.

Beantwoord

Waarom werkt mijn internet in het buitenland niet op mijn Cobot Max?

  • 4 December 2018
  • 5 reacties
  • 294 Bekeken

Hallo,

Ik heb een Cubot Max als telefoon en ik heb nu al een paar keer gemerkt dat ik in het buitenland geen internet heb.
Ik kan wel bellen en sms'en, dat is geen probleem.
Maar internet werkt gewoon niet.
Mijn mobiel schakelt wel over naar het buitenlandse netwerk, maar er wordt niets verzonden of ontvangen.

Ik heb mijn internetinstellingen bekeken, op mijn Simyo gekeken of er daar iets mis is, maar alles staat goed ingesteld.
Mijn vader heeft dezelfde telefoon en hij heeft precies hetzelfde.

Wat doen we fout, want ik ga over twee weken een tijdje naar Engeland en dan zou ik toch graag in contact blijven met Nederland zonder dat ik hoef te bellen.

Groetjes Stacy
icon

Beste antwoord door Kevin 5 December 2018, 12:17

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 5
Badge +4
Hoi StasyMae,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat balen dat je steeds niet kunt internetten in het buitenland! Ik kan me voorstellen dat je wel zeker wilt weten dat het straks in Engeland gewoon werkt!

Goed dat je de instellingen al hebt nagelopen. Ik zie dat je de optie internet in het buitenland inderdaad aan hebt staan. De instellingen in je toestel kan ik helaas niet inzien. Zou eens willen kijken hoe de APN-instellingen zijn ingesteld? Je gaat hiervoor naar Instellingen > Mobiel netwerk > Mobiel datanetwerk. Verander de instellingen naar:

APN: internet
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: gprs

Voor de zekerheid heb ik ook nog even een reset gegeven aan de optie internet. Hiermee zullen mogelijke blokkades van je simkaart worden gehaald. Zou je je toestel even opnieuw willen opstarten als je dit leest?

Ik hoor het graag van je als je nog vragen hebt! :)

Groetjes,

Kevin
Kevin, je bent geweldig! Ik zit nu in Engeland en zoals je ziet kan ik internetten!

Dank je wel!
Reputatie 5
Badge +4
Hoi StasyMae,

Wat goed om te horen! 😃 Heel veel plezier in Engeland!

Groetjes,

Kevin
Hoi Kevin,

Helaas heb ik te vroeg gejuigd.
Ik ben na Engeland gelijk doorgegaan naar Duitsland en hier werkt het internet helaas niet.
(nu gelukkig wifi)

Duitsland en België zijn wel de 2 landen waar ik het meeste kom al ik naar het buitenland ga.

Welke oplossing heb je nog meer voor me?
Reputatie 5
Badge +4
Hoi StasyMae,

Heb je de stappen uit mijn eerste bericht alweer doorlopen? Wanneer het in Engeland werkt, moet dit ook gewoon in Duitsland werken!

Groetjes,

Kevin

Reageer