.

Beantwoord

Wanneer internet buitenland mogelijk?

  • 21 June 2013
  • 20 reacties
  • 1264 Bekeken

Badge
Wanneer is internet in het buitenland mogelijk bij Simyo? Als het niet gauw is dan stap ik over.
icon

Beste antwoord door Charlene 24 June 2013, 16:54

Bekijk originele reactie

20 reacties

Ook wij willen graag weten wanneer internet in het buitenland mogelijk is. Voor ons zou dit ook betekenen dat we anders over gaan stappen. Zojuist weer terug van een vankantie en het is niet handig.
Hopende op een snelle reactie,
Reputatie 7
Badge +9
Wat verstaan jullie onder gauw? Als in deze week nog?
Ik zou op zoek gaan naar een andere provider....

Het komt er aan  maar Simyo heeft nog geen datum genoemd. 
Badge
Wat verstaan jullie onder gauw? Als in deze week nog?
Ik zou op zoek gaan naar een andere provider....

Het komt er aan  maar Simyo heeft nog geen datum genoemd. 


Dat heeft Simyo wel : Het antwoord van Natascha (Moderator) was ' Voor de zomer' .
Nu weet ik wel dat het woord zomer in Nederland een moeilijk begrip is, maar die datum is niet gehaald.
Badge +8
Wanneer is internet in het buitenland mogelijk bij Simyo? Als het niet gauw is dan stap ik over.Ook wij willen graag weten wanneer internet in het buitenland mogelijk is. Voor ons zou dit ook betekenen dat we anders over gaan stappen. Zojuist weer terug van een vankantie en het is niet handig.
Hopende op een snelle reactie,

Dat heeft Simyo wel : Het antwoord van Natascha (Moderator) was ' Voor de zomer' .
Nu weet ik wel dat het woord zomer in Nederland een moeilijk begrip is, maar die datum is niet gehaald.


Hoi Ron1961, Hawx79 en Nancy Jacobs,

Het lijkt haast wel of de zomer zich aan onze deadline aanpast 😉
Maar serieus, gauw is echt heel gauw, maar ga er dan niet vanuit dat het net zo goedkoop is als vanuit je bundel internetten. Het kan vaak voordeliger zijn om lokaal naar een oplossing te zoeken in de vorm van wifi of een lokaal simkaartje.

Groetjes,
Charlene
Ik zit over 3 weken in zwitserland, wel advies heb je voor mij als ik daar wil gaan dmv een lokaal kaartje?
Wat voor kaartje moet ik dan kopen??
Txs.
Badge
Hoi Charlene,

Dit topic begint net een soap te worden. Er komt maar geen eind aan.
Ik waardeer jullie geduld en bereidwilligheid om iedere  keer weer een antwoord te geven op dezelfde vragen, maar
hoop dat je ook begrijpt dat een opmerking als 'gauw is echt heel gauw' een beetje overkomt als wat je een kind beloofd
waneer het vraagt, wanneer zijn we er nou ???
Spreken we nu over een week, een maand of langer ?
Uit jullie antwoord blijkt dat er ergens toezeggingen gedaan zijn en daar hebben wij als klant die naar het buitenland op vakantie gaan
toch recht op om te weten.
Diverse klanten twijfelen of ze over zullen stappen naar een andere provider. Door duidelijk te zijn voorkomen jullie dat.

Dus..... kijrgen we een eerlijk en duidelijk antwoord vandaag ? 😕
Badge +8
Hoi Charlene,

Dit topic begint net een soap te worden. Er komt maar geen eind aan.
Ik waardeer jullie geduld en bereidwilligheid om iedere  keer weer een antwoord te geven op dezelfde vragen, maar
hoop dat je ook begrijpt dat een opmerking als 'gauw is echt heel gauw' een beetje overkomt als wat je een kind beloofd
waneer het vraagt, wanneer zijn we er nou ???
Spreken we nu over een week, een maand of langer ?
Uit jullie antwoord blijkt dat er ergens toezeggingen gedaan zijn en daar hebben wij als klant die naar het buitenland op vakantie gaan
toch recht op om te weten.
Diverse klanten twijfelen of ze over zullen stappen naar een andere provider. Door duidelijk te zijn voorkomen jullie dat.

