.

Beantwoord

Waarom werkt mijn simkaart niet in het buitenland?

  • 22 December 2017
  • 17 reacties
  • 601 Bekeken

Badge
Hallo,

Tweede keer dat ik hier een topic over open. Vorige keer in oktober werkte mijn nummer ook niet in Spanje (kan niet bellen/sms-en en internetten) en toen zou er naar gekeken/opgelost worden, maar blijkbaar niet?

Bij de instelling bij Mijn Simyo staat bellen naar het buitenland aan, en de simkaart werkt wel gewoon goed in Nederland. Maar ik ben best vaak niet in Nederland en dit is vrij waardeloos.

Graag een snelle(!) oplossing, aub.

Groet, Irene
icon

Beste antwoord door Caspar 23 December 2017, 11:46

Bekijk originele reactie

17 reacties

Hoi,

(data)roaming staat aan?

APN staat juist?

Check of de juiste APN gegevens in je telefoon staan:
APN: portalmmm.nl
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: gprs


Het is overigens wel aan te bevelen het in één topic te houden. Je reageert nu in je vorige topic en opent deze. Maakt het nogal onoverzichtelijk.
Badge
Ja, alles staat aan...

Wilde ook in het oude topic reageren, maar kon het in eerste instantie niet meer vinden. Na het openen van deze topic wel...
Als alles aan staat en is aangepast, automatisch netwerk vinden werkt niet en ook niet handmatig, de reset van Simyo heeft niet geholpen dan ga ik er stiekem vanuit dat het misschien aan je simkaart zelf ligt.
Badge
Eerlijk gezegd: ik ook. Hoewel ik het dan wel gek vind dat diezelfde simkaart wel gewoon in Nederland werkt...
Doe eens een kruistest, jouw sim ander toestel en vice versa.
Dan weet je meer.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Valenire,

Jammer dat je niet kan bellen in het buitenland. Het klopt dat je niet kan internetten in het buitenland omdat je een Prepaid hebt. Je zou wel moeten kunnen bellen.

Ik heb de optie voor het bellen in het buitenland gereset waarmee alle instellingen opnieuw worden aangemeld op het netwerk. Doe even je toestel uit en aan om te kijken of het heeft geholpen. Ik hoor graag van je!

Groetjes,
Caspar

@Ray en Friesian bedankt voor je hulp!
Apart dat er in het vorige topic niet is gezegd dat ze niet kan internetten want ze heeft prepaid. Ook jammer dat de klant dat zelf niet aangeeft. Had een hoop tijd gescheeld in het geven van het juiste antwoord.
Badge
Beste Caspar,

Op zich heel lief, maar aangezien het door jullie nu al minstens of 4 keer gereset is, heeft dit ook deze keer niks uitgehaald. Ik heb voor de vorm wel mijn mobiel even aan en uit gezet, maar met hetzelfde resultaat als altijd.

Kruistest is inderdaad nog het enige wat ik niet geprobeerd heb, dit omdat ik een nanosim telefoon heb en mijn contacten hier blijkbaar allemaal niet, maar ik zal toch eens kijken of ik de nanosim precies goed gesitueerd in een andere telefoon krijg.

Ik laat het wel weten!

Dank jullie wel voor de adviezen tot nu toe!
Badge
Apart dat er in het vorige topic niet is gezegd dat ze niet kan internetten want ze heeft prepaid. Ook jammer dat de klant dat zelf niet aangeeft. Had een hoop tijd gescheeld in het geven van het juiste antwoord.

Eerlijk gezegd wist ik niet eens dat het relevant was om te melden, en eigenlijk wist ik niet dat ik niet dat ik sowieso niet kon internetten buiten Nederland met prepaid. Ik zie het inderdaad in de instellingen op Mijn Simyo staan. Beetje rare regel eigenlijk, maar ook niet echt boeiend verder. Het internetten interesseert mij heel weinig, ik ontvang mijn appjes wel als ik wifi heb, maar telefoneren en het ontvangen van sms-jes (ja heel oldskool) is wel belangrijk, voornamelijk omdat vrij vaak met privacy-controle-smsjes te maken heb en ik die nu niet kan ontvangen.

