.

Beantwoord

Waarom werk mijn simkaart niet in Italië?

  • 13 October 2016
  • 5 reacties
  • 3917 Bekeken

Mijn Samsung GT S3350 werkt in Nederland perfect, maar in Italie kon hij geen netwerk vinden, wat ik ook probeerde
Ik kon daarom, met pech staande, niet bellen.
Later de simkaart van een ander toestel erin gezet. Perfect
Mijn simkaart in het andere toestel gezet Ook perfect Maar de simyokaart terug in mijn toestel bleef weigeren
Terug in Nederland geen probleem
Met mijn vorige telefoon maatschappij ( Vodafone) met dit toestel nooit problemen gehad in het buitenland (ook Italie)
Wat kan dit zijn?
Jan
icon

Beste antwoord door Sean 14 October 2016, 10:38

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 5
Badge +8
Hoi Jan Ruiz,

Welkom op het Simyo forum.

Wat ongelukkig dat je met pech niet kon bellen :(

De instellingen op je aansluiting staan juist in ons systeem. Dat blijkt ook uit de netwerkverbinding die je wel kon maken met de simkaart in een ander toestel.

De simkaart die wel functioneerde in jouw telefoon, gebruikt die ook het KPN netwerk? En heb je in Italië geprobeerd handmatig een netwerk te selecteren?

Ik hoor graag van je!

Groetjes,
Sean
De andere simkaart was van Youfone, maar in beide gevallen dat er verbinding was, gebeurde dat via de italiaanse maatschappij WIND.
Heb zeker geprobeerd handmatig verbinding te maken, maar het toestel zag geen enkele tel.maatschappij.

Bedankt voor de reactie, Jan
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Jan Ruiz,

Wat vervelend dat jouw toestel op dat moment geen enkel beschikbaar netwerk zag. Dit zou wel moeten werken. Je simkaart lijkt niet stuk, aangezien je wel verbinding hebt gemaakt en je toestel lijkt ook niet stuk omdat je daar ook verbinding mee kon maken.

Ik heb in ieder geval de buitenland optie op jouw simkaart gereset. Dit betekent dat alle instellingen opnieuw voor het bellen in het buitenland opnieuw worden aangemeld op het netwerk. Ik ben benieuwd of het de volgende keer weer werkt in je eigen toestel. Zo niet, dan zou het fijn zijn als je gelijk contact kan opnemen met ons. Zo kunnen we kijken of we het kunnen oplossen en dan kan je het gelijk testen!

Heb je hier verder nog vragen over?

Groetjes,
Caspar
Bedankt voor zover en ik zal het t.z.t. wel zien wanneer ik er weer ben.
m.vr.gr. Jan
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Jan,

Namens het Simyo Social Team, heel graag gedaan! We kijken uit naar de terugkoppeling.

Groetjes,
Ilias

Reageer