Dus..... krijgen we een eerlijk en duidelijk antwoord vandaag ? 😕


Hoi Ron1961,

Uit mijn antwoord kun je opmaken dat het niet duidelijk genoeg is om te communiceren.
En net als bij een kind dat steeds vraagt: "Wanneer zijn we er nou?" komen we er echt niet sneller, door het steeds opnieuw te vragen. Ik kan wel zeggen dat we er over een uur zijn, maar als we dan bij Parijs in de file komen te staan, dan voelen de kinderen op de achterbank zich voorgelogen. ;)

Dus, bedankt voor je begrip.

Groetjes,
Charlene
Badge
Wanneer is internet in het buitenland mogelijk bij Simyo? Als het niet gauw is dan stap ik over.

ZOU DAT NOU NET NIET DE BEDOELING ZIJN, om de overstap naar kpn eerder te laten plaatsvinden, aan simyo klanten verdient de kpn nou niet echt ! Hi
Badge
Charlene,

Ik kan me je reactie wel voorstellen , dat jullie moe worden van de herhalende vraag wanneer, maar met een opmerking als 'Maar serieus, gauw is echt heel gauw'  voelen wij ons als klant wel aan het lijntje gehouden.
Charlene, Ik kan me je reactie wel voorstellen , dat jullie moe worden van de herhalende vraag wanneer, maar met een opmerking als 'Maar serieus, gauw is echt heel gauw' voelen wij ons als klant wel aan het lijntje gehouden.


@ Simyo, Charlene en andere moderators.

Ik ben het volledig met Ron eens! Ook ik heb al vaker geinformeerd naar de datum, en voor de zomer 2013 (21 juni 2013) was het meest nauwkeurige antwoord wat ik kreeg.
Als ik in een professionele organisatie als antwoord zou geven gauw is echt heel gauw dan word ik van alle kanten uitgelachen... Gauw is heel echt gauw is toch eigenlijk te triest voor woorden (excuses als het té negatief klinkt), zeg dan een streeftdatum van binnen 1 week of binnen 1 maand... Maar met gauw is echt heel gauw kan helemaal niemand iets.

Hiernaast lijkt het me logisch dat bijna iedere gebruiken van Simyo weet dat internet in het buitenland duurder is dan internet uit je 'gewone' internetbundel, net zoals dit bij bellen in het buitenland is! Het is dan ook niet te doen om de optie internet alszijnde door wifi of een lokale simkaart, maar enkel door het feit dat je internet in het buitenland hebt zonder hier extra moeite voor hoeven te doen, ook al is het dan iets duurder... Dit heet service van Simyo lijkt mij?
Charlene, Ik kan me je reactie wel voorstellen , dat jullie moe worden van de herhalende vraag wanneer, maar met een opmerking als 'Maar serieus, gauw is echt heel gauw' voelen wij ons als klant wel aan het lijntje gehouden.


@ Simyo, Charlene en andere moderators.

Ik ben het volledig met Ron eens! Ook ik heb al vaker geinformeerd naar de datum, en voor de zomer 2013 (21 juni 2013) was het meest nauwkeurige antwoord wat ik kreeg.
Als ik in een professionele organisatie als antwoord zou geven gauw is echt heel gauw dan word ik van alle kanten uitgelachen... Gauw is heel echt gauw is toch eigenlijk te triest voor woorden (excuses als het té negatief klinkt), zeg dan een streeftdatum van binnen 1 week of binnen 1 maand... Maar met gauw is echt heel gauw kan helemaal niemand iets.

Hiernaast lijkt het me logisch dat bijna iedere gebruiken van Simyo weet dat internet in het buitenland duurder is dan internet uit je 'gewone' internetbundel, net zoals dit bij bellen in het buitenland is! Het is dan ook niet te doen om de optie internet alszijnde door wifi of een lokale simkaart, maar enkel door het feit dat je internet in het buitenland hebt zonder hier extra moeite voor hoeven te doen, ook al is het dan iets duurder... Dit heet service van Simyo lijkt mij?

Ook ik sluit me hier bij aan.
Meer betalen moet je overal, maar het gemak ervan is ook wel wat waard.
Afgelopen week wel achter gekomen zonder internet in Duitsland.
Dus Simyo AKTIE de klanten wachten er op.
Badge
Update: 2 dagen geleden heeft Simyo dus internetgebruik in het buitenland geintroduceerd. Vreemd dat op het forum nog geen antwoord beschikbaar was.
Nog vreemder zijn de tarieven !! Zone 1 : 55 cent per MB,  Zone 2 €5,00 per Mb. Dit gaat werkelijk nergens over.
Voorbeeld : KPN heeft een bundel van 10 euro voor 100Mb. Vodafone, 2 euro voor 35 Mb.

