.

Beantwoord

Waarom werkt internet niet in het buitenland?

  • 25 February 2018
  • 13 reacties
  • 397 Bekeken

Ik heb op mijn Simyo data in het buitenland aanstaan, ook gegevens roaming aan maar toch doet mijn mobiele data het niet. Hoe los ik dit op? Hieronder staan mijn instellingen, moet ik hier nog iets aan veranderen misschien?


Ties de Boer

icon

Beste antwoord door Els 26 February 2018, 17:01

Bekijk originele reactie

13 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Ties_de_Boer,

Er ontbreken 2 gegevens in jouw APN:

Gebruikersnaam - KPN
Wachtwoord - GPRS of gprs, bij de ene provider werkt de ene, bij andere providers de andere.

Start hierna je toestel even opnieuw en laat naar netwerken zoeken.

Succes.
Dankjewel,

Alleen heeft dit helaas niet geholpen (beide wachtwoorden) weet u als er ook een oplossing is bij de dragers?
Reputatie 7
Badge +9
Hoi,

Je kunt proberen om de APN te wijzigen in KPN4G.nl met dezelfde instellingen.

Verificatietype staat bij mij op niet ingesteld.
Type toegangspunt staat bij mij op default,supl,mms - aangezien mms niet meer ondersteund wordt speelt dat niet meer.
Het APN-protocol en APN-roamingprotocol horen op IPv4 te staan
Drager staat bij mij op niet-gespecificeerd.
Ik denk niet dat deze verschillen essentieel zijn, maar je kunt het proberen met mijn instellingen.
Met mijn instellingen had ik gisteren 4G+ in België.

Helpt dit niet dan zal een moderator je simkaart een reset geven.
Helaas ook geen effect

Reputatie 7
Badge +9
Een moderator reageert normaal binnen 1 werkdag, hij/zij zal je simkaart dan een reset geven.
Top, bedankt voor je hulp!
Reputatie 7
Badge +9
Heb je deze instellingen ook met portalmmm.nl geprobeerd?
Ja, werkt helaas ook niet
Hoi Ties - @Ties_de_Boer

(Das toevallig ik ben ook boer😉)

Familie van de voetbaltrainers? 🙂

Altijd fijn deze terugkoppeling, de moderator meldt zich bij je zoals franswon al aangeeft.

Suuk 6
Fijne dag nog !😎
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Ties,

Welkom op het Simyo Forum! Wat onhandig dat internet niet werkt in het buitenland. 😞

Bij je Netwerkinstellingen zie ik inderdaad dat de opties voor bellen in en naar het buitenland en internet in het buitenland aan staan. Wat onhandig dat het nog niet lukt om te internetten! Voor de zekerheid heb ik je instellingen voor gebruik in het buitenland gereset. Hierbij wordt je simkaart opnieuw aangemeld bij het netwerk. Zou je je telefoon voor vijf minuten willen uitzetten?

Lukt het hierna nog niet om te internetten? Selecteer dan handmatig een ander beschikbaar netwerk. Soms verbindt je telefoon automatisch met een netwerk dat geen goede dekking biedt voor mobiel internet. Maakt dit verschil? Zo niet, dan wil ik je vragen je simkaart in een andere telefoon te plaatsen om te testen of je daarin wel kunt internetten. Doe hetzelfde met een andere simkaart in jouw telefoon. Zo kunnen we nagaan of het probleem in je telefoon of je simkaart zit en kunnen we sneller werken naar een oplossing.

Houd je ons op de hoogte?

Groetjes,
Els
5 minuten uitgezet en ik kan internetten! Bedankt!
Reputatie 7
Badge +9
Geweldig nieuws, weer lekker internetten in het buitenland!
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Ties,

Ah, super dat het internet werkt! Graag gedaan namens Els.

Ik wens je een fijne dag!

Groetjes,
Ashweeta

Reageer