Skip to main content
Zit in Spanje maar mijn 4G werkt niet, heb al mijn instellingen op Simyo goed staan, en ook op mijn telefoon staat roaming aan. Handmatig gezocht naar providers, maar niets helpt. Mijn man en dochter hebben ook Simyo, en die hebben wel 4G. Wat kan ik doen?

Hoi Matthijs, 

Welkom op ons forum!

Ik heb je simkaart gelijk even een reset gegeven. Kun jij je toestel tien minuten uitschakelen en daarna weer aanzetten? Hopelijk werkt alles dan weer zoals het hoort.

Laat je ons weten of de reset geholpen heeft?

Groetjes,
Bas

Hallo Bas,

Jammer genoeg heeft het niet geholpen.. 

Ik kan bellen en smse maar internet wilt het maar niet doen. De stappen hierboven heb ik allemaal gevolgd en roaming staat aan maar zonder succes. 

Op het scherm kan je rechtsboven zien dat mijn mobiel bereik heeft maar er staat een R in het symbool (foto).

Mijn simkaart is volgens mij aan de oude kant en voorheen was het hebben van internet in het buitenland niet nodig voor mij. Pas de laatste tijd is het hebben van internet toch wel handig. 

Vandaag ben ik weer terug in NL dus uittesten zal voorlopig niet gaan.

 


Hoi Matthijs, 

Jammer om te horen dat de reset niet geholpen heeft!

Om dit probleem op te kunnen lossen is het wel belangrijk dat je in het buitenland bent. We zullen hier de volgende keer dus mee verder moeten gaan!

Wat heb je precies voor toestel? Wellicht is het handig om alle instellingen alvast even na te kijken voor de volgende keer. Je kunt daarvoor gebruikmaken van onze Toestelhulp

Heb je op dit moment nog vragen of opmerkingen? Reageer dan even op dit bericht. 

Groetjes,
Bas


Hoi Bas, 

Toch bedankt voor jou hulp. 

Ik heb een oneplus 6t, deze staat jammer genoeg niet tussen de lijst met merken als ik jou link open. Binnen ons gezin hebben wij meer oneplus telefoons die ook simyo sim only hebben waarbij hun wel het internet werkt in het buitenland. 

Zodra ik weer in het buitenland ben zal ik het opnieuw proberen. Dan zal ik ook opnieuw contact met jullie opnemen.

Nogmaals, heel erg bedankt! 

Groetjes


 

Hoi Matthijs, 

Graag gedaan hoor!

Controleer in ieder geval alvast even of je de volgende instellingen in je toestel hebt staan: 

Naam: mobiel internet
APN: internet
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: gprs
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: Geen
Type toegangspunt: default,supl intypen of 'Internet' aanvinken

Mocht je de volgende keer onverhoopt weer geen internetverbinding hebben in het buitenland, neem dan even contact met ons op via WhatsApp of via onze chat! Dat is namelijk de snelste manier om geholpen te worden 😇

Voor nu een fijne dag nog!

Groetjes,
Bas


Beste mensen van simyo,

Net zoals Matthijs heb ik alle voorgaande stappen doorgelopen, maar wil internet in het buitenland nog steeds niet lukken. 

Zou het bij mij ook geprobeerd kunnen worden om de simkaart te resetten, mits daar geen gegevens bij verloren raken?

Ik zit t/m 8 mei in Parijs en ga deze zomer ook naar België voor 2 weken dus zou het graag deze paar komende dagen verholpen hebben zodat ik er in de zomer helemaal geen last van heb. 

Alvast bedankt en vriendelijke groeten,

Max Peters


Hoi @MaxPeters2003 - Max.

Bij een reset van de simkaart gaan geen gegevens verloren. Jouw aansluiting, je simkaart wordt opnieuw op het netwerk geplaatst als het ware. Je krijgt nog meer te horen van @Seren of @Nihad de moderator, medewerker van Simyo Maar een reset heeft alleen zin als je daadwerkelijk in het buitenland bent en problemen ondervindt.


Hoi @MaxPeters2003,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je internet niet werkt in het buitenland… Zoals @Friesian aangeeft gaan er geen gegevens verloren bij het resetten van je simkaart. Je simkaart word gewoon opnieuw aangemeld op het netwerk. Zou je mij een privé bericht kunnen sturen? Dan kan ik je daar verder helpen met het werkend krijgen van je internet 😊

Groetjes,
Seren 


Hallo, 

ik heb de stappen die hierboven benoemd staan gevolgd maar nog altijd geen internet in het buitenland. Ik zie dat voor sommige mensen het resetten van hun simkaart het probleem oplost, zou dit ook voor mijn simkaart gedaan worden?

Groetjes, Marije


Oeps, ik plaatste twee keer hetzelfde. 


Hoi @Mmmmmarije,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat onderstaande stappen je niet hebben geholpen.

Zou je mij een privé bericht kunnen sturen met jouw telefoonnummer en gegevens? Dan help ik je daar verder. 

Groetjes,
Seren

 


Ook hier het probleem dat ik niet kan bellen en internetten in het buitenland.

Op de website staat bellen in het buitenland aan maar hij vind geen enkel netwerk..


Hoi @VMeur,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat het niet lukt om te bellen in het buitenland! Zou je kunnen proberen om handmatig een netwerk te selecteren? Ook heb ik even een reset uitgevoerd op de simkaart zodat enige blokkades worden opgeheven en de simkaart zich opnieuw aan kan melden op het netwerk. Zou je het toestel voor 10 minuten kunnen uitschakelen nadat je dit bericht hebt gelezen? 

Ik hoor graag of het hierna weer lukt met bellen 😊.

Groetjes,
Amy


Hoi @Simyo 

Ik zit met hetzelfde probleem als Kerkhos 5 jaar geleden. Zit momenteel in Spanje zonder internet en hen de stappen hierboven tevergeefs geprobeerd. Ik zie dat anderen geholpen zijn met een sim reset, zou dit voor mij ook een optie zijn?

Bij voorbaat dank!

Gr. Gabrielle


Hoi @Simyo 

Ik zit met hetzelfde probleem als Kerkhos 5 jaar geleden. Zit momenteel in Spanje zonder internet en hen de stappen hierboven tevergeefs geprobeerd. Ik zie dat anderen geholpen zijn met een sim reset, zou dit voor mij ook een optie zijn?

Bij voorbaat dank!

Gr. Gabrielle

Hoi @Gabrielle57,

Bedankt voor je bericht. Vervelend dat je internet niet werkt in Spanje! Ik heb gelijk een reset uitgevoerd op je simkaart. Zodra je dit bericht leest mag je jouw toestel 10 minuten uitzetten, hierna zou het weer moeten werken. Is it niet het geval hoor ik dat graag. Dan kijken we samen verder naar een oplossing. 

Groetjes,
Seren


Hoi Seren,

Het lijkt sinds de reset te werken.

Groet

Gabrielle


Hoi @Gabrielle57,

Bedankt voor je reactie.

Goed om te horen dat de reset heeft geholpen! 😊

Groetjes,
Roeqajja


Ik heb precies dezelfde problemen als ál deze Simyo gebruikers vóór mij.

4G werkt in Nederland prima, in Belgie   niets  …   nada.

Tig  APN punten  ingevoerd met als "beste” (…..) resultaat  hooguit een mager H+ netwerk van Base in Belgie …   maar soms ook helemaal niets.

Ik ben nétt op een Sim Only abonnement overgestapt (voorheen prepaid), bellen en internetten in Mijn Simyo staan ingeschakeld.

Zouden jullie een reset van mijn SIM kaart willen doen ?

 

Groetjes

Fred

 


Hoi @Fred.D,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier contact over opneemt!

Jammer om te horen dat je geen verbinding hebt. Ik zie dat je sim wel af en toen verbinding maakt met een netwerk. Ik zal voor de zekerheid een reset uitvoeren.

Schakel je toestel een kwartier lang volledig uit om de reset te voltooien. Mocht je hierna niet gelijk een verbinding hebben selecteer dan even handmatig een netwerk.

Ik hoor graag of het geholpen heeft.

Groetjes,

Ashley


Hoi @Fred.D,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier contact over opneemt!

Jammer om te horen dat je geen verbinding hebt. Ik zie dat je sim wel af en toen verbinding maakt met een netwerk. Ik zal voor de zekerheid een reset uitvoeren.

Schakel je toestel een kwartier lang volledig uit om de reset te voltooien. Mocht je hierna niet gelijk een verbinding hebben selecteer dan even handmatig een netwerk.

Ik hoor graag of het geholpen heeft.

Groetjes,

Ashley

 

Hallo Ashly

Sorry voor de late reactie

De telefoon detecteerd nu wel een netwerk en maakt ook verbinding,

maar blijft continu een H+ netwerkverbinding houden.

Beter dan dit werd het niet, waarbij ik continu onderweg was met de auto in

Belgie  ( met name Provincie Luik ).

Met een andere telefoon (KPN abonnement) heb ik wel 4G,  heb zelfs de Simkaarten 

gewisseld , probleem bleef zich voordoen óók in de andere telefoon.

Onbegrijpelijk ……   heb ik soms een oude Simyo simkaart ?   (deze was voorheen prepaid sinds 2018)

 

Groet

Fred

 

 

 


Hoi @Fred.D,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier contact over opneemt!

Jammer om te horen dat je geen verbinding hebt. Ik zie dat je sim wel af en toen verbinding maakt met een netwerk. Ik zal voor de zekerheid een reset uitvoeren.

Schakel je toestel een kwartier lang volledig uit om de reset te voltooien. Mocht je hierna niet gelijk een verbinding hebben selecteer dan even handmatig een netwerk.

Ik hoor graag of het geholpen heeft.

Groetjes,

Ashley

 

Hallo Ashly

Sorry voor de late reactie

De telefoon detecteerd nu wel een netwerk en maakt ook verbinding,

maar blijft continu een H+ netwerkverbinding houden.

Beter dan dit werd het niet, waarbij ik continu onderweg was met de auto in

Belgie  ( met name Provincie Luik ).

Met een andere telefoon (KPN abonnement) heb ik wel 4G,  heb zelfs de Simkaarten 

gewisseld , probleem bleef zich voordoen óók in de andere telefoon.

Onbegrijpelijk ……   heb ik soms een oude Simyo simkaart ?   (deze was voorheen prepaid sinds 2018)

 

Groet

Fred

 

 

Excuses, ik heb de verkeerde screenshots van de telefoon ge-upload.  :-(

 

 


Hoi, ook ik heb helaas hetzelfde probleem. Heb alles gedaan om het te laten werken. Tig keer opnieuw opgestart, alle instellingen en tips uit dit forum gedaan. Maar geen internet…

Zouden jullie mijn Simkaart ook willen resetten?

Heel hartelijk dank!

Sabine

 


Hoi @Fred.D,

Bedankt voor je reactie. Wat jammer om te horen dat het probleem niet helemaal is opgelost.

Als je sim ook niet in een ander toestel werkt ligt het mogelijk aan de sim zelf. Ik kan een nieuwe opsturen.

Wil je mij een privé bericht sturen met daarin je telefoonnummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en je e-mailadres?

Groetjes,
Ashley


Hoi @SabineB85,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier contact over opneemt!

Jammer om te horen dat je geen verbinding hebt. Ik zal je sim even resetten. Schakel je toestel een kwartier lang volledig uit om de reset te voltooien. 

Ik hoor graag of het heeft geholpen. Mocht het nog steeds niet werken kan je na de reset handmatig een netwerk selecteren / je APN instellen. De stappen kan je hier terugvinden.

Groetjes,
Ashley
​​


Dankjewel @Ashley voor je snelle bericht, nu werkt het! 

Groetjes, 

Sabine


Hoi @SabineB85,

Bedankt voor je reactie.

Fijn om te horen dat het weer werkt! 😊

Groetjes,
Ashley


Reageer