Skip to main content
Hoe kan het zijn dat er hier zo veel klachten zijn over het niet functioneren van internet in het buitenland en dat er geen oplossing geboden wordt, anders dan het telkens weer opniew resetten zowel aan de kant van Simyo als ook de telefoon, het opnieuw invoeren van de instellingen, het opnieuw resetten van de instellingen etc. etc.



Hoe kan het zijn dat er geen permanente oplossing komt die voor alle klanten afdoende is, nl. een werkende internet verbinding? Ook ik loop tegen deze muur van non support aan; internet werkt niet in Duitsland, Belgie Frankrijk en Engeland.



En als dan ook support nog eens aangeeft blij te zijn dat de klant een alternatief heeft gevonden, nl een lokale sim-kaart, dan geeft dat aan dat ook zij de handdoek in de ring gooien. Hallo, ik wil niet van SIm wisselen! Ik heb een abo bij Simyo waarmee ik wil internetten in het buitenland. Daar verdienen jullie toch aan? Zorg er dan ook voor dat het werkt.



Desnoods een tweede of derde lijns support? 

Ben er klaar mee. Bah!
In mijn ogen zijn je verwachtingen voor een "permanente oplossing" te hoog gespannen. Er voor zorgen "dat het werkt" is wat lastig als je niet de eigenaar en beheerder bent van de infrastructuur (lees: het mobiele telefonienetwerk) in een ander land.



Zolang er niet één telecomprovider is die bijvoorbeeld alle mobiele telecomnetwerken in heel Europa beheert als een soort Europese ProRail (zal er nooit van komen denk ik) en we te maken hebben met een lappendeken van nationale netwerken die met kunst en vliegwerk aan elkaar gekoppeld zijn, en zolang we niet allemaal dezelfde telefoon gebruiken zal de betrouwbaarheid van je dataverbinding in het buitenland altijd minder zijn dan wat je in je eigen land gewend bent. Vandaar het advies om een simkaart van een nationale telecomprovider aan te schaffen als een betrouwbare internet aansluiting in het buitenland voor jou belangrijk is.



Ik heb trouwens de indruk dat het data-roamen voor verreweg de meeste klanten van Simyo gewoon goed werkt, eventueel na even geholpen te zijn met het vinden van de juiste instellingen op Mijn Simyo of op de telefoon. 
Hoi Apeterse,



Wat vervelend om je ervaringen met het niet werken van internet in het buitenland te lezen. Het is ook jammer dat je aangeeft dat we klanten aan de kant schuiven, want mijn ervaring is hetzelfde als Scotsman. We kunnen klanten vaak met enkele tips laten internetten in het buitenland, waar hij vaak ook nog een steentje aan bijdraagt.



Dit heeft 9/10 keer te maken met de configuratie van de internetinstellingen in de iPhone zelf. Ik heb hier zelf een keer een topic over geschreven, met een paar handige tips en de juiste internetinstellingen. Lees 'm hier.



Ik wil graag benadrukken dat de instelling EU-internet echt UIT moet staan, je gebruikersnaam + wachtwoord in moet vullen bij de APN en 4G uit zetten (mocht je dit gebruiken).



Laat je me weten of het hierdoor wel is gelukt? :)



Bedankt voor je uitgebreide reactie Scotsman!

Reageer