http://tweakers.net/nieuws/82846/providers-bieden-bundels-voor-mobiel-internet-op-vakantie.html

Kortom : Na jaren tevreden Simyo gebruiker te zijn geweest ben ik flink teleurgesteld in deze provider.
Badge +1
Hopelijk komen ze ook snel met zo'n bundel, begin is er alleen zijn ze erg duur ze zullen toch ook naar de concurrentie gaan kijken, Rome is ook niet in een dag gebouwd dus ik hoop dat er snel een buitenland bundel komt
Badge
Hopelijk komen ze ook snel met zo'n bundel, begin is er alleen zijn ze erg duur ze zullen toch ook naar de concurrentie gaan kijken, Rome is ook niet in een dag gebouwd dus ik hoop dat er snel een buitenland bundel komt


Rome is inderdaad ook niet in 1 dag gebouwd, maar in Rome internetten tegen deze prijs is geen optie.
Reputatie 7
Badge +9

Nog vreemder zijn de tarieven !! Zone 1 : 55 cent per MB,  Zone 2 €5,00 per Mb. Dit gaat werkelijk nergens over.


Dit zijn vrij normale standaardtarieven als je geen bundel hebt, hier betaal ik 45.8p (€ 0.54) / MB voor Zone 1, en £3 (€ 3.25) / MB voor Zone 2.
Badge

Nog vreemder zijn de tarieven !! Zone 1 : 55 cent per MB,  Zone 2 €5,00 per Mb. Dit gaat werkelijk nergens over.


Dit zijn vrij normale standaardtarieven als je geen bundel hebt, hier betaal ik 45.8p (€ 0.54) / MB voor Zone 1, en £3 (€ 3.25) / MB voor Zone 2.


Dus daarom het verzoek van een bundel, Scotsman.
Ik zie dat er inmiddels vooruitgang is met het internetten in het buitenland. Sinds anderhalve maand zit ik ook bij Simyo en ik heb er nooit over nagedacht omdat ik er eigenlijk vanuit ging dat ik wel een internetbundel kon nemen voor mijn vakantie over 3 week maar helaas......

Kan iemand ons van Simyo vertellen of de bundels binnenkort ook beschikbaar worden??
Badge +6
Update: 2 dagen geleden heeft Simyo dus internetgebruik in het buitenland geintroduceerd. Vreemd dat op het forum nog geen antwoord beschikbaar was.
Nog vreemder zijn de tarieven !! Zone 1 : 55 cent per MB,  Zone 2 €5,00 per Mb. Dit gaat werkelijk nergens over.
Voorbeeld : KPN heeft een bundel van 10 euro voor 100Mb. Vodafone, 2 euro voor 35 Mb.

http://tweakers.net/nieuws/82846/providers-bieden-bundels-voor-mobiel-internet-op-vakantie.html

Kortom : Na jaren tevreden Simyo gebruiker te zijn geweest ben ik flink teleurgesteld in deze provider.


Hoi Ron1961,

Jammer om te horen dat je teleurgesteld bent in Simyo dat is zeker niet onze bedoeling geweest 😞. Simyo heeft er voor gekozen om eerst alleen gekozen voor de optie om gebruik te maken van het internet in het buitenland. Het is nog niet bekend of er ook een bundel komt en wat de kosten dan zullen zijn.
Badge +6
Rome is inderdaad ook niet in 1 dag gebouwd, maar in Rome internetten tegen deze prijs is geen optie.

Hoi Ron1961,

De tarieven voor binnen de EU zijn bepaald door de Europese Unie. Aan deze tarieven dient Simyo zich te houden.
Badge +6
Ik zie dat er inmiddels vooruitgang is met het internetten in het buitenland. Sinds anderhalve maand zit ik ook bij Simyo en ik heb er nooit over nagedacht omdat ik er eigenlijk vanuit ging dat ik wel een internetbundel kon nemen voor mijn vakantie over 3 week maar helaas......

Kan iemand ons van Simyo vertellen of de bundels binnenkort ook beschikbaar worden??


Hoi Josie,

Welkom op het forum!
Je kunt de optie ‘Internet op je mobiel - buitenland’ uitzetten op ‘Mijn Simyo’, onder het tabblad Mijn instellingen & simkaart.

De optie staat standaard uit.
Wanneer je de optie weer aan wil zetten, dien je ervoor te zorgen dat ook de optie ‘Internet op je mobiel’, voor internetverbruik in binnen Nederland, aan staat.

Momenteel is er alleen de optie er is nog geen bundel voor het buitenland om gebruik te maken van het internet.

Reageer