Skip to main content

.

alle instellingen in mijn simyo en in mijn samsung telefoon staan zoals jullie hebben aangegeven, maar toch kan ik vanuit belgië en vanuit duitsland niet bellen.

kun je mijn simkaart a.j.b. resetten ?

alvast bedankt

Hoi @Colette55,

Bedankt voor je bericht. Wat vreemd dat je niet kan bellen vanuit België en Duitsland! Heb je het toestel ook al opnieuw opgestart sinds je in het buitenland bent? Vaak helpt het om dit soort issues op te lossen. 

Voor nu heb ik een reset uitgevoerd op de dataroaming van de simkaart. Zou je de telefoon voor 10 minuten kunnen uitschakelen zodat de reset kan voltooien? 

Ik hoor graag of het hierna lukt om te bellen.

Groetjes,
Amy


Hallo Amy,

Ben vandaag naar België geweest en krijg nog steeds geen verbinding.

Bij het handmatig zoeken van een operator krijg ik bij BASE en Orange B de melding 'uw SIMkaart staat verbinding met dit netwerk niet toe.'  Bij Proximus lukt de verbinding ook niet en krijg ik de melding dat ik later opnieuw moet proberen.  Echter zonder resultaat.

Graag hoor ik hoe nu verder,

 

Mvg,

 

Colette


Hoi @Colette55,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer dat je nog steeds niet kan verbinden met het netwerk in België! Staat de dataroaming aan en heb je de telefoon ook al opnieuw opgestart sinds je in België bent? Tot wanneer blijf je in België? Ik zal dit namelijk bij de Netwerk Specialist moeten voorleggen om te zien of er ergens een blokkade op staat zodat zij dit meteen voor je kunnen oplossen. 

Zodra ik een terugkoppeling krijg zal ik dat met je delen in dit topic. 

Groetjes,
Amy


Hallo Amy,

De dataroaming staat aan en ik heb in België de telefoon inderdaad opnieuw opgestart.  Ik verblijf niet in België, woon in Nederland (grensgebied), maar ben er wel vaak.  

Hopelijk goed nieuws van de Netwerk Specialist,

Mvg,

Colette


Hoi @Colette55,

De Netwerk Specialist geeft aan dat er inderdaad een blokkade stond op de dataroaming. Ik heb dit zojuist voorgelegd bij onze technische dienst zodat de blokkade zo snel mogelijk kan worden opgeheven! 

Zodra ik een update krijg zal ik dat aan je terugkoppelen in dit topic. 

Groetjes,
Amy


Hoi @Colette55,

Zojuist heb ik een terugkoppeling gekregen van onze technische dienst maar dit is enkel op te lossen door via Mijn Simyo de optie '’internet in het buitenland'’ aan te zetten. Je kan dit aanzetten via Mijn Simyo (app) > Instellingen > Internet en bellen. Let erop dat je de mobiele data via de instellingen van jouw telefoon zelf is uitgeschakeld zodat er geen internet kan worden verbruikt. 

Ik hoor graag of het hierna werkt! 

Groetjes,
Amy


Hallo Amy,

Dank je wel voor het antwoord. Heb het zowel in België als Duitsland uitgeprobeerd en het werkt!

Fijn dat het is opgelost.

 

Met vriendelijke groeten,

 

Colette


Hoi @Colette55,

Fijn om te lezen dat het is opgelost!

Groetjes,
Seren


Reageer