.

Beantwoord

Waarom zoveel extra kosten in het buitenland?

  • 19 June 2019
  • 2 reacties
  • 279 Bekeken

Vandaag 19-7 ontving ik 10:32 een sms bericht met informatie over het bellen en smsen in Turkije. Nog geen 10 minuten later werd mijn internet geblokkeerd met de tekst : Hoi, je bent voor deze maand uit voorzorg geblokkeerd voor mobiel internet. Je hebt € 60,50 aan kosten voor internet in het buitenland. Wil je doorgaan met internetten? Sms JA naar 1330. Groet, Simyo.

Op mijn simyo zie ik dan ook ineens extra kosten van 60,50 en dat vind ik geheel onterecht omdat ik nog geen half uur was geland in Turkije.

Kunnen jullie mij helpen met een oplossing?
Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Kevin 21 June 2019, 10:06

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Turkije ligt niet binnen Europa. Het valt daardoor niet binnen zone 1 en dat betekend dat je bundels daar niet geldig zijn.

De tarieven voor data in Turkije (zone 2) zijn ook niet mals: 5 euro per MB.

Terugrekenend is dat dus 12.1MB dat jij in dat kwartier hebt verbruikt. Dat is goed mogelijk dat je dat hebt verbruikt.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Sibel92,

Welkom op het Simyo forum!

Wat zonde dat je zo snel, zo veel extra kosten hebt gemaakt voor internet in Turkije! Het is tegenwoordig mogelijk om in de hele EU te bellen en internetten binnen je bundel. Helaas is Turkije geen lid van de EU en zijn de kosten voor data hier ook extreem hoog.

Wanneer je op vakantie gaat, is het verstandig om dus eerst even goed na te kijken of je dit land wel binnen de bundel valt. Je geeft ook aan dat het verbruik heel snel gegaan is. Ik heb dat even nagekeken en ik zie inderdaad dat je meteen na het welkomstbericht een bericht gekregen hebt dat je bent afgesloten wegens hoge kosten. Wanneer je toestel na de vlucht weer aangezet is, werkt deze meteen de gegevens bij van alle apps die op de achtergrond data mogen gebruiken. Er is op dat moment meteen 12 MB verbruikt waardoor de blokkade automatisch op de simkaart kwam te staan.

Ik snap dat dit erg veel geld is, maar zonder deze blokkade hadden de kosten binnen enkele minuten al vele malen hoger kunnen zijn. Zolang je geen JA terug sms't blijft de blokkade op internet actief. Wanneer je terug bent in de EU, kun je gewoon weer internetten vanuit je bundel.

Ik zie dat je ondertussen contact hebt gehad via een ander kanaal. Mijn collega heeft de vraag neergelegd bij de financiële afdeling. Laten we dat dus even afwachten! 🙂

Groetjes,

Kevin

Reageer