.

Beantwoord

Waarom werkt mijn buitenlandoptie niet?

  • 10 October 2016
  • 6 reacties
  • 201 Bekeken

Badge
Helaas werkt mijn internet in het buitenland niet. Ik had dit probleem afgelopen mei al in Spanje, en toen heb ik meerdere keren met jullie servicedesk gesproken en diverse instellingen gecheckt - geen internet, SIM kaart gereset - geen internet, SIM kaart in ander toestel - geen internet, SIM kaart van een vriend (ook Simyo) in mijn Iphone - WEL internet! Lag dus niet aan mijn toestel, en de technische dienst zou het verder onderzoeken.
Maar ja... ik was er maar 5 dagen, en in die tijd is het niet gelukt om het aan de praat te krijgen... (ik dacht: "het zal aan de provider in Spanje liggen ofzo" ;-)

Maar nu was ik afgelopen weekend in België, en toen werkte mijn mobiel internet dus ook niet... ik was er maar voor 1 dag, dus ik had er niet heel veel last van. Maar wel vervelend...

En ik ga aanstaand weekend naar Duitsland, en ik hoop eigenlijk wel dat ik nu gewoon kan internetten.. Is het mogelijk dat jullie kijken naar mijn SIM kaart, en nagaan wat er mis is?

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Sean 11 October 2016, 16:31

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Wat ik mis in jouw verhaal is of Internet op je mobiel (in het buitenland) aan staat in je Mijn Simyo.

Tevens kunnen Prepaid klanten in het buitenland geen data verbruiken, maar alleen Sim Only klanten.

Ken je de 'Toestelhulp' (https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp#/) al? Als je daar je toestel opzoekt of een toestel dat daar op lijkt en alle instellingen naloopt, dan zou het moeten lukken.
Badge
Hallo RicoK,

Ja op mijn simyo staat Internet op je mobiel in het buitenland op AAN.

Ik heb gewoon een Sim Only abbonement, geen prepaid.

Bij toestelhulp heb ik inderdaad al gekeken, en alle instellingen staan goed. Mijn vermoeden is dat "iets" in mijn SIM kaart niet goed zit...

Bedankt voor je hulp in ieder geval...
Reputatie 7
Wat je ook nog kunt doen is handmatig een provider kiezen.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Rutger76,

Wat lastig dat je in het buitenland geen gebruik kon maken van je mobiele internet.

Ik zie inderdaad dat mijn collega van de klantenservice de instellingen op je simkaart al heeft gecontroleerd en dat een reset op je buitenlandoptie niet het gewenste effect heeft gehad. Dat een andere Simyo simkaart wel werkt, wijst inderdaad op de juiste toestelinstellingen. Daarom heb ik je kosteloos een vervangende simkaart toegestuurd.
Je ontvangt dit nieuwe kaartje binnen drie werkdagen. Je moet de simkaart vervolgens alleen nog even activeren via Mijn Simyo :)

Laat je me weten of dit is gelukt?

Groetjes,
Sean

RicoK, bedankt voor het meedenken!
Badge
Hoi Sean,

Bedankt voor je hulp. Ik hoop dat het de oplossing is. Ik laat het je nog weten...

Gr, Rutger
Reputatie 5
Badge +8
Graag gedaan Rutger!

Het kaartje is onderweg. Ik wacht je reactie af :)

Groetjes,
Sean

Reageer