.

Beantwoord

Waarom was mijn internetbereik niet zo goed in Frankrijk?

  • 12 July 2017
  • 2 reacties
  • 112 Bekeken

Badge
Hallo Simyo,
Ben al heel wat jaartjes bij jullie, maar de afgelopen 5 dagen ben ik teleurgesteld. Voor mijn werk was ik in Frankrijk.
Op mijn Samsung S4 mini heb ik het automatische roaming ingesteld en ik kreeg heel af en toe internet verbinding. Hij selecteerde automatisch het franse F SFR.
Na een paar seconden internet verbinding viel deze al weer uit. Via instellingen gekeken of deze op Mobiele gegevens, Roaming en op Netwerkmodus op automatsch verbinden staat en weer geprobeerd. Steeds weer hetzelfde, soms was dit meerdere malen nodig om weer enkelen seconden contact te hebben. Ook het handmatig verbinden op F SFR levert geen internet verbinding op.
Op deze manier heb ik veel emails misgelopen en deze pas na de Nederlandse grens gepasseerd te zijn kunnen binnenhalen..
Anderen met iPhones hadden met T-mobile hadden wel verbinding.
Wat valt hieraan te doen?
icon

Beste antwoord door Jihane 13 July 2017, 15:16

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Waren er geen andere netwerken beschikbaar op de locatie waar jij was?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi E. Ritter,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat jammer dat je internetverbinding niet optimaal was in Frankrijk. Ik kan me goed voorstellen dat jij hiervan gebaald hebt 😞 Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat je buitenlandoptie (internetten en bellen) allemaal netjes aanstonden. Toch heb ik voor de zekerheid een reset uitgevoerd op je buitenlandse internetoptie. Daarmee worden de instellingen vernieuwd op netwerkniveau. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen, om de reset te voltooien? Als je dan weer in het buitenland bent later, wil je voor me controleren of het dan wel beter gaat?

Ik zie ook dataverbruik in het buitenland terug op je aansluiting. Dat betekent dat de poorten voor internet wel openstonden, maar dat je misschien verbonden was met een netwerk waar verbinding niet zo stabiel was. De volgende keer raad ik je sterk aan om andere netwerken te selecteren. Dit kun je doen door op je mobiel te gaan naar Instellingen > Aanbieder. Daar mag je uitvinken dat je mobiel automatisch zoekt naar netwerken, zodat je dit zelf kunt doen. Je mag dan alle netwerken kiezen die je ziet, totdat je op een netwerk stuit met voldoende dekking.

Laat je mij weten hoe het de volgende keer gaat?

@ Ron H, dankjewel voor je antwoord!

Groetjes,
Jihane

Reageer