.

Beantwoord

Waarom zit er een groot verschil op de Nederlandse Antillen?

  • 28 June 2017
  • 3 reacties
  • 357 Bekeken

Per 1 juni gaat bellen, sms'en en internetten in de EU uit je bundel.
Ga je naar Sint Maarten, vergeet dan niet dat de Nederlandse kant onder de Nederlandse Antillen vallen en de Franse kant onder Frankrijk. Zie ook de zone indelingen, daar staat St Martin (dus Frans) onder zone 1, de Nederlandse Antillen onder zone 3.
Dit betekent dus dat je aan de Franse kant gerust je roaming aan kunt zetten en lekker internetten, bellen en gebeld worden uit je bundel maar zodra je telefoon overschakelt naar een netwerk aan de Nederlandse kant ga je met roaming aan behoorlijk betalen.
Dus let goed op via welk netwerk je verbonden bent voordat je roaming aan zet, en zet het weer uit als je het niet nodig hebt.
icon

Beste antwoord door Caspar 5 July 2017, 13:39

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Marcel,

Ik kan me goed voorstellen dat je dit verwarrend vindt! Ik zie dat je het er al over hebt gehad met Angela in dit topic. Angela gaat dit vandaag voor je uitzoeken, want om eerlijk te zijn is het mij niet helemaal duidelijk wat de regels zijn omtrent de verschillende netwerken op de Nederlandse Antillen.

Vind je het goed als we samen Angela's terugkoppeling afwachten? Dan kunnen we hier meer licht op schijnen.

Groetjes,
Jihane
Hoi Jihane,

Voor mij is het niet verwarrend en daarom heb ik deze topic dan ook niet als vraag gestart (heb vinkje uitgezet) en heeft iemand van Simyo de titel aangepast naar een vraag.
Deze topic was bedoeld als tip (en waarschuwing) voor mensen die naar Sint Maarten afreizen.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Marcel 1969,

Je hebt helemaal gelijk en bedankt voor de tip.

Het eiland Sint Maarten bestaat uit een Frans deel en een Nederlands(talig) deel, net als bijvoorbeeld het eiland Cyprus bestaat uit een Turks en Grieks deel. Overzeese gebieden van Frankrijk zoals Reunion, Guadeloupe en Martinique vallen binnen de EU door de manier waarop Frankrijk deze eilanden erkent. Daarom geldt daar het tarief van zone 1. De Nederlandse eilanden worden niet op dezelfde manier door Nederland erkend en daarom vallen ze niet binnen de EU. Daarom geldt daar het tarief van zone 3.

Als je hier nog vragen of opmerkingen over hebt, dan hoor ik het graag van je.

Groetjes,
Caspar

Reageer