.

Beantwoord

Wat als ik vanuit NL naar een EU-land bel na 1 juni?

  • 8 May 2017
  • 3 reacties
  • 351 Bekeken

Goedemiddag, als straks de roaming is afgeschaft in het buitenland (europa) en internet en bellen vanuit mijn bundel, is het dan ook zo dat ik vanuit mijn bundel NAAR het buitenland kan bellen (europa).

Alvast bedankt,
Eric
icon

Beste antwoord door Ray 8 May 2017, 13:28

Bekijk originele reactie

3 reacties

Nee want dat valt niet onder het roamen.

Voor bellen naar het buitenland vanuit Nederland veranderd er niks.

Roaming wordt trouwens niet afgeschaft, het extra er voor betalen wel.
Goedemiddag Ray, bedankt voor u reactie.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Eric,

Welkom op 't Simyo Forum!

Goede vraag! Roaming betekent dat je gebruik maakt van een ander netwerk. Als je vanuit Nederland naar een buitenlands nummer belt, dan maak je geen gebruik van roaming. Je zit dan gewoon op het Nederlandse netwerk zoals gewoonlijk. Als je vanuit Nederland naar een Frans nummer belt (bijvoorbeeld), dan betaal je daar gewoon € 0,23 per minuut voor (zoals je nu ook doet). De tarieven vind je hier. Bel je naar een Nederlands nummer dat zich momenteel in Frankrijk bevindt? Dan betaal je daar niks extra's voor. Jij kan immers niet weten waar iemand zich bevindt! De Nederlandse ontvanger van dat telefoongesprek betaalt nu nog € 0,01 per minuut voor het opnemen van dat gesprek, maar vanaf 1 juni vervallen die opneem-kosten wel. De Nederlandse ontvanger van dat gesprek kan dan dus gewoon opnemen zonder enige extra kosten.

Wil je meer lezen over wat er gaat veranderen? Dan kun je dit blog lezen.

Laat je 't weten als je nog andere vragen hebt?

@ Ray, dank voor je antwoord!

Groetjes,
Jihane

Reageer