.

Beantwoord

Waarom werkt mijn Sim Only abonnement niet in het buitenland?

  • 6 September 2017
  • 13 reacties
  • 131 Bekeken

  • Beginner
  • 3 reacties
edit door @Thomas  17 juli 2018: De APN instellingen zijn inmiddels veranderd. In dit filmpje leggen we uit hoe je jouw iPhone instelt en voor Android hebben we dit filmpje.

Heb volgens mij alles gedaan wat ik op de site kon vinden, tot aan APN aanzetten toe, maar nog steeds niks, noch bellen, noch internetten.
Kat in de zak gekocht?
icon

Beste antwoord door franswon 6 September 2017, 14:22

Bekijk originele reactie

13 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi aBs,

Wat jammer dat je geen internet in het buitenland hebt!

Ik zal proberen je te helpen.

Staat op je toestel roaming aan en op Mijn Simyo internet in het buitenland ook aan?
Staat je toegangspunt (APN) goed? APN portalmmm.nl met gebruikersnaam KPN en wachtwoord gprs
Als dit alles goed staat je telefoon naar netwerken laten zoeken, als er meerdere verschijnen deze één voor één proberen totdat je verbinding hebt, KPN/Simyo heeft niet met alle proviers een roaming-overeenkomst.

Lukt het nog niet dan zal een moderator je simkaart resetten, je leest hier dan verder wat te doen.

Hou je ons op de hoogte?
Dank je Frans (w.e.w.i.i.e.w. :-))

Op de pagina https://www.simyo.nl/blog/bellen-en-internetten-in-het-buitenland-hoe-werkt-dat/ stond niks over naam (KPN) en ww (gprs). Maar goed, dit ook ingevuld.
Maar bij netwerken zoeken blijft de smartfoon zoeken tot ik een ons weeg.
Als ie dan wat gevonden heeft heb ik "geen internetverbinding".
En net zo niet bij Automatisch selecteren.

En waarom zou het resetten van een simkaart dan wèl helpen?
Reputatie 7
Badge +9
Een reset doet soms wonderen hoor. Een moderator zal dit met plezier voor je doen en wie weet heb je daarna internet.
Reputatie 7
Badge +9
Aanvulling: je kunt ook proberen het wachtwoord in hoofdletters in te vullen. Bij sommige providers wordt het wachtwoord in hoofdletters geweigerd, misschien is dat ook zo met kleine letters.
Heb je de ,,bundels in buitenland,, aan gevinkt op mijn simyo.
handmatig een provider zoeken.
Toestel helemaal op nieuw opstarten.
In de buurt van WIFI deze uitzetten
Dank Bonkie, zelf ook bedacht en geprobeerd. geen succes.

@franswon: Zal in afwachting van de moderator het ww in hoofdletters ingeven, wie weet helpt dat.
nou, zat vanavond bij een buitentheater, telefoon maar weer eens aan en uitgedaan, provider gezocht en zo waar, hij deed het. "vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan"
dank voor de respons.
Reputatie 7
Badge +9
Gelukkig maar. Veel plezier met je internet.
Reputatie 6
Badge +5
Hi aBS,

Welkom op het Simyo Forum! :)

Goed om te lezen dat je internetprobleem inmiddels is opgelost, natuurlijk dankzij de hulp van @franswon en @Bonkie. Bedankt daarvoor! Heb je genoten van de voorstelling in het buitentheater? Heel veel plezier nog in het buitenland.

Laat je het weten als je verder nog vragen hebt?

Groetjes,
Niels
Hallo,
In Denemarken en geen Internet. Alles gedaan,volgens mij, wat moest.
Reset?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Sjoerd,

Oh, jee! Wat jammer dat je niet meteen kon internetten! Ik zie dat je contact hebt gehad met de telefonische klantenservice, en nu zie ik ook dat je internet in Denemarken hebt verbruikt. Kan ik daaruit opmaken dat alles gelukt is?

Laat je het me weten?

Groetjes,
Jihane
He Jihane,

Ja gebeld, gereset en nu werkt het weer. Zoals bij zovelen...

Groet,

Sjoerd
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Sjoerd,

Fijn dat het allemaal is opgelost! Nu kun je gewoon weer online zijn.

Als je nog vragen hebt, dan weet je ons te vinden! :D

Groetjes,
Els

Reageer