Ik zal dit weekend die simkaart in een andere telefoon stoppen, hopelijk lost dat wat op.

Laat het wel weten.
Beste Caspar,

Op zich heel lief, maar aangezien het door jullie nu al minstens of 4 keer gereset is, heeft dit ook deze keer niks uitgehaald. Ik heb voor de vorm wel mijn mobiel even aan en uit gezet, maar met hetzelfde resultaat als altijd.

Kruistest is inderdaad nog het enige wat ik niet geprobeerd heb, dit omdat ik een nanosim telefoon heb en mijn contacten hier blijkbaar allemaal niet, maar ik zal toch eens kijken of ik de nanosim precies goed gesitueerd in een andere telefoon krijg.

Ik laat het wel weten!

Dank jullie wel voor de adviezen tot nu toe!

Even voor de zekerheid. Probeer NIET een nano sim in bijvoorbeeld een standaard simslot, gebruik dan een adapter.
Bij de MijnSimyo pagina voor prepaid staan wel buitenland opties maar dus enkel voor bellen/smsen.

Mijn verbazing was ook niet alleen aan jou maar ook naar zij van Simyo die je reeds geholpen hebben. Zij hadden namelijk al op kunnen merken dat internet alleen via Wifi kan.

Diverse resets hebben geen baat gehad. Kruistest lijkt mij inderdaad aanbevolen als je in het buitenland bent. Kan een hoop verklaren.

Fijne dagen.. 🎅🎄
Badge

Beste Caspar,

Op zich heel lief, maar aangezien het door jullie nu al minstens of 4 keer gereset is, heeft dit ook deze keer niks uitgehaald. Ik heb voor de vorm wel mijn mobiel even aan en uit gezet, maar met hetzelfde resultaat als altijd.

Kruistest is inderdaad nog het enige wat ik niet geprobeerd heb, dit omdat ik een nanosim telefoon heb en mijn contacten hier blijkbaar allemaal niet, maar ik zal toch eens kijken of ik de nanosim precies goed gesitueerd in een andere telefoon krijg.

Ik laat het wel weten!

Dank jullie wel voor de adviezen tot nu toe!
Even voor de zekerheid. Probeer NIET een nano sim in bijvoorbeeld een standaard simslot, gebruik dan een adapter.


Ok 🙂
Reputatie 6
Badge +5
Hi Valerine,

Heb je inmiddels een kruistest gedaan? Ik ben benieuwd wat daar uit is gekomen. Laat je dit even aan me weten?

Bedankt voor jullie reacties, Friesian en Ray!

Groetjes,
Niels
Badge
Beste Niels,

Kruistest gedaan.
Ook in de andere telefoon wordt er geen verbinding gemaakt.
Dus ik ga ervan uit dat het aan de simkaart zelf ligt.

Groet, Irene
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Valenire,

Oei, het ligt dus echt aan je simkaart. Ontzettend balen! :(

Maak je vooral geen zorgen, ik heb je bij deze een gratis simkaart verstuurd naar je adresgegevens. Je ontvangt 'm binnen drie werkdagen. Na ontvangst kun je 'm activeren via Mijn Simyo onder het tabblad Instellingen > Simkaart. Zo weet je zeker dat je simkaart het de volgende keer wel werkt in het buitenland.

Gaat het lukken zo?

Groetjes,
Asma
Badge
Ja zo moet het denk ik wel lukken. Ik laat het je weten als er met de nieuwe simkaart ook een probleem is, maar ik ga ervan uit van niet.

Dank je wel!
Reputatie 7
Badge +10
Hi Valenire,

Laten we hopen dat het hiermee inderdaad lukt 🙂 Fijne jaarwisseling!

Groetjes,
Jihane

Reageer