.

Beantwoord

Waarom werkt mijn 4G niet in het buitenland?

  • 24 November 2017
  • 6 reacties
  • 3227 Bekeken

edit door @Thomas  17 juli 2018: De APN instellingen zijn inmiddels veranderd. In dit filmpje leggen we uit hoe je jouw iPhone instelt en voor Android hebben we dit filmpje.

Hi,

Ik kan in het buitenland geen gebruik maken van mijn databundel. Hij pakt het 3G/4G netwerk niet.

- Toestel iPhone 6 - iOS 11.1.2
- Data in het buitenland staat aan in mijn Simyo instellingen
- Dataroaming op mijn telefoon staat aan
- 4 G op mijn telefoon staat aan voor gesprekken en data
- APN staat op portalmmm.nl
- Heb al handmatig een ander netwerk geselecteerd
- Heb mijn telefoon al aan/uit gezet

Wie kan mij aan de oplossing helpen?

Alvast super bedankt!
Suus
icon

Beste antwoord door franswon 25 November 2017, 15:09

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Suus,

Staat bij je APN ook de gebruikersnaam KPN met het wachtwoord GPRS of gprs (soms werkt het ene, soms het andere)?

Als dit niet goed stond en nu wel, dan, eventueel na opnieuw opstarten, opnieuw naar netwerken laten zoeken.

Helpt dit niet dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart een reset geven.

Hou je ons op de hoogte?
Reputatie 7
Badge +6
Probeer ook eens alleen data ipv gesprekken en data (Als je deze keuze hebt ) wel even opnieuw opstarten.

Zo niet dan wordt het een reset zoals Frans al aangeeft.
Hi Frans en Ron,

Bedankt voor jullie hulp. Helaas werken beide tips niet, dus ik denk dat ik moet wachten op de moderator voor de reset.

Goed weekend nog!
Suus
Reputatie 6
Badge +5
Hi Suus08,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat onhandig dat mobiel internet het niet doet in het buitenland zeg 😞 Goed dat je zelf al zoveel hebt geprobeerd. Franswon en Ron H, bedankt voor het meedenken en de tips!

Ik ga een reset op je simkaart uitvoeren. Dit zorgt ervoor dat het kaartje zich opnieuw aanmeldt op het netwerk. Zet hiervoor je telefoon een kwartiertje uit. Zou je daarnaast kunnen kijken of de simkaart het wel doet in een ander toestel?

Ik hoor graag van je :)

Groetjes,
Niels
Hi Niels,

De reset heeft gewerkt! Hij doet het nu!
Super bedankt voor je hulp!!!

Suus
Reputatie 7
Badge +10
Hi Suus,

Dat is heel goed om te horen 😃 Gelukkig werkt alles weer zoals het hoort. Trek je aan de bel als je nog een andere vraag hebt?

Groetjes,
Jihane

Reageer