.

Beantwoord

Waarom werkt mijn internet niet in Duitsland op mijn Samsung S7?

  • 25 December 2017
  • 5 reacties
  • 2653 Bekeken

edit door @Thomas  17 juli 2018: De APN instellingen zijn inmiddels veranderd. In dit filmpje leggen we uit hoe je jouw iPhone instelt en voor Android hebben we dit filmpje.

Help ik zit in duitsland en heb geen internet. Alles staat goed ingesteld via mijnsimyo.nl en de instellingen zoals data roaming staat aan en apn instellingen staan goed. Telefoon is ook uit en aangezet. Ik ben er al uren mee bezig.
icon

Beste antwoord door Caspar 27 December 2017, 12:15

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Jazz123,

Vervelend is dat geen internet in het buitenland.

Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld?

Met Android 7 stel je dit zo in:

Instellingen - Verbindingen - Mobiele netwerken - Namen toegangspunten - Kies of voeg toe Mobiel internet
Vul de volgende gegevens in:
APN - portalmmm.nl
Gebruikersnaam - KPN
Wachtwoord - gprs of GPRS, soms wekt het ene, soms het andere.

Start je toestel opnieuw op en laat naar netwerken zoeken

Werkt het niet verander dan de naam van APN in KPN4G.nl met dezelfde instellingen.

Helpt dit alles niet dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.

Hou je ons op de hoogte?
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Jazz123,

Welkom op 't forum :)

Jammer dat je geen internet in het buitenland hebt.

Zoals Franswon zegt kan je het beste even je APN instellingen opnieuw instellen. Je kan ook hier kijken hoe je dat moet doen met jouw toestel.

Verder heb ik jouw instellingen voor het buitenland gereset. Doe hiervoor even je toestel uit en aan.

Als het dan nog niet werkt, raad ik je aan om andere netwerken te zoeken. Dit kan je handmatig in je toestel doen bij instellingen > mobiele netwerken/aanbieder.

Hou je me op de hoogte?

Groetjes,
Caspar

@franswon bedankt voor je hulp!
Ik heb meegelezen. Ik zit in Oostenrijk en had hetzelfde probleem. Nu is het bij mij opgelost, maar met dezelfde stappen lukt het mij bij de telefoon van mijn man niet. Dezelfde telefoon, maar ergens gaat er iets mis.
Moet die ook gereset worden dan?
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Mieke,

Als je man ook Simyo heeft kan je, zodra de moderator reageert, zijn nummer aan hem/haar via een PB doorgeven om de simkaart te resetten, heeft je man een andere provider dan moeten uiteraard de instellingen van die provider ingevoerd worden en een eventuele reset van de simkaart door die provider uitgevoerd worden.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Mieke Raemakers,

Ontzettend balen dat je man niet kan internetten in het buitenland!

Kun je mij een privé bericht sturen met zijn telefoonnummer? Ik pak zijn aansluiting er dan bij om uit te zoeken wat er aan de hand is. Goed?

@Franswon, bedankt!

Groetjes,
Asma

Reageer