.

Beantwoord

Waarom worden er kosten in rekening gebracht voor een ontvangen gesprek binnen de EU?


Badge
  • Aspirant
  • 10 reacties
Ik zie in mijn MijnSimyo overzicht Bellen dat er kosten buiten de bundel zijn.
Dat betreft een gesprek dat ik in het buitenland heb ontvangen.

Ik zit dus in het buitenland (een EU land) en iemand uit Nederland belt mij.
Dan zijn er sinds 1 juni 2017 (met die nieuwe EU roaming regel) toch ook GEEN kosten meer buiten de bundel daarvoor?
Bellen, EN gebeld worden, SMS versturen en SMS ontvangen en Internetten (binnen de bundel) zijn toch tegen dezelfde kosten als in Nederland??
icon

Beste antwoord door Samantha 15 June 2017, 15:28

Bekijk originele reactie

13 reacties

Heb jij prepaid?
Badge
Nee. sim only abonnement
Reputatie 7
Badge +9
Ik werd gister op mijn Simyo telefoon hier in de UK door een Nederlandse marketing knul gebeld. Gespreksduur 1.23, kosten: 2 cent. Ik neem aan dat gebeld worden vanaf morgen 15 juni niet meer in rekening wordt gebracht (prepaid).
Badge
Beetje vreemd!
De communicatie vanuit Simyo (persoonlijke mail en op website) is dat vanaf 01 juni 2017 deze EU regel/geen roaming kosten gelden.

Iemand van Simyo die kan reageren?
Een moderator zal zich melden....patience my dear. 🙂 +/- binnen 24 uur op werkdagen volgt zijn-haar reactie.

**edit
Dit staat op de tarieven pagina.
https://www.simyo.nl/tarieven/buitenland

Voor Sim Only en Prepaid
Word je gebeld en ben je niet in Nederland? Dan gelden de kosten van de zone waarin je bent - deze betaal je per seconde. Zone 1 en Voicemail ontvangen is gratis.
Badge +7
Hoi JDR,

Oei, dat klinkt niet goed! Zolang je binnen de EU bent, worden er inderdaad geen kosten in rekening gebracht zodra je wordt gebeld. Dit geldt voor zowel Sim Only als voor Prepaid.

Ik heb je verbruik erbij gepakt, en ik zie dat je op 13 juni een gesprek van 16 belminuten hebt gehad. Voor dit gesprek zijn geen kosten in rekening gebracht. Kun je dit controleren bij het tarief dat bij dit gesprek zelf staat?

Ik vermoed dat dit op Mijn Simyo wordt weergegeven als een gesprek buiten de bundel, omdat dit ook niet van je belminuten af gaat. Daarom is het een gesprek buiten de bundel waarvoor geen kosten in rekening gebracht worden. Ik raad je daarom aan dit even goed na te kijken. Als jij iets anders ziet, kun je hier dan een printscreen van sturen?

Groetjes,
Samantha

@Ray, Scotsman en Friesian, Heel erg bedankt voor jullie hulp mannen 🙂
Badge
Dag Samantha,

Dank voor je reactie.

Ik zie dat bij 'Kosten tot nu' in het hoofdscherm van MijnSimyou, gewoon de standaard bundel prijs is, dus geen kosten buiten de bundel.

Als ik bij het overzicht van de gesprekken kijk door op het min/sms deel te klikken in het hoofdscherm, wordt het genoemde gesprek van 16 minuten op 13 juni wel als 'buiten de bundel' weergegeven, in de kleur rood.
En als ik vervolgens op die betreffende dag/dat gesprek klik, zie ik met 'binnen de bundel' tab actief: 16 min/sms buiten de bundel.
En met de 'buiten de bundel' tab actief: geen verbruik buiten de bundel.

Rara...? Vreemde weergave dus en verwarrend...

Maar is het nu zo dat er voor dit gesprek van 16 minuten (dat dus als rood/buiten de bundel wordt weergegeven), geen kosten zijn berekend vooralsnog?

Kun je dat bevestigen (geen kosten)?
Badge
De foto's...
Reputatie 6
Badge +7
Hoi JDR,

Onze excuses voor de onjuiste weergave van je verbruik! De verbruiksbalken zijn helaas niet accuraat. :(

Maak je vooral geen zorgen, het verbruik valt gewoon binnen je bundel. Als je klik op de specificatie dan zie je terug dat wij geen kosten berekenen voor dit verbruik. Ik adviseer je om de specificatie van je verbruik op dit moment ook als leidraad te nemen. Mijn collega's van de technische afdeling zullen er vervolgens voor zorgen dat hier een oplossing voor komt.

Ik heb de foto van het gesprek trouwens verwijderd wegens je eigen privacy. :$

Laat je het weten als je hier meer vragen over hebt?

Groetjes,
Asma
Badge
Dankjewel Asma.
Fijn dat jullie er naar kijken om aan te passen.
Dank voor je antwoord dat er geen kosten zijn.
Ik zie nog wel 1 foto zichtbaar. Zou je die ook kunnen weghalen. Ik kan dit zelf niet volgens mij.
Groetjes
Reputatie 5
Badge +9
Hoi JDR,

Graag gedaan namens mijn collega. Wij willen natuurlijk ook graag dat het aangepast wordt. Ik heb de foto voor je verwijderd! Heb je verder nog vragen voor ons?

Groetjes,
Caspar
Badge
Nee, als er geen kosten zijn 🙂, geen verdere vragen op dit moment. Dankjewel en fijne dag!
Reputatie 5
Badge +9
Hoi JDR,

Dat komt helemaal goed. Jij ook een fijne dag gewenst!

Groetjes,
Caspar

Reageer