Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Waarom werkt mijn internet in het buitenland slecht?

  • 2 september 2017
  • 9 reacties
  • 344 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 2 reacties
In het verleden heb ik wel eens problemen gehad met roaming die helemaal niet werkte, maar dat is verholpen doordat Simyo aan hun kant een instelling aangepast heeft. Daarna werkte internet in het buitenland altijd goed. Recent heb ik mijn toestel moeten factory resetten (om ongerelateerde redenen), en sindsdien heb ik problemen met roaming. Ik heb de stappen op de Simyo website opgevolgd om alles in te stellen, en er is wel roaming connectie, maar deze valt steeds weg. Als ik roaming of mobile data uit en weer aan zet (op mijn telefoon), is de connectie goed, maar een paar minuten later valt hij altijd weer uit. Ik heb dit probleem op meerdere plekken in het buitenland ervaren, waaronder in centra van grote steden, dus aan de signaalsterkte kan het niet liggen. Bellen/sms blijft wel gewoon werken. Mijn toestel ia een htc one m8.

Het is erg vervelend om steeds zonder internet te zitten en berichten pas heel laat te zien, kunnen jullie me helpen de oorzaak van dit probleem te ontdekken?
icon

Beste antwoord door Els 4 september 2017, 10:46

Hoi YfkeD,



Goed dat je deze vraag hier op het forum stelt! Wat balen dat je internet in het buitenland nu niet meer goed werkt na die reset. Je wilt op vakantie natuurlijk ook gewoon online blijven.



Voor de zekerheid heb ik je netwerkinstellingen op Mijn Simyo gereset. Ze worden dan geheel opnieuw aan het netwerk aangeboden, zou je je telefoon voor vijf minuten willen uitzetten? Controleer hierna ook of je APN nog goed staat in je telefoon. Verwijder zo nodig de oude volledig en stel de juiste gegevens opnieuw in. Houd hierbij rekening met het volgende:



APN: portalmmm.nl

Gebruikersnaam: KPN

Wachtwoord: GPRS



Mocht je hierna nog problemen hebben met internetten in het buitenland, dan wil ik je vragen om een kruistest uit te voeren. Hierbij plaats je je simkaart in een andere telefoon en een anders simkaart in jouw telefoon. Zo kunnen we vaststellen waar het probleem precies zit.



Laat je ons weten wat hier uit komt?



Groetjes,

Els
Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 5
Badge +5
Hoi YfkeD,

Goed dat je deze vraag hier op het forum stelt! Wat balen dat je internet in het buitenland nu niet meer goed werkt na die reset. Je wilt op vakantie natuurlijk ook gewoon online blijven.

Voor de zekerheid heb ik je netwerkinstellingen op Mijn Simyo gereset. Ze worden dan geheel opnieuw aan het netwerk aangeboden, zou je je telefoon voor vijf minuten willen uitzetten? Controleer hierna ook of je APN nog goed staat in je telefoon. Verwijder zo nodig de oude volledig en stel de juiste gegevens opnieuw in. Houd hierbij rekening met het volgende:

APN: portalmmm.nl
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS

Mocht je hierna nog problemen hebben met internetten in het buitenland, dan wil ik je vragen om een kruistest uit te voeren. Hierbij plaats je je simkaart in een andere telefoon en een anders simkaart in jouw telefoon. Zo kunnen we vaststellen waar het probleem precies zit.

Laat je ons weten wat hier uit komt?

Groetjes,
Els
Badge
Hi Els,

Bedankt voor je reactie. Inmiddels ben ik weer terug in NL, maar ik zal je instructies opvolgen, en over een paar weken kan ik uitproberen of het heeft geholpen. Anders is die kruistest inderdaad een goeie, want ik weet nu niet zeker of het probleem bij mijn simkaart of mijn toestel ligt.

Groet,
Yfke
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Yfke,

Oh, dat zou mooi zijn! Wij horen graag van je wat hiervan de uitkomt is.

Als je andere vragen hebt in de tussentijd, dan kun je ons dit gerust laten weten!

Groetjes,
Asma
Ik heb in Berlijn in mei 2019 hetzelde probleem als YfkeD. De verbinding (4G) van internet blijft wegvallen.

Onbetrouwbaar en dikwijls precies op het verkeerde moment. De oplossing van Els met instellingen APN, gebruikersnaam en wachtwoord zoals hierboven lijkt te werken. Internet is nog niet weggevallen.

Vraag: waarom moet dit gegoogled worden naar dit forum? Dat hoort toch automatisch te gaan (galaxy S9). Maar netwerken zoeken of automatisch selecteren (de telefoon doet het werk) blijkt onvoldoende te werken, net alsbij YfkeD.

Waarom moet dit allemaal door mijzelf handmatig ingesteld worden? En als je geen (wifi) internet hebt, kom je dus nooit achter de oplossing?

