.

Beantwoord

Wanneer kan ik in het buitenland mijn bundel gebruiken?

  • 21 December 2016
  • 5 reacties
  • 157 Bekeken

Badge
vodafone adverteert met nederlandse prijzen voor internetten en bellen binnen de EU. Als ik in het buitenland bel of internet gaat er niets van mijn bundel af, maar betaal ik gewoon de gesprekskosten en mb's die ik gebruik. Wanneer gaat het bij Simyo gebeuren dat buitenland bellen en internetten gewoon via je bundel gaan?
icon

Beste antwoord door PaulH 21 December 2016, 17:01

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Hey Agnes,

dit komt medio 2017 oftewel rond juli 2017.
Op het moment zijn de andere providers dit ook aan het invoeren maar die vragen dan vaak een extra standaard prijs voor je abonnement. Daardoor betaal je dus uiteindelijk nog steeds meer voor het internetten in het buitenland.

Groet Paul.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Agneskoot.

Welkom op het Simyo forum.

Dat is een goede vraag! De roamingkosten binnen de E.U. worden medio 2017 afgeschaft. Een definitieve datum kan ik je nog niet geven, maar de verwachting is juni zoals je hier kunt lezen. Vanaf dat moment kunt je ook met je Sim Only abonnement kosteloos roamen binnen de Europese Unie.

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Sean

@PaulH, bedankt voor je antwoord 😃
Dank jullie wel voor de reactie, maar als ik vanuit nederland bel heb ik geen extra kosten om te bellen met andere buiten nederland? Vind het erg verwarrend allemaal.
Sifu, het gaat hier over roaming, gastgebruik maken van een ander netwerk.

Jij belt in Nederland met het Simyo/KPN netwerk naar het buitenland, dus GEEN ander netwerk. En dus pleeg je geen roaming.
In de EU vervallen op 15 juni de roamingkosten.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi sifu,

Welkom op het Forum! :D

Het klopt wat Friesian zegt. De kosten voor gebruik van een gastnetwerk (buiten Nederland, binnen de EU) komen te vervallen. Je kunt je eigen bundel dus blijven gebruiken binnen de EU. Als je vanuit Nederland belt naar het buitenland, dan brengen wij hier kosten voor in rekening. Klik op deze link voor de tarieven die we hanteren.

Laat je het weten als je hier vragen over hebt?

@ Friesian, bedankt!

Groetjes,
Asma

Reageer