.

Beantwoord

Waarom werkt het internet in het buitenland niet?


Na uren zoeken op internet, te beginnen bij de Simyo site, kan ik mijn internet verbinding in Italie maar niet aan de gang krijgen. Buitenland gebruik op Mijn Simyo staat aan, toestelinstellingen staan volgens de instructie op de SImyo site (Sony Xperia M4 Aqua). Ik weet echt niet meer wat ik nog kan proberen.
icon

Beste antwoord door Angela 3 August 2016, 16:38

Bekijk originele reactie

11 reacties

Staat (data) roaming aan op het toestel?
Ja hoor, Raytje, de gebruikelijk instellingen heb ik gecontroleerd: roaming aan op toestel ('roaming in de EU' en ook 'Roaming: nationaal en internationaal'), en op Mijn Simyo / instellingen staat 'Bellen in en naar het Buitenland' aan. Verder heb ik de toestelhulp van Simyo gebruikt voor de APNs (APN: portalmmm.nl; MCC: 204; MNC: 08; APN-type: default,supl zie https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp#/sony/xperia-m4-aqua-e2303/internet/usecase/apn-handmatig-instellen ; deze blijkt vergelijkbaar met de toetselhulp van KPN). Volgens mij alles geprobeerd wat er op internet te vinden is....
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Willembv,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat vervelend dat je nog steeds geen verbinding met het internet kunt maken vanuit Italië. Vooral omdat je al zoveel geprobeerd hebt!

Ik heb direct een reset uitgevoerd op de instellingen van je simkaart wat betreft internet in het buitenland en de simkaart vervolgens handmatig aangemeld op het netwerk. Om deze reset af te ronden, wil ik je vragen om je telefoon uit te zetten en na 10 minuten opnieuw op te starten. Laat je weten of dit geholpen heeft?

Is dit niet het geval, dan wil ik je vragen om handmatig een netwerk te selecteren. Probeer ze gewoon eens allemaal en kijk welke het beste bereik geeft 🙂 Controleer voor de zekerheid of jouw telefoon ingesteld staat op 3G. Mocht je 4G aan hebben staan in je instellingen, dan wil dit wel eens problemen geven.

Houd je ons op de hoogte?

@Raytje, bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Angela
Hallo Angela,

Dank voor je snelle reactie!

Nog voor ik bovenstaande berichtje las merkte ik onderweg in Italie vandaag dat de dataverbinding opeens wel werkte (provider I Wind 3G). Terug op de camping werkte deze weer niet, ook al had ik nog steeds (of: weer) I Wind 3G. Na jouw advies opnieuw op te starten na 10 min, werkte het weer wel en bleef het enige tijd werken. Mooi!

(Wel jammer dat het allemaal niet gewoon direct werkt zonder jouw ingrijpen, dat zou in deze tijd toch moeten kunnen :-|.)

Any way, ik hou het de komende dagen in de gaten.

Merci!
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Willembv,

Wat goed dat het nu allemaal lijkt te werken 🙂 Ik ben het met je eens dat het ook moet werken zonder ons ingrijpen. Helaas kunnen we niet garanderen dat het in alle gevallen soepeltjes verloopt. De communicatie tussen simkaart en mast blijft techniek en daar kan wel eens wat mislopen. Gelukkig was het in dit geval redelijk makkelijk en snel te verhelpen!

Fijne tijd nog verder in Italië! Mocht je nog vragen hebben, dan zie ik je graag terug op het forum.

Groetjes,
Angela
Hi Angela,

Naschrift: na een paar dagen werkt het allemaal nog prima!

We kunnen terug naar NL 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Willembv,

Te gek! :D

Laat je 't weten als je nog andere vragen hebt?

Groetjes,
Jihane
Helaas, terug in Nederland werkt internet via de dataverbinding weer niet. De instelling voor mijn Sony Xperia blijkt overigens anders te zijn dan die voor Android toestellen i.h.a.: https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp#/sony/xperia-m4-aqua-e2303/internet/usecase/apn-handmatig-instellen/12 en https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/internetinstellingen-voor-android-telefoons-149. Beide geprobeerd, geen van beide werkt :-|. Beide natuurlijk geprobeerd, geen van beide werkt.
Reputatie 3
Badge +5
Hoi willembv,

Wat enorm vervelend dat je geen internetverbinding hebt in Nederland. Heb je eindelijk verbinding in het buitenland en kom je terug in je eigen stekkie en werkt het niet meer!

Gelukkig is hier ook een oplossing voor. Je raadt het al. Een reset uitvoeren op de instellingen van je simkaart. Het komt weleens voor dat een simkaart niet goed kan verbinden met het netwerk als de simkaart in het buitenland is geweest. Kun je jouw toestel voor tien minuten uitschakelen en het opnieuw aanzetten? Ik verwacht dat het probleem dan weer is opgelost.

In het uiterste geval, dat het nog niet werkt na de reset, raad ik je aan om de simkaart in een ander toestel te plaatsen en een andere simkaart in je eigen toestel te plaatsen. Zo kunnen wij achterhalen of het ligt aan de simkaart of aan (de instellingen van) het toestel.

Laat je het weten?

Als de instellingen die je in jouw reactie hebt meegestuurd niet hebben gewerkt dan ligt het waarschijnlijk niet daar aan.

Al met al, van harte welkom in Nederland 😃!

Groetjes,
Ilias
Hallo Illias,

Even mijn ervaringen: Alleen opnieuw opstarten (na 10 min wachten) hielp niet. Daarna heb ik het APN/toegangspunt opnieuw ingesteld volgens de toestelhulp (https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp#/sony/xperia-m4-aqua-e2303/internet/usecase/apn-handmatig-instellen/12). Hij stond nog op de algemene Android instelling. Dat hielp op zich ook niet. Echter, na opnieuw opstarten (en 10 min wachten) werkte het WEL.

Wel allemaal nogal omslachtig. Hoop dat het de volgende keer in het buitenland nu ook werkt.

Wel bedankt voor de hulp!
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Willembv,

Dat is inderdaad nogal omslachtig 😞

Het kan altijd helpen om je telefoon even uit en weer aan te zetten wanneer je een instelling hebt gewijzigd. Het is wel apart dat je daarna nog eens tien minuten moest wachten.

Hopelijk was dit een eenmalige vertraging 😳 Fijn dat alles nu weer naar behoren werkt!

Graag gedaan en nog een prettige dag.

Groetjes,
Sean

Reageer