Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Waarom werkt mijn Sony Xperia Z5 premium niet in het buitenland?

  • 22 januari 2018
  • 10 reacties
  • 953 Bekeken

Reputatie 1
Ik ondervind structurele problemen met mijn Sony Xperia z5 Premium in het buitenland. In Nederland geen probleem.

Ik woon een paar km van de Duitse grens en ben nogal eens in Duitslang. Het zelfde probleem doet zich voor als in ik Italië of Oostenrijk ben.

Zodra ik de grens over ben kan ik niet meer bellen. Hiervoor moet ik mijn Sony minimaal 1 keer herstarten en de nodige pauze tussen uitschakelen en inschakelen in acht nemen. Met een beetje geluk kan ik dan bellen. Gebeld worden levert SOMS geen problemen op maar bellen is een crime.

3g / 4g, vooral 4g doet het om een of andere manier nooit. Ik kan 4g netwerk providers in het buitenland kiezen tot ik een ons weeg maar "Ho maar". Kan er geen verbinding mee maken. Dus zodra ik de grens over ben heb geen Facebook, geen Whatsapp en geen mail meer. De instellingen voor buitenlands gebruik zijn door medewerkers van Simyo gecontroleerd, geruime tijd geleden en volgens mij staan ze nog steeds goed voor zover ik dat als niet techneut kan beoordelen. Dus zoek ik de problemen bij de sony xperia z5 premium. In Nederland geen enkel probleem zoals gezegd dus zoek ik de problemen bij de instellingen.

Is er iemand bekend met de instellingen van de sony xperia z5 premium bij buitenlands gebruik? Zo ja, kun je dan aangeven waarop ik moet letten en instellingen eventueel in- of uitschakelen.


Bij voorbaat mijn dank.
Mvg Hans
icon

Beste antwoord door Caspar 23 januari 2018, 11:47

Hoi snjbro,



Welkom op 't forum :)



Jammer dat je met je Sony Xperia niet kan bellen in het buitenland. Dat is natuurlijk wel erg onhandig als je ook nog eens vaak in het buitenland bent!



Zoals franswon al zei, kan je het beste even de instellingen nalopen met behulp van onze toestelhulp pagina. Verder heb ik de instellingen voor het buitenland aan onze kant gereset, waarmee de instellingen opnieuw worden aangemeld op het netwerk. Doe hiervoor even je toestel helemaal uit en aan.



Ik hoor graag van je of het heeft geholpen!



Groetjes,

Caspar



@franswon bedankt voor je hulp.
Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Hans,

Ik denk dat de toestelhulp voor de Sony Xperia Z5 ook wel zal werken.

Let wel op dat het wachtwoord voor de APN zowel GPRS als gprs kan zijn.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi snjbro,

Welkom op 't forum :)

Jammer dat je met je Sony Xperia niet kan bellen in het buitenland. Dat is natuurlijk wel erg onhandig als je ook nog eens vaak in het buitenland bent!

Zoals franswon al zei, kan je het beste even de instellingen nalopen met behulp van onze toestelhulp pagina. Verder heb ik de instellingen voor het buitenland aan onze kant gereset, waarmee de instellingen opnieuw worden aangemeld op het netwerk. Doe hiervoor even je toestel helemaal uit en aan.

Ik hoor graag van je of het heeft geholpen!

Groetjes,
Caspar

@franswon bedankt voor je hulp.
Reputatie 1
Hallo Frans,
Bedankt voor je reactie, heeft me op weg geholpen

Android versie
7.1.1

Gegevensroaming
ingeschakeld Nationaal en Internationaal

Toegangspunt was niet ingesteld dus toegevoegd
APN - portalmmm.nl
Gebruikersnaam - KPN
Wachtwoord: gprs

Het ontbreken van deze gegevens zou dus de oorzaak dus wel eens geweest kunnen zijn. Je moet het allemaal maar weten.

Service Providers
Systeem blijft zoeken, zoeken, zoeken er komt soms geen eind aan.
Simyo 4g wordt uiteindelijk gevonden maar alles behalve met een indrukwekkende snelheid.

Binnenkort maar eens een keer weer over de grens wippen en testen.

Nogmaals mijn dank.

Met vriendelijke groet,😀
Hans
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Hans,

Werkt het, onverhoopt, toch niet in het buitenland wijzig dan het wachtwoord in GPRS. Bij sommige buitenlandse providers werkt het ene, bij andere het andere wachtwoord. Ik heb dit zelf in België meerdere malen ervaren en heb dus maar twee profielen aangemaakt, omdat je 4G hebt kan je ook de APN KPN4G.nl gebruiken met dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord. Werkt bij mij perfect bij onze zuiderburen.
Reputatie 1
Hallo Frans,
Bedankt voor deze aanvullende informatie.

Ik maak er een document van en steek het bij me en zal zo nodig e.e.a. wijzigen en een tweede en misschien wel derde profiel aan maken.

👍🏻👍🏻👍🏻

Groet,
Hans
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Hans,

Bedankt voor je reactie! Fijn dat Franswon je zo goed op weg heeft weten te helpen.

Laat je ons weten of deze tips een positieve verandering brengen? :)

Groetjes,
Els
Reputatie 1
Hoi Hans,

Bedankt voor je reactie! Fijn dat Franswon je zo goed op weg heeft weten te helpen.

Laat je ons weten of deze tips een positieve verandering brengen? :)

Groetjes,
Els

👍🏻
Reputatie 1
Door omstandigheden gisteren voor het eerst in Duitsland geweest na aanmelding van mijn probleem en dus in de gelegenheid de Sony Xperia Z5 premium te testen met de instellingen die ik van Frans heb ontvangen.
  • Geen enkel probleem ondervonden tijdens bellen
  • Whatsapp permanent up-to-date
  • Facebook permanent up-to-date en upload van een image als een speer
  • Geen problemen bij internetverbinding.
  • Downloaden internet perfect.
  • Ik heb het niet gecontroleerd maar gezien de snelheid waarmee de up- en download plaatsvond ben ik er vanuit gegaan dat wel een 4G verbinding moet zijn geweest.
Nogmaals mijn dankt.
Groet, Hans
Reputatie 7
Badge +9
  • Ik heb het niet gecontroleerd maar gezien de snelheid waarmee de up- en download plaatsvond ben ik er vanuit gegaan dat wel een 4G verbinding moet zijn geweest.


Tijdens dataroamen ben je voor snelheid afhankelijk van de provider in het buitenland. Als het niet snel gaat kan Simyo daar meestal weinig aan doen. Bedankt voor de feedback en goed om te horen dat het probleem opgelost is!
Reputatie 6
Badge +5
Hi snjbro,

Hartstikke bedankt voor de terugkoppeling! Goed om te lezen dat de instellingen van Frans hebben geholpen 🙂 Alles lijkt helemaal perfect te werken.

Bedankt voor je reactie, Groentjuh! En jij natuurlijk voor de tips, Franswon.

Groetjes,
Niels

Reageer