Sinds 8 januari weer simyo klant voor een Sim only abonnement. Helaas ook geen internet in het buitenland terwijl alle instellingen goed staan. Gelukkig wel met WiFi maar melding “ geen service” blijft
toch niet zo blij met m’n overstap..
heeft dat bij lotgenoten lang geduurd voor dit opgelost was??
Bladzijde 1 / 1
Hallo Mirriejam,
Even een checklist:
Je hebt Sim Only, dat is dus in orde.
Heb je al naar netwerken laten zoeken?
Staan 'bellen in en naar het buitenland' en 'internet op je mobiel in het buitenland' AAN op Mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?
Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld?
APN - portalmmm.nl
Gebruikersnaam - KPN
Wachtwoord - GPRS (doet deze het niet dan gprs)
Staat alles nu goed start dan je toestel opnieuw op en laat naar netwerken zoeken.
Als dit alles niet werkt zal een moderator de buitenland optie op je simkaart resetten, dit gebeurt normaal binnen 1 werkdag.
Je kunt ook een kruisproef proberen, jouw simkaart in een andere, simlockvrije, telefoon en die andere in die van jou. Hiermee detecteer je waar het probleem ligt.
Hou je ons op de hoogte?
Even een checklist:
Je hebt Sim Only, dat is dus in orde.
Heb je al naar netwerken laten zoeken?
Staan 'bellen in en naar het buitenland' en 'internet op je mobiel in het buitenland' AAN op Mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?
Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld?
APN - portalmmm.nl
Gebruikersnaam - KPN
Wachtwoord - GPRS (doet deze het niet dan gprs)
Staat alles nu goed start dan je toestel opnieuw op en laat naar netwerken zoeken.
Als dit alles niet werkt zal een moderator de buitenland optie op je simkaart resetten, dit gebeurt normaal binnen 1 werkdag.
Je kunt ook een kruisproef proberen, jouw simkaart in een andere, simlockvrije, telefoon en die andere in die van jou. Hiermee detecteer je waar het probleem ligt.
Hou je ons op de hoogte?
Hallo Frans, dank voor je reactie. Ik had al deze stappen op advies van simyo al doorlopen ( helaas zonder resultaat).
nu op jouw advies het wachtwoord in hoofdletters ipv kleine letters nogmaals ingevoerd.
voilá, het werkt . Bedankt voor je reactie!!
nu op jouw advies het wachtwoord in hoofdletters ipv kleine letters nogmaals ingevoerd.
voilá, het werkt . Bedankt voor je reactie!!
Fijn Mirriejam,
Dus toch weer blij met je overstap naar Simyo hoop ik.
Dus toch weer blij met je overstap naar Simyo hoop ik.
So far so good
Hoi Mirriejam,
Welkom op het Forum!
Super fijn om te lezen dat het internet werkt! Nu staan de instellingen in je telefoon goed. Dus je zal geen problemen meer ervaren met het internet in het buitenland.
Ik wens je een fijne dag!
@franswon Super bedankt!
Groetjes,
Ashweeta
Welkom op het Forum!
Super fijn om te lezen dat het internet werkt! Nu staan de instellingen in je telefoon goed. Dus je zal geen problemen meer ervaren met het internet in het buitenland.
Ik wens je een fijne dag!
@franswon Super bedankt!
Groetjes,
Ashweeta
Hallo Franswon & Co,
ik dacht dat m’n internet probleem in het buitenland was opgelost.... helaas..
zojuist ben ik even de grens over geweest terug naar Nederland .
terug op mijn adres in België krijg ik weer de melding “ geen service”
het kan toch niet zo zijn dat ik telkens mijn hele instellingen moet doorlopen en aanpassen als ik de grens over ga??
ik dacht dat m’n internet probleem in het buitenland was opgelost.... helaas..
zojuist ben ik even de grens over geweest terug naar Nederland .
terug op mijn adres in België krijg ik weer de melding “ geen service”
het kan toch niet zo zijn dat ik telkens mijn hele instellingen moet doorlopen en aanpassen als ik de grens over ga??
Hoi Mirriejam,
Je telefoon hoort die instellingen vast te houden.
Wel is het handig om je netwerkkeuze op automatisch te zetten en niet op handmatig een netwerk selecteren.
Als je de keuze op handmatig hebt staan dan zoekt je toestel niet automatisch naar beschikbare netwerken.
Ik zag je bericht nog net voordat ik mijn wifi wilde uitschakelen en te gaan slapen.
Een eventueel vervolg dus pas morgen.
Welterusten.
Je telefoon hoort die instellingen vast te houden.
Wel is het handig om je netwerkkeuze op automatisch te zetten en niet op handmatig een netwerk selecteren.
Als je de keuze op handmatig hebt staan dan zoekt je toestel niet automatisch naar beschikbare netwerken.
Ik zag je bericht nog net voordat ik mijn wifi wilde uitschakelen en te gaan slapen.
Een eventueel vervolg dus pas morgen.
Welterusten.
Hi Frans......
Bedankt voor je reactie op de valreep.
hoeveel variabele instellingen zijn er... en wat fijn dat jij zo snel reageert.
deze instelling heb ik in het verleden nooit verandert en dat heeft nooit tot problemen geleid.
nu heb ik de netwerkselectie op automatisch gezet en pakt m’n toestel idd “ orange=België “.
Zou dit nu ook bij het passeren van de grens automatisch aangepast worden?
slaap lekker, ik lees/hoor het wel...
bedankt!
Bedankt voor je reactie op de valreep.
hoeveel variabele instellingen zijn er... en wat fijn dat jij zo snel reageert.
deze instelling heb ik in het verleden nooit verandert en dat heeft nooit tot problemen geleid.
nu heb ik de netwerkselectie op automatisch gezet en pakt m’n toestel idd “ orange=België “.
Zou dit nu ook bij het passeren van de grens automatisch aangepast worden?
slaap lekker, ik lees/hoor het wel...
bedankt!
Goedemorgen Mirriejam,
Als het goed is pakt jouw toestel weer een Nederlandse mast zodra die een sterker signaal heeft dan een Belgische mast.
Dit hoeft niet precies bij de grensovergang te zijn!
Soms krijg ik pas bij terugkeer uit België bij Rilland-Bath in Zuid-Beveland contact met KPN/Simyo. De grenslijn is grillig en de masten in het havengebied van Antwerpen hebben een sterk signaal.
Als het goed is pakt jouw toestel weer een Nederlandse mast zodra die een sterker signaal heeft dan een Belgische mast.
Dit hoeft niet precies bij de grensovergang te zijn!
Soms krijg ik pas bij terugkeer uit België bij Rilland-Bath in Zuid-Beveland contact met KPN/Simyo. De grenslijn is grillig en de masten in het havengebied van Antwerpen hebben een sterk signaal.
Hoi Mirriejam,
Oh jee, toch een kleine hapering bij je netwerk nadat je dacht het probleem te hebben opgelost! 😉 Gelukkig is daar Franswon die je wederom helpt aan een oplossing!
Werkt alles nu weer naar behoren? Zo niet, laat het vooral even weten.
@Franswon, dank je wel voor je goede hulp! Zelfs vlak voor het slapen gaan. 🙂
Groetjes,
Els
Oh jee, toch een kleine hapering bij je netwerk nadat je dacht het probleem te hebben opgelost! 😉 Gelukkig is daar Franswon die je wederom helpt aan een oplossing!
Werkt alles nu weer naar behoren? Zo niet, laat het vooral even weten.
@Franswon, dank je wel voor je goede hulp! Zelfs vlak voor het slapen gaan. 🙂
Groetjes,
Els
Nog een vraagje,
ondanks dat ik was overgestapt mét nummerbehoud heb ik begin januari een aantal dagen een tijdelijk nr gehad van simyo.
nu staat dit tijdelijke nr geregistreerd als zijnde mijn vaste nr bij mijn contacten. Alhoewel ik telefonisch gewoon bereikbaar ben op mijn oude nummer. Hoe kan ik dit wijzigen? Daar staat bij dat dit door Siri in de instellingen is gevonden maar ik kan t niet wijzigen...
ondanks dat ik was overgestapt mét nummerbehoud heb ik begin januari een aantal dagen een tijdelijk nr gehad van simyo.
nu staat dit tijdelijke nr geregistreerd als zijnde mijn vaste nr bij mijn contacten. Alhoewel ik telefonisch gewoon bereikbaar ben op mijn oude nummer. Hoe kan ik dit wijzigen? Daar staat bij dat dit door Siri in de instellingen is gevonden maar ik kan t niet wijzigen...
Welke telefoon heb je Mirriejam?
Hi Frans (won)
bedankt voor je snelle reactie weer;
een iPhone 5s...
bedankt voor je snelle reactie weer;
een iPhone 5s...
Hoi Mirriejam,
Voor een wat nieuwere iPhone (ik kan het zelf niet reproduceren omdat ik een Samsung S7 heb) vond ik deze oplossing:
oplossing voor iPhone 7 en KPN (bij mij stond vreemde nummer bij FaceTime en Berichten)
Ga naar Instellingen,
Ga naar FaceTime: zet uit (schuifje naar links)
Ga naar Berichten: zet iMessage uit (schuifje naar links)
Zet iPhone uit
Haal simkaart eruit
Zet iPhone aan, simkaart er weer in
Zet FaceTime en Berichten weer aan.
Bij mij opgelost
Een wat oudere oplossing (2014) was als volgt:
Dit is veroorzaakt doordat er nog een tijdelijk telefoonnummer aan de simkaart was gekoppeld toen je deze plaatste. Deze wordt dan voor iMessage en FaceTime geregistreerd en helaas ziet de iPhone het niet altijd wanneer het nummer verandert.
Ik had hetzelfde issue begin vorige maand. Volgens mij heb ik het opgelost door;
1, de simkaart te verwijderen;
2, via Instellingen, Stel opnieuw in, de netwerkinstellingen te herstellen;
3, na het herstarten van de iPhone de simkaart opnieuw te plaatsen.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Voor een wat nieuwere iPhone (ik kan het zelf niet reproduceren omdat ik een Samsung S7 heb) vond ik deze oplossing:
oplossing voor iPhone 7 en KPN (bij mij stond vreemde nummer bij FaceTime en Berichten)
Ga naar Instellingen,
Ga naar FaceTime: zet uit (schuifje naar links)
Ga naar Berichten: zet iMessage uit (schuifje naar links)
Zet iPhone uit
Haal simkaart eruit
Zet iPhone aan, simkaart er weer in
Zet FaceTime en Berichten weer aan.
Bij mij opgelost
Een wat oudere oplossing (2014) was als volgt:
Dit is veroorzaakt doordat er nog een tijdelijk telefoonnummer aan de simkaart was gekoppeld toen je deze plaatste. Deze wordt dan voor iMessage en FaceTime geregistreerd en helaas ziet de iPhone het niet altijd wanneer het nummer verandert.
Ik had hetzelfde issue begin vorige maand. Volgens mij heb ik het opgelost door;
1, de simkaart te verwijderen;
2, via Instellingen, Stel opnieuw in, de netwerkinstellingen te herstellen;
3, na het herstarten van de iPhone de simkaart opnieuw te plaatsen.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Dankjewel alweer, ik ga het zsm uitproberen ...
Hi Mirriejam,
Super! 🙂 Ik ben benieuwd, hou je ons op de hoogte?
@ Frans, dankjewel voor de (gouden?) tip!
Groetjes,
Jihane
Super! 🙂 Ik ben benieuwd, hou je ons op de hoogte?
@ Frans, dankjewel voor de (gouden?) tip!
Groetjes,
Jihane
Ik ben nog tm zondag in het buitenland en wil nu m’n simkaart niet eruit peuteren. Doe ik zsm als ik weer thuis ben, zal jullie dan informeren of ook dit is opgelost...
Hallo Franswon en andere volgers,
beide opties heb ik uitgeprobeerd . De eerste uit 2014 werkte niet.
daarna die van iPhone 7 en die werkte wel, gelukkig!
nu staat m’n vertrouwde nummer weer bij m’n contacten als eigen nummer geregistreerd.
speciaal woord van dank aan Frans voor de snelle constructieve reacties!!
groetjes,
Miriam
beide opties heb ik uitgeprobeerd . De eerste uit 2014 werkte niet.
daarna die van iPhone 7 en die werkte wel, gelukkig!
nu staat m’n vertrouwde nummer weer bij m’n contacten als eigen nummer geregistreerd.
speciaal woord van dank aan Frans voor de snelle constructieve reacties!!
groetjes,
Miriam
Graag gedaan Miriam.
Hoi Mirriejam,
Wat fijn dat het helemaal goed is gekomen. :D
@Franswon, bedankt!
Groetjes,
Asma
Wat fijn dat het helemaal goed is gekomen. :D
@Franswon, bedankt!
Groetjes,
Asma
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.