.

Beantwoord

Wat betaal ik in Frankrijk als ik podcasts download via mobiel internet?

  • 3 September 2014
  • 4 reacties
  • 408 Bekeken

Per 1 september woon en werk ik in Frankrijk. Op mijn werk heb ik wifi. Ik heb zojuist een aantal podcasts over wifi gedownload, totaal ongeveer 100 MB. Met mijn abonnenment sim only beschik ik over 500 per maand. De optie internet buitenland heb ik aanstaan.

In Nederland zou ik geen extra kosten betalen voor de download omdat dit binnen miijn bundel valt. Maar nu? Is dit nog steeds kostenvrij in Frankrijk?

Bij voorbaat dank, ben redelijk bezorgd! 
icon

Beste antwoord door Daxy 3 September 2014, 13:25

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 1
Badge +8
Hi par0109 ( 🙂 ), Welkom op het forum!

Zolang je telefoon op WiFi zit dan zal dit je geen extra kosten opleveren (er van uitgaand dat wifi voor je gratis is).
Simyo/3G wordt dan niet gebruikt en zal dus ook niet in extra kosten resulteren.
Mocht je niet op WiFi zitten, dan wordt Simyo wel gebruikt en krijg je extra kosten (Eur 0.25 per MB). Houd er rekening mee dat dit niet van je bundel af gaat maar altijd extra kosten zijn.

Nogmaals, zorg er voor dat je een goede stabiele WiFi verbinding hebt als je iets groots gaat downloaden. Het kan namelijk wel voorkomen dat je tussen 3G en WiFi schakelt als het WiFi ontvangst niet optimaal is.

Success!
Dank je wel Daxy voor je duidelijke en geruststellende antwoord. Ik maak gebruik van de wifi van mijn werkgever op kantoor, ik ga ervan uit dat deze goed en stabiel is.

Nogmaals bedankt!
Reputatie 1
Badge +8
Je zou ook voor de zekerheid "Roaming" uit kunnen zetten op je telefoon. Dan weet je 100% zeker dat je geen onverwachte data kosten zult hebben in Frankrijk. Mocht je toch internet nodig hebben onderweg, dan kan je dit vrij gemakkelijk weer aanzetten op je telefoon. Dit is dan meteen actief. Het voordeel is dat je dit bewust doet, dus dan maak je de overweging zelf en heb je de extra kosten in de hand.

Waar Roaming in jouw telefoon zit hangt af van het type, maar ik neem aan dat je dit wel weet te vinden is (denk aan Netwerk / Mobiele Data instellingen).
Badge +6
Per 1 september woon en werk ik in Frankrijk. Op mijn werk heb ik wifi. Ik heb zojuist een aantal podcasts over wifi gedownload, totaal ongeveer 100 MB. Met mijn abonnenment sim only beschik ik over 500 per maand. De optie internet buitenland heb ik aanstaan.

In Nederland zou ik geen extra kosten betalen voor de download omdat dit binnen miijn bundel valt. Maar nu? Is dit nog steeds kostenvrij in Frankrijk?

Bij voorbaat dank, ben redelijk bezorgd! 


Dank je wel Daxy voor je duidelijke en geruststellende antwoord. Ik maak gebruik van de wifi van mijn werkgever op kantoor, ik ga ervan uit dat deze goed en stabiel is.

Nogmaals bedankt!


Hoi par0109, welkom op het forum van Simyo!

Wat fijn dat Daxy je vraag al zo goed heeft kunnen beantwoorden, bedankt daarvoor Daxy! :)

Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Buitenland, zodat klanten met eenzelfde vraag het topic makkelijker kunnen vinden.

Het klopt inderdaad dat gebruik van mobiel internet in Frankrijk niet vanuit je Internetbundel gaat en €0,25 per MB kost, omdat Frankrijk in Zone 1 ligt. Ik weet niet hoelang je in Frankrijk blijft, maar misschien slim om je Internetbundel uit te zetten voor de tijd dat je daar bent? ;)

Overigens een kleine toevoeging voor de zekerheid: bellen en smsen gaat ook niet vanuit je bel/sms-bundel, de tarieven daarvoor vind je hier.

Mocht je nog andere vragen hebben, dan weet je ons (en Daxy ;)) hier op het forum te vinden hè! 🙂

Reageer