.

Beantwoord

Waarom werkt mijn internet in het buitenland niet?

  • 30 August 2017
  • 2 reacties
  • 3154 Bekeken

Dag Simyo, 

Ik heb momenteel geen mobiel internet in het buitenland. Alle instellingen op mijn mobiel en op MijnSimyo nagelopen en alles lijkt goed te staan. Bij mijn netwerksymbool qua bereik op mijn homescreen staat een 'R'. Kortom: heb alleen internet wanneer ik over een wifi-netwerk beschik. Kunnen jullie me helpen? Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Els 30 August 2017, 15:44

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Piennac,

De 'R' betekent roaming, je zit dus waarschijnlijk wel op een netwerk, maar een netwerk waarmee KPN/Simyo geen roaming-overeenkomst heeft.
Probeer je telefoon eens naar een ander netwerk te laten zoeken, zie je er meer staan, probeer deze dan tot je succes hebt.

Lukt het niet kijk dan je toegangspunt (APN) na, de APN moet zijn portalmmm.nl, gebruikersnaam KPN, wachtwoord gprs

Laat je even weten of het nu gelukt is?
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Piennac,

Allereerst welkom op ons Forum! Wat leuk dat je in het buitenland bent, ben je toevallig op vakantie? 🙂 Wel ontzettend balen dat je geen internetverbinding hebt, op vakantie wil je natuurlijk gewoon online blijven.

Om in het buitenland te kunnen internetten met je Sim Only is het noodzakelijk dat al je instellingen goed staan. Dit geldt voor zowel je netwerkinstellingen als die van je telefoon. Ik zie dat je netwerkinstellingen op Mijn Simyo helemaal goed staan. Voor de zekerheid heb ik ze gereset, zo wordt je simkaart opnieuw aan het netwerk gekoppeld. Kun je je telefoon voor vijf minuten uitzetten? Werkt het hierna nog niet? Controleer dan de APN-instellingen in je telefoon aan de hand van de instructies van franswon in reactie op je vraag.

Staan je instellingen goed, maar kun je nog niet internetten? Dan kan het zijn dat je telefoon automatisch verbonden is met een netwerk dat geen goede dekking voor internet biedt. Laat je telefoon dan handmatig naar andere beschikbare netwerken zoeken en verbindt met een van die netwerken. Het kan goed zijn dat je via een ander netwerk wel kunt internetten. Lukt het alsnog niet? Dan wil ik je vragen om een kruistest uit te voeren. Plaats hierbij jouw simkaart in een andere telefoon op te proberen of internet daar wel werkt. Doe ditzelfde met een andere simkaart in jouw telefoon. Zo kunnen we achterhalen waar het probleem precies zit.

Laat je me weten of het met deze instructies lukt om weer te internetten?

@ franswon, dank je wel voor je input en uitleg!

Groetjes,
Els

Reageer