Ik heb een prepaid SIM kaart in mijn Motorola MotoG. In Nederland werkt alles prima. In België krijg ik geen contact met serviceproviders op het netwerk. Alle instellingen staan goed. Handmatige en automatische netwerk selectie beiden geven geen toegang (alle providers geprobeerd), ook met herstart van de telefoon. Uiteindelijk de SIM kaart in een iPhone geprobeerd en dan kan krijg ik wel toegang tot het netwerk en kan ik bellen in België. De SIM kaart vervolgens weer in de Motorola en het werkt nog steeds niet. De SIM kaart werkt wel in Nederland in de Motorola. Vreemd probleem, zou een SIM kaart reset kunnen helpen?
Bladzijde 1 / 1
Nog wat verder zitten experimenteren met de settings van de telefoon. Wat blijkt: het probleem treedt enkel op als ik de instelling voorkeursnetwerktype op 4G heb staan (de aanbevolen instelling). Wanneer ik deze instelling op 2G of 3G zet dan krijg ik wel toegang tot de beschikbare netwerken in België.
Hoi
Bedankt voor je bericht. Wat fijn om te horen dat je zelf een oplossing hebt gevonden! Waarschijnlijk had dit te maken met het netwerk in België zelf.
Groetjes,
Seren
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.