uit buitenland.
Land 1 een forse rekening, land 2 niet.
Reputatie 3
Badge +1

Vertraging kan bij Simyo tot 36 uur bedragen wat betreft gegevens uit buitenland.
Land 1 een forse rekening, land 2 niet.


  1. Het is toch eigenlijk absurd dat we anno 2018 aan het discussiëren zijn of zoiets simpels mogelijk is?
  2. Je krijgt vrijwel direct een SMS met de tarieven, Simyo weet dan dus toch direct in welk land je bent?

Reageer