.

Beantwoord

Waarom werkt mijn internet niet in Duitsland?

  • 6 August 2017
  • 2 reacties
  • 619 Bekeken

Badge
Ik vindt het belachelijk dat ik in heel Duitsland geen internet heb kunnen gebruiken!!! Precies waar ik het nodig had voor route informatie!
Ik heb jullie eerdere antwoorden gezien en vindt het raar dat je zo omslachtig moet handelen om eventueel wel internet te krijgen.
In Oostenrijk en Italiƫ gaat het ontvangen van internet vanzelf, als je mobiel internet aan hebt staan. Waarom gaat dat dan in Duitsland niet?
Ik kreeg het netwerk o2.DE (Simyo), dan verwacht ik, omdat er Simyo bij staat, dat ik gewoon zonder problemen gebruik kan maken van mobiel internet.
icon

Beste antwoord door Els 10 August 2017, 14:45

Bekijk originele reactie

2 reacties

Vervelend maar als je in andere landen wel verbinding had dan zijn je instellingen correct. Het probleem lag / ligt bij het Duitse netwerk.

Probeer het eens door handmatig een ander netwerk te selecteren. In het buitenland ben je ook afhankelijk van het lokale netwerk. Je zag O2-Simyo dus had wel een verbinding. Zoals gezegd, ander netwerk proberen.

Laat je weten of het lukt?
Reputatie 5
Badge +5
Hoi m.debeer,

Welkom terug op het Simyo Forum! Goed dat je dit bij ons navraagt, ik snap dat je ontzettend baalt dat je juist in Duitsland geen verbinding had met het internet.

Omdat je in andere landen buiten Nederland wel kon internetten, ben ik bang dat het probleem inderdaad bij het netwerk in Duitsland lag. De netwerkinstellingen van je aansluiting staan goed en ik kan ook zien dat je in Italiƫ, Oostenrijk en Belgiƫ wel gewoon kon internetten. Zoals Ray ook al adviseert, wil ik je volgende keer vragen om je telefoon handmatig naar een ander netwerk te laten zoeken. Op het moment dat je naar het buitenland gaat maakt je telefoon namelijk automatisch verbinding met een beschikbaar netwerk. Het kan dan echter wel zo zijn dat je net verbonden bent met een netwerk dat geen goede dekking biedt voor mobiel internet. Ik snap uiteraard wel de verwarring als je O2-Simyo ziet staan. Helaas hebben wij buiten Nederland geen invloed op de netwerken van lokale providers.

Mocht je de volgende keer in Duitsland (of een ander land) dezelfde problemen ervaren met het internet, probeer dan als eerst om een ander netwerk te selecteren. Laat je het me weten of het dan wel lukt?

@ Ray, dank je wel voor je expertise!

Groetjes,
Els

Reageer