.

Beantwoord

Waarom werkt het internet in het buitenland niet?

  • 10 August 2018
  • 62 reacties
  • 10056 Bekeken

Badge
Zit in Spanje maar mijn 4G werkt niet, heb al mijn instellingen op Simyo goed staan, en ook op mijn telefoon staat roaming aan. Handmatig gezocht naar providers, maar niets helpt. Mijn man en dochter hebben ook Simyo, en die hebben wel 4G. Wat kan ik doen?
icon

Beste antwoord door Ray 11 August 2018, 11:49

Bekijk originele reactie

62 reacties

Hoi @Kerkhos

Vervelend dat het niet wilt lukken.

Hieronder een algemene checklist, loop die even na.

Prepaid:
Prepaid bellen, staat bellen en gebeld worden in het buitenland aan op Mijn Simyo?https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen
Staat roaming AAN op je toestel.
Heb je al geprobeerd naar netwerken te laten zoeken? Start daarna je toestel even opnieuw op.
Heb je geen of een negatief saldo bij prepaid dan is bellen ook in het buitenland niet mogelijk.
Heb je prepaid - geen internet in het buitenland.

Sim-Only:
Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?
Staat data-roaming AAN op je toestel?
Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :
APN - internet
Gebruikersnaam - KPN (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)
Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs) (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)

Sommige toestellen hebben de optie EU-Internet, deze moet, hoe verwarrend ook, op UIT staan.
Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.

Vergeet niet de wijzigingen in de APN instellingen op te slaan.

Als je in de gelegenheid bent om jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te doen en die andere simkaart in jouw toestel (kruisproef) kan je detecteren of het probleem aan (de instellingen van) de simkaart ligt of aan het toestel.
Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.

Hou je ons op de hoogte?
Badge
Beste Ray,

Ik heb dit allemaal al gedaan, maar tevergeefs nog steeds geen 4G. Het vreemde is, mijn man en dochter hebben gewoon 4G, hebben ook Simyo.

Dus als je me kan helpen graag. Zit hier al bijna een week, maar kan mijn 4G niet gebruiken.
Kun je een printscreen plaatsen van je apn instellingen?
Reputatie 7
Badge +6
Beste Ray,

Ik heb dit allemaal al gedaan, maar tevergeefs nog steeds geen 4G. Het vreemde is, mijn man en dochter hebben gewoon 4G, hebben ook Simyo.

Wat is er uit de kruistest gekomen?
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Kerkhos,

Heb je wel internet over 3G of helemaal niet?
Als je wel internet hebt controleer dan of je toestel geschikt is voor 4G en of 4G ingeschakeld staat.

Succes.
Badge
@franswon
Heb helemaal geen internet, ook handmatig 3g geprobeerd, maar lukt ook niet. Thuis heb ik gewoon 4G.
Badge
@Ron H

Wat bedoel je met Kruistest?
@Kerkhos

Staat omschreven in de checklist.

Als je in de gelegenheid bent om jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te doen en die andere simkaart in jouw toestel (kruisproef) kan je detecteren of het probleem aan (de instellingen van) de simkaart ligt of aan het toestel.


Je hebt dus niet alles gedaan :)

Ik heb dit allemaal al gedaan, maar tevergeefs nog steeds geen 4G.
Badge
@Ray
Hierbij foto, printscreen is wat lastig, zit op forum via toestel van mijn man, heb zoals je weet geen internet.

Dank je, maar hier hebben we niet zoveel aan. Gaat om de instellingen van de APN die dat blauwe puntje heeft. Het scherm waar je alles invult.
Reputatie 7
Badge +9
Het gaat vooral om de gebruikersnaam KPN met wachtwoord GPRS of als dit niet werkt gprs zoals ook beschreven.
Badge
@Ray

Heb dus wel de simkaartjes gewisseld, zoals ik gezegd heb. Neem me niet kwalijk dat ik woord kruistest niet begreep, als ik het allemaal zelf weet vraag ik tenslotte niet om hulp.