Groet, mcp
Reputatie 7
@mcp

In theorie zou het ook gewoon moeten werken. Techniek blijft echter techniek en daarom kan het wel eens voorkomen dat het niet werkt zoals zou moeten. De APN gegevens hierboven zijn inmiddels iets achterhaald.

Het gegeven dat je wel verbinding hebt maar dat deze wegvalt kan er ook op duiden dat je instellingen goed zijn maar dat de bewuste provider waar je mee bent / was verbonden matige dekking heeft. Ik ben geregeld in Berlijn en kan je vertellen dat dit in mijn ervaring de provider o2 is. Het beste is om dan handmatig een andere provider te zoeken. Hier lees je hoe je dat doet.

Voor het gemak heb ik ook de juiste APN instellingen hieronder voor je.

APN: internet
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS (of gprs als het met hoofdletters niet werken wilt).
@Ray

Ik heb de APN gewijzigd naar internet zoals je aangeeft. Maar, hoe lang blijft deze geldig en waar is een update te vinden als dat nodig is?

Aan de ene kant, fijn dat je antwoord en dat het werkt. Wat niet fijn is dat de techniek van Simyo (of tele2 of diverse andere providers bij mij in het verleden) zoals je zelf zegt, techniek blijft en regelmatig niet goed functioneert.

Aan de andere kant heeft mijn vaste reisgenoot al jaren Vodafone en dat werkt altijd en overal , nooit, never een verbindings-probleem gehad. Is toch ook techniek? (mijn reisgenoot heeft op dit moment een big smile op het gezicht, grr!)
Reputatie 7
Ik ben net als jij klant. :)

Hoe lang deze APN geldig blijft weet ik niet. Wat ik wel weet is dat Simyo vaak nieuwtjes deelt in Blogs, nieuwsbrieven via mail en hier op het forum. O.a. hier zal deze dus te vinden zijn, maar ook in toestelhulp.

De vorige APN heeft volgens mij heel lang gewerkt en, ik kan mis hebben, maar is de verandering gekomen toen de EU regels (roam like home) voor bellen en internet waren aangepast naar zoals het nu is.

Vodafone is een provider die ook buitenland bundels aanbiedt. Simyo is een provider die zich meer focust in eigen land. En geloof mij, er zullen ongetwijfeld klanten zijn bij hun die hetzelfde ervaren. En ik lees hier een bericht van een moderator daar die omschrijft dat er bij internet problemen soms dus aanpassingen nodig zijn in de telefoon. Het is dus ook bij Vodafone soms het geval.
Misschien zijn er problemen bij elke provider, dus ook bij Vodafone.

Dan zal de belangrijkste vraag zijn: hoe vaak en hoe lang zijn er problemen per, laten we zeggen, 100 abonnementen van bijvoorbeeld de vijf grootste providers? En hoe zit dat in binnenland en buitenland?

10? 20? Anders? Wie is de beste?

Ik begrijp dat jij hier geen data van kunt geven maar ik zal zeker niet de enige zijn die deze graag zou willen hebben. En ik vermoed de consumentenbond ook. Mocht de consumentenbond een dergelijk onderzoek van plan zijn of er inmiddels mee bezig, ik kan niet wachten op de resultaten.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi MCP,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat onhandig dat het allemaal niet heeft gewerkt zoals je graag had gewild. Ik kan me voorstellen dat dit erg onhandig is als je ook nog internet nodig hebt om erachter te komen hoe je dit op kunt lossen.

Ik heb je verbruik even bekeken en ik zie al sinds 13 mei een internetverbinding in Duitsland. De instellingen hebben dus niets te maken gehad met het wegvallen van je internet. Het is natuurlijk wel nogal irritant als de verbinding steeds weg blijft vallen. Je zou denken dat in een grote stad als Berlijn gewoon een goede 4G verbinding te krijgen is. Dit is helaas niet altijd het geval. Wij hebben dus ook totaal geen invloed op een buitenlands netwerk.

Wel goed dat je internetinstellingen nu in ieder geval up-to-date zijn. Deze instellingen wijzigen eigenlijk nooit en vaak werken de vorige instellingen ook nog gewoon. Je hoeft hier dus voorlopig niets voor te doen. Het komt weleens voor dat deze instellingen aangepast moeten worden. Dit komt omdat je toestel deze instellingen dan leeg maakt waardoor je deze opnieuw in moet vullen. Hier kunnen we helaas niets aan veranderen.

Dan nog even wat tips om voortaan een zo goed mogelijke verbinding te hebben in het buitenland.

  • Zoek handmatig naar het beste netwerk. Zeker als je onderweg bent, kan het zijn dat je dit meerdere keren moet doen.
  • Pas je netwerkmodus aan naar 3G in plaats van 2G/3G/4G automatisch selecteren. Er is op veel meer plekken een 3G netwerk dan een 4G netwerk. Je internet zal dan iets trager zijn maar niet zo snel meer wegvallen.
Groetjes,

Kevin

Reageer