Skip to main content
Als ik data uit zet en roaming off, dan heb ik toch geen verbinding? Alleen af en toe wifii
of bedoelt simyo in dat filmpje ook data uitzetten op je telefoon, en bedoelt simyo niet internetbundel uitzetten op website?!?
Als je data en roaming uitzet op je toestel heb je inderdaad, als er geen Wifi is geen verbinding.

Dat lijkt onhandig, maar kan gigantisch buitenbundel kosten voorkomen.
Begrijp ik het goed dat je wilt voorkomen dat je mobiel internet gaat gebruiken in het buitenland? Dan kun je het beste naar Mijn Simyo gaan en daar de "internet op je mobiel in het buitenland" optie uitzetten. Je kunt dan alleen internetten in het buitenland via WiFi.
Hoi Katsa,



Je wilt ervoor zorgen dat je geen kosten in het buitenland kunt maken voor het internet? Dat snap ik heel goed. Het makkelijkste is dan om, zoals Scotsman al zei, op Mijn Simyo jouw internet in het buitenland uit te zetten. Dan kan je niet internetten, behalve via WiFi, en kunnen er ook geen kosten komen.



@wimj12 en Scotsman bedankt voor jullie hulp!!



Groetjes,

Caspar
Nadeel van uitzetten in Mijn Simyo is dat je Wifi nodig hebt om het weer aan te zetten.



Als de roaming uit zet in je toestel kan je het ook weer aanzetten als je geen Wifi hebt, en om wat voor reden dan ook even internet wilt gebruiken. Zorg er dan wel voor dat autoupdate uit staat.
Hoi Wimj12,



Klopt! Als je denkt dat je later tóch wel gebruik wilt maken van internet in het buitenland, dan is het niet handig om die optie in Mijn Simyo helemaal uit te zetten. Hij is makkelijk weer aan te zetten, maar dit kan alleen als je verbonden bent met het internet. Als je dan net op een locatie bent zonder wifi, dan gaat dat heel moeilijk.



:)



Groetjes,

Jihane

Reageer