Beantwoord

Waarom werkt mijn simkaart niet in het buitenland?

  • 28 november 2019
  • 18 reacties
  • 890 Bekeken

Als ik mijn sim in een toestel stop, krijg ik steevast Sim is vergrendeld, alleen noodoproepen.

Ik kan niet bellen en smssen.

Alle instellingen staan goed.

Als ik netwerk krijg ik roaming niet toegestaan.

Ik woon in Mali, maar ik had het probleem ook al in Marokko.

Mijn lokale sims werken normaal, ik heb 4G. Maar met de Simyo-sim krijg ik deze fouten.

De sim is actief, maar maakt dus geen verbinding met het netwerk. (buitenland bellen en internetten staan aan)

SIMYO heeft al een nieuwe sim gestuurd, maar dat helpt niet. Ze hebben al uitgebreid onderzoek gedaan, maar SIMYO heeft nog geen oplossing.

Ik denk dat mijn prepaid abonnement in het buitenland geblokkeerd is.

Ik las op het KPN-forum dat dit het geval zou kunnen zijn.

Wie kan mij helpen???

icon

Beste antwoord door Daisy 28 november 2019, 11:50

Hoi Willemsnapper,

 

Welkom op het Simyo forum!

Super balen dat je simkaart niet werkt in het buitenland, dat hoort wel te kunnen.

Als een nieuwe simkaart ook niet werkt, lijkt het probleem niet bij de simkaarten te liggen. Als ik het goed begrijp heb je ook geprobeerd handmatig een netwerk te selecteren? Heb je de simkaart ook ontgrendeld met de pin/pukcode?

 

Ik lees terug in je contactgeschiedenis dat de Netwerkspecialist geen dingen kan vinden op het netwerk waarom het niet zou moeten werken, het wil soms voorkomen dat daar een blokkade op staat maar dat kunnen zij er dan afhalen. Wat voor toestel gebruik je?

 

Groetjes,

Daisy

Bekijk originele reactie

18 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Hoi Willemsnapper,

 

Welkom op het Simyo forum!

Super balen dat je simkaart niet werkt in het buitenland, dat hoort wel te kunnen.

Als een nieuwe simkaart ook niet werkt, lijkt het probleem niet bij de simkaarten te liggen. Als ik het goed begrijp heb je ook geprobeerd handmatig een netwerk te selecteren? Heb je de simkaart ook ontgrendeld met de pin/pukcode?

 

Ik lees terug in je contactgeschiedenis dat de Netwerkspecialist geen dingen kan vinden op het netwerk waarom het niet zou moeten werken, het wil soms voorkomen dat daar een blokkade op staat maar dat kunnen zij er dan afhalen. Wat voor toestel gebruik je?

 

Groetjes,

Daisy

Bedankt Daisy,

Ik heb hem nu in een Moto G5 Plus (XT1685), maar ik heb de SIM ook in twee andere toestellen geprobeerd, alledrie hetzelfde resultaat..(Huawei P8 Lite 2017)

Het netwerk geeft aan:

O  MALITEL ML (niet toegestaan)

O  ORANGE ML (niet toegestaan)

Geen servicegeselecteerd netwerk, niet beschikbaar.

Twee weken geleden was hier iemand uit Nederland met een KPN mobiel, hij had geen probleem.

In juli verwisselde ik tijdens de overstap op het vliegveld in Casablanca de sim voor mijn Malinese sims, vanaf dat moment vroeg de Simyo-sim al om een pincode. Ik heb het toen laten zitten, Die pincode zat niet in mijn hoofd en ik dacht zoiets van dat komt later wel. Nu echter moet ik minimaal een smsje sturen omdat ik na een half jaar inactiviteit anders mijn nummer verlies en dat wil ik graag houden.

Dus er moet ergens een blokkade zitten van mijn nummer naar het buitenland veronderstel ik.

Kan het aan de KPN liggen?

Reputatie 4
Badge +4

Hoi Willemsnapper,

 

Ik zie ook dat je sinds 27 november een andere simkaart hebt, heeft deze dezelfde problemen? Gebruik je de nieuwe pin en pukcode hiervoor?

Ik zie trouwens niet dat je nummer komt te vervallen, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Of gaat het om een ander nummer dan waar je mee geregistreerd staat op het forum?

 

Aangezien de simkaart ook niet in andere toestellen werkt lijkt het inderdaad aan de simkaart te liggen. Ik heb daarom voor de zekerheid de Netwerkspecialist gebeld en die geven aan dat er geen blokkade op het netwerk zit dus je zou gewoon verbinding moeten hebben in het buitenland. 

 

Groetjes,

Daisy

 

 

 

 

 

Voorheen moest ik altijd eenmaal per half jaar bellen os smssen, anders werd mijn nummer opgeheven (ik heb er trouwens maar één).

Toch begrijp ik niet dat de vervangende simkaart ook niet werkt,

Ik denk toch niet dat het aan de sim ligt.

Ik ga wel een dezer dagen even bij een kantoor van Orange langs, misschien herkennen die het probleem.

Jammer, maar veel dank voor het meedenken.

En als iemand ooit tegen hetzelfde probleem aanloopt, houd ik mij aanbevolen!

Hartelijke groet

Willem

@willemsnapper misschien een overbodige suggestie maar kan het zijn dat je APN gegevens niet goed staan ingesteld? Zie: https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/hoe-stel-ik-de-apn-gegevens-in-op-mijn-telefo-2580

Dank Scotsman voor de suggestie, maar ook daar ligt niet het probleemdie instellingen hebben we al uitgebreid getest.

Het probleem is dat ik geen verbinding heb met het telefoon-netwerk en dan ook niet kan internetten.

Ik meen mij te herinneren dat in het verleden een nieuwe Simyo simkaart eerst met het Nederlandse netwerk verbonden moest zijn voordat je hem in het buitenland kon gebruiken ook al waren de buitenlandinstellingen op Mijn Simyo correct ingesteld. Als een bezoekje aan Nederland op korte termijn niet haalbaar is zou je de sim per post naar iemand in Nederland kunnen sturen om hem daar te “activeren”. Wie weet heft dat de mysterieuze  “buitenlandblokkade” op. Maar misschien sta ik grote onzin uit te kramen en zal een Simyo medewerker zeggen dat dit het probleem niet zal verhelpen...

Dank nog een keer, je redenering is helemaal geen onzin, het had goed gekund. Maar ik heb hem in juli in Nederland normaal gebruikt. Dat hij het al in Marokko niet meer zou doen had ik nooit gedacht.

Reputatie 2
Badge +1

Hey willemsnapper,

 

Wat zuur dat het nog niet wil werken. Ik lees het graag als je tips hebt gehad van Orange als je daar bent langs geweest.

@ Scotsman: dank je wel voor het meedenken! Eerst was het wel zo dat een nieuwe simkaart eerst in Nederland gebruikt moest worden. Dit is sinds een jaar niet meer het geval. Dus een nieuwe simkaart zou ook buiten Nederland in één keer moeten werken.

 

Groetjes,

Ouael

Allemaal veel dank, ik heb het op het moment zo druk dat ik nog geen tijd heb gehad om het bij provider Orange na te vragen. Ik kom erop terug.

groeten

Willem

Reputatie 3
Badge +1

Hoi Willem,

 

Dat is goed! We horen het graag van je!

 

Groetjes,

Tessanne

Hallo, ik heb vanmorgen informatie gevraagd in een kantoor van Orange, een van de twee providers in Mali. De technicus heeft de sim getest en zegt dat het toch een probleem van het simkaartje moet zijn. Er is geen enkele blokkade.
Wel raar dat dus ook dit tweede simkaartje dezelfde problemen geeft. De man raadde mij aan voor de derde keer een nieuw simmetje te vragen en die al in Nederland in een telefoon te stoppen om te activeren en te proberen. Dan is het een kwestie van opsturen naar Mali en kijken of hij hier werkt!

Groeten

Willem

Reputatie 2
Badge +1

Hallo Willem,

 

Fijn dat je terecht kon bij het Orange kantoor. Wel gek dat het advies toch is om het simkaartje in Nederland te activeren. Zoals Ouael al aangaf, hoeft dat sinds een jaar niet meer. Maar je kunt het natuurlijk altijd proberen!

Laat je ons weten of het werkt?

 

Groetjes, 

Sarah

Ja zeker, zal ik het laten weten, maar dat neemt vast wel een maandje in beslag. Opsturen naar Mali kost meer dan een dag!

Reputatie 3
Badge +1

Hoi @willemsnapper,

 

Ja dat kost inderdaad wel even tijd, wij wachten rustig af!

 

Groetjes,

Tessanne

EUREKA!!!!!

Het heeft wat vingers in de aarde gehad, maar het is gelukt. Mijn simkaart doet het.

Ik heb dus voor de tweede keer een simkaart aangevraagd en nu in Nederland laten activeren.

Iemand heeft hem meegenomen voor mij en mijn telefoon werkt.

Toch wel heel raar dat twee simkaarten het niet deden en de derde nu wel.

Dank voor alle meedenken.

Ik wens jullie allen het beste in het nieuwe jaar!:blush::blush:

:blush::blush::blush::blush:Groeten Willem Snapper uit Mali

Voeten natuurlijk!

Reputatie 2
Badge +1

Hey willemsnapper,

 

Fijn dat het gelukt is zeg! Derde keer scheepsrecht. Ik snap dat het voor jou ook frustrerend had moeten zijn na een tijd. Bedankt voor je update en het delen van de oplossing.

 

Groetjes vanuit het grijze Nederland,

Ouael

 

 

Reageer