Skip to main content

.

Het lukt niet om in het buitenland te internetten, de buitenland optie staat aan.

Hoe kan dit?
Hoi dyane, leuk om je terug te zien op het Simyo forum :)



Wat onhandig dat het niet lukt om op internet te komen in het buitenland. Ik heb samen met de IT-afdeling een oorzaak kunnen vinden van dit probleem. We hebben je simkaart opnieuw aangemeld bij het netwerk en je simkaart opties opnieuw op je simkaart gezet 🙂.



Om dit op je telefoon te verwerken, dien je voor 15 minuutjes de sim uit je telefoon te verwijderen. Dit doe je terwijl de telefoon uit staat uiteraard 😉.



Zou je me willen laten weten of je internet hierna wel weer werkt?
Hallo. Ik heb internet in het buitenland ook al een tijd aanstaan. Alleen doet het het tot op vandaag niet. Kunnen jullie mijn instellingen nakijken?
Hoi Jboukes,



Ik heb zojuist de optie "Internet op je mobiel - Buitenland" opnieuw op je aansluiting toegevoegd. Zou je je telefoon even uit en weer aan willen zetten?



Daarnaast wil ik je vragen om te checken welke APN je hebt ingesteld bij je internetinstellingen, je dient namelijk de APN portalmmm.nl te gebruiken.



Ik hoor graag van je of je nu wel verbinding krijgt met mobiel internet in het buitenland! 🙂
Hallo,



Bij mij werkt internet in het buitenland ook niet. Ik heb hier al drie keer voor gebeld en nog steeds werkt het niet. Waar kan dit aan liggen?



Gr. Jeroen
Jeroen25





Welkom op het forum :)



Ik heb de aansluiting bekeken, alles staat goed. Volgens onze gegevens zou je gebruik kunnen maken van mobiel internet in het buitenland.



Voor de zekerheid heb ik net een reset uitgevoerd. Je mag het toestel uit en weer aanzetten.



Laat je weten of het geholpen heeft?
Bij mij werkt internet in buitenland ook nog steeds niet. Alle tips opgevolgd, juiste APN, 4G uit, diverse providers geprobeerd. Eerder al eens een vraag over gesteld, maar ik kom niet verder...
Hoi Laurav, welkom op het Simyo forum :)



Wat vervelend dat je niet online kan komen in het buitenland. Ik ben bezig om je simkaart opnieuw aan te melden bij het netwerk, om in het buitenland op internet te kunnen. Zo maakt je simkaart een nieuwe netwerkverbinding, dus ik denk dat dit de oplossing is.



Werkt dit niet, vraag ik je om nogmaals je internetinstellingen in je telefoon na te lopen. Aan je simkaart zie ik dat je waarschijnlijk een iPhone hebt. Met behulp van dit topic stel je je telefoon eenvoudig in voor internet in het buitenland.



Laat je me weten of het is gelukt?
Ik kreeg de laatste keren dat ik in het buitenland was ook geen internetverbinding op mijn Samsung Galaxy S4. Ik heb roaming aanstaan en internet in het buitenland op mijn Simyo aan staan. Kunnen jullie me hiermee verder helpen?
Hi MiDra, welkom op het forum :)



In dit topic legt Tiury in het kort uit hoe je je Android telefoon het beste kunt instellen om te kunnen internetten. Deze instellingen gelden ook voor internetten in het buitenland.

Zou je dat eens kunnen vergelijken met de instellingen van jouw telefoon?
De instellingen kloppen, waar zou het nog aan kunnen liggen?
Hoi MiDra,



Vervelend dat het nog steeds niet werkt:(



Ik heb de optie op je simkaart opnieuw aangemeld bij het netwerk. Zou jij dit ook met je toestel willen doen door hem even opnieuw te starten?



Daarnaast helpt het vaak om handmatig naar netwerken te zoeken en dan te kijken welke het beste werkt. Dat verschilt namelijk per land/gebied waar je zit.;) Kun je me laten weten of dat geholpen heeft?
Hallo Tiury, inmiddels ben ik weer in het buitenland, maar het lukt toch nog steeds niet om internet aan de praat te krijgen. Ik heb een iPhone 5S. Mobiele data staan aan, 4G uit, data roaming staat aan, EU-internet staat uit. Bij APN staat portalmmm.nl, gebruikersnaam en password heb ik zowel leeg geprobeerd als met KPN en GPRS. telefoon aantal keer uitgezet, paar minuten gewacht, weer aangezet. Andere providers uitgeprobeerd... Ik weet niet wat nog meer te proberen is. Nog een idee?
Hoi Laurav,



Zoals je het beschrijft zóu je inderdaad moeten kunnen internetten in het buitenland.

Ik heb zojuist contact opgenomen met een Netwerkspecialist van KPN en die kon me verder helpen. Gelukkig.

Deze Netwerkspecialist gaf aan dat jouw simkaart nu in België aangemeld is, klopt dat?

http://www.sherv.net/cm/emoticons/flags/flag-of-belgium.gif

In je aansluiting op het netwerk is de optie 'Internet in het buitenland' niet veranderd toen je eind vorig jaar bij ons die optie aanpaste.

Dat is nu alsnog gedaan. Het enige wat jij nog even dient te doen is je telefoon opnieuw opstarten.



Om je zo snel mogelijk op de hoogte te stellen hiervan heb ik je ook een smsje gestuurd.



Laat je nog even weten of het nu lukt?
Beste mensen, mij lukte het niet om internet in het buitenland te krijgen. Via wifi een verbinding gemaakt met Simyo en zag dat ik dat had moeten instellen. Wist het wachtwoord niet meer (bij thuiskomst bleek dat ik wel het juiste ww had gebruikt, maar Simyo dat niet accepteerde!), dus een nieuw ww aangevraagd naar mijn e-mail adres. Hotmail liet weten dat er iets niet klopte omdat er vanaf een vreemde locatie werd ingelogd en stuurde een verificatiecode naar mijn Gmail account.En????? daar gebeurde hetzelfde. Vakantie zonder internet, kon geen contact krijgen met het thuisfront. Omdat ik bij mijn vorige providers die instellingen niet hoefde te doen ( gewoon internet in het buitenland, klaar) heb ik het niet voor mijn vertrek opgezocht. Ik kreeg een SMS-je over de tarieven, die zijn niet mals. Als je internet zou hebben, kost dat 0,25 per MB. Waarom niet de kosten van je gewone bundel afhalen?? Als het bv 4x zo duur is in het buitenland, dan haal je 4x van je bundel af. Je gebuikt immers niets van je gewone! Nu betaal je dubbel, en voor thuis en voor het :@buitenland. Dit geldt voor alle providers.

Als ik Simyo een cijfer moet geven, wordt het door het niet kunnen internetten in het buitenland 3 punten lager, een 6.



Groet, Bram
Hoi Brammie, welkom op het forum van Simyo!



Ik begrijp dat je geen fijne ervaring hebt gehad. Ik vind dit jammer om te horen.

Als je problemen ervaart dan helpen we je natuurlijk graag bij het oplossen. Stel dat er nog iets gebeurt, dan kun je ook vanuit het buitenland met ons contact opnemen 🙂 Je kunt ons bijvoorbeeld bereiken op +31202003007 of via ons forum, onze Twitter pagina of e-mailadres klantenservice@simyo.nl.



Ik kan je nu helaas niet meer helpen, omdat je niet meer in het buitenland bent. Wel kan ik je het één en ander vertellen over internet in het buitenland.

In het buitenland kun je internetten, alleen hoor je hier wel wat voor te doen. Zo hoort je optie ‘Internet op je mobiel – buitenland’ aan te staan. En hoor je ‘Data roaming’ aan te zetten in je telefoon. In ons topic “FAQ: Wat moet ik weten over bellen en internetten in het buitenland?” vind je hier nog meer informatie over :$



Internet in het buitenland valt buiten je bundel. We hebben geen speciale bundels voor in het buitenland die je kan gebruiken. Als low budget provider zijn we vooral gericht op Nederland. Er is onlangs wel iets nieuws gekomen, waarmee je goedkoper kunt internetten in het buitenland. Dit heet Local Break Out en is ingegaan vanaf 1 juli 2014. Op dit moment zijn er nog weinig providers die dit in het buitenland aanbieden.



Heb ik je iets van je verwarring kunnen weghalen?

Reageer