Maar hier kwam ook niets uit. Had toen met simkaartje van mijn man 4G op mijn mobiel. Maar geen 4G op zijn mobiel met mijn simkaart.
Badge
@franswon

Hierbij, het vreemde alleen is, dat ik de volledige stappen heb doorlopen om alles in te stellen, en vervolgens opsla zoals beschreven, maar nu zie dat het allemaal weer weg is. En APN kan ik niet niet aan of uit zetten, weet niet of dat normaal is?

Reputatie 7
Badge +9
Als de kruistest oplevert dat op jouw toestel 4G werkt met een andere simkaart en 4G op jouw simkaart in een ander toestel niet werk, dan denk ik dat jouw simkaart een extra duwtje in de rug nodig heeft.

Voor een simkaart reset is een moderator nodig. Ik verwacht dat je morgen door een moderator verder geholpen wordt.

Er staat overigens inderdaad geen gebruikersnaam en wachtwoord ingesteld.

Beste Ray,

Ik heb dit allemaal al gedaan, maar tevergeefs nog steeds geen 4G. Het vreemde is, mijn man en dochter hebben gewoon 4G, hebben ook Simyo.
Wat is er uit de kruistest gekomen?



Ik was niet de enige die er naar vroeg. Alles staat incl. benaming omschreven in de checklist.

Wij zijn ook maar klanten die in onze vrije tijd andere willen hebben. Daarbij is informatie geven van essentieel belang van beide kanten.

Maar ik zie dat je instellingen dus niet juist zijn.


Fijne zondag.
Ik zie overigens bizar veel toegangspunten. Heb je niet per ongeluk de verkeerde geopend en daar foto's van gemaakt?
Reputatie 7
Badge +9
Ik raad je aan overbodige APN's te wissen en een nieuwe aan te maken met bijvoorbeeld de naam Simyo Mobiel.
Deze vul je dan in volgens je bijlagen met als aanvulling de gebruikersnaam KPN en wachtwoord GPRS of gprs. Sla deze op en activeer deze.
Met sommige merken wordt de APN automatisch opgeslagen.
Badge
@franswon @Ray

Waarschijnlijk heb ik meerdere toegangspunten aangemaakt omdat 4G nog niet werkte, en iedere keer als ik weer naar de instellingen ging zag ik mijn instellingen weer anders staan, snap er werkelijk niets van. Ik heb nu alle toegangspunten gereset. Wie kan me stapsgewijs begeleiden wat nu precies te doen. Als ik de aanwijzingen op simyo volg, doet hij het ook niet.
Naam: KPN mobiel internet
APN: internet

Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS of gprs (verschilt per telefoon)

MCC: 204
MNC: 08

Verificatietype: Geen

APN-protocol: IPv4 / IPv6
Roamingprotocol voor APN: IPv4 / IPv6

Rest niet invullen. Daarna rechts boven op die drie verticale puntjes opslaan.

Toestel herstarten.

Zo staat het bij mij en dat heeft tot heden altijd gewerkt.

Vergeet (data) roaming op je telefoon en internet in het buitenland op je MijnSimyo niet aan te zetten.
Badge
@Ray
Ik heb exact gedaan wat je beschreef, als ik dan wil opslaan, krijg ik melding, ' APN kan niet leeg zijn!!!😣
Badge
@Ray
Roaming staat trouwens aan, en ook instelling op Simyo
@Ray
Ik heb exact gedaan wat je beschreef, als ik dan wil opslaan, krijg ik melding, ' APN kan niet leeg zijn!!!😣


Maak weer eens foto van die instellingen zoals ze staan voor je wilde opslaan?
Badge
@Ray
Zoals je ziet, kan ik APN niet in of uitschakelen,
weet niet of dit er mee te maken heeft!

Oeps mijn fout Sorry 🤓

Type toegangspunt moet zijn default,supl (let op het is een komma geen punt)
Badge
Heb ik gedaan, kon nu opslaan.
Vervolgens toestel opnieuw opgestart maar helaas.....😓
Heel erg bedankt voor je hulp.
Zo ook,@franswon @Ron H en @Groentjuh
Wacht wel tot maandag, zodat iemand van Simyo mijn simkaart hopelijk kan resetten.

Reageer