Skip to main content
antwoord

Waarom werkt roaming niet in Duitsland?

• June 17, 2025
  • 2 reacties
  • 64 Bekeken

Hallo, 

Vandaag in Duitsland geweest maar totaal niks mogelijk met de telefoon. 2 keer opnieuw opgestart. Alle instellingen gecontroleerd maar de r van roaming bleef zichtbaar. Ook handmatig provider wisselen hielp niet.

Iemand enig idee? 

Moderator: Titel aangepast voor betere vindbaarheid.

Beste antwoord door Amy

Hoi ​@MinkieGrunn,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je geen bereik had in Duitsland! 

​​​​​Ik zie dat je van ​@Friesian (bedankt!) al enkele tips en uitleg hebt gekregen. 

Zojuist heb ik even meegekeken op jouw aansluiting maar zie ik meteen dat je een hele oude simkaart hebt wat mogelijk voor problemen kan zorgen. Ik stuur je daarom graag kosteloos een nieuwe simkaart op. Zou je mij hiervoor een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan maak ik dit voor je in orde 😊.

Groetjes,
Amy

2 reacties

Friesian
  • Forum Expert
  • June 18, 2025

Hoi ​@MinkieGrunn 

Aan je gebruikersnaam te zien verwacht ik dat je uit Groningen (Grunn) komt. 🤔

Welke instellingen bedoel je precies heb je nagekeken? Hoe staan ze ingesteld? Je zegt dat niks het deed. Dus bellen, sms, internet was niet mogelijk.(?)

Verder de volgende keer wanneer je weer in het buitenland bent en geen goede werking meldt je dan opnieuw. Een moderator, een medewerker van Simyo kan de buitenland  optie van de simkaart resetten. Om na te gaan of dan wel de verbinding werkt met de 3 genoemde onderdelen moet je in het buitenland zijn. 

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • antwoord
  • June 19, 2025

Hoi ​@MinkieGrunn,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je geen bereik had in Duitsland! 

​​​​​Ik zie dat je van ​@Friesian (bedankt!) al enkele tips en uitleg hebt gekregen. 

Zojuist heb ik even meegekeken op jouw aansluiting maar zie ik meteen dat je een hele oude simkaart hebt wat mogelijk voor problemen kan zorgen. Ik stuur je daarom graag kosteloos een nieuwe simkaart op. Zou je mij hiervoor een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan maak ik dit voor je in orde 😊.

Groetjes,